Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne redirect eller doorway page

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har flere domæner, der alle skal pege ind på det samme site og dermed det samme indhold, så ryger jeg ind i duplicate content problematikken.

For at komme udenom det, så læste jeg et sted at jeg kunne redirecte mine domæner til et primært domæne, som så også vil stå i adressefeltet.

Vil en almindelig redirect opfattes som om første domæne bare er en doorway page og risikerer jeg dermed at blive straffet af Google eller hvordan er reglerne på det område?

Så vidt jeg forstår, så er en 301-redirect en indikation til Google om at URL'en har ændret sig, men det er som sådan ikke tilfældet. Domænerne duer jo stadig. De skal bare pege videre.

Hvordan gør jeg det på den rigtige måde, så jeg undgår duplicate content OG en straf hos Google?

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

301 redirect er den rigtige metode, og du risikerer ingen straf hvis du bruger denne type redirect.

Nu ved jeg ikke helt hvad formålet er med dine sekundære domæner, men efter at have redirected dem over på det primære domæne vil ingen sider fra de sekundære domæner være at finde i søgemaskinerne. Derfor vil de ikke blive opfattet som doorway pages - de er usynlige på søgemaskinerne.

Hvis du kan sige noget mere præcist om formålet med domænerne er det lidt nemmere at rådgive omd en bedste løsning for dig.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg var dig så ville jeg lave lidt forskelligt indhold og derefter bruge dem som forskellige indgang vinkler til din hjemme side, på den måde er der større mulighed for at udbygge dit netværk i google. vil helt klart efter noget tid hjælpe mere end hvis du bare lave redirect.. men hvis det er typo´s på dit domæne så er redirect nok bedst :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)