Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De 10-15 bedste eksperter inden for SEO

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når jeg søger efter forskellige emner inden for SEO, så kommer der et hav af svar fra alle mulige, der som regel kalder sig ekspert. Man kan vel godt vide meget om SEO og rådgive om det som konsulent uden dermed at være decideret ekspert.

Det undrer mig, at der er så mange eksperter inden for SEO. Det er som om, at alle er eksperter. Når jeg søger efter en forklaring, kunne det være rart at vide, hvilke personer der giver de bedste svar.

Mit spørgsmål er nu - og jeg håber, at det vil lykkes mig at finde det rette svar.

Hvem er de 10-15 bedste eksperter inden for SEO i Danmark.

Eksperterne er selvfølgelig velkommen til at deltage med svar. Ret beset vil svar fra spørgere som mig selv, jo dog nok kunne give de bedste ledetråde mod svaret.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I langt de fleste tilfælde er det ganske almindelige SEO-konsulenter, der kalder sig eksperter. At være ekspert betyder ikke nødvendigvis, at man er førende indenfor SEO, men at de har nicheerfaring og kan bevise fornuftige resultater, som man har opnået.

SEO er jo et område, hvor man skaber meget af sin viden selv og har sine egne måder at skabe resultater på, og derfor er det også svært at måle konkret.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikael,

Det er absolut ikke et nemt spørgsmål at svare på. Skal man svare fyldestgørende på det, skal vel have kendskab til arbejdsmetoder og det hele hos en række mennesker.

Nå, men jeg vil komme med lidt input alligevel. Det er rent baseret på, hvad jeg oplever her på Amino, på blogs og en smule i pressen. Den metode har jo den ulempe at der sagtens kan sidde nogle eksperter, som lever og ånder SEO, men ikke bruger energi på at dele deres viden. De bliver så komplet overset på min radarskærm. Men du spørger jo også til, hvem der giver de bedste svar, så de stille eksperter kan du vel ikke bruge til noget alligevel.

Men når følgende mennesker skriver noget om SEO, så læser jeg det rigtigt grundigt:

  • Thomas Rosenstand, Concept-I
  • Mikkel deMib, demib.dk/com & Seosupporten

Og når følgende bidrager til Amino-debatten eller skriver om SEO andetsteds, læser jeg også gerne med:

  • Søren Riisager, semoblog.com
  • Marcel Fuursted, Bamboo Media (og fuursted,net, men den blog lader til at være i stykker pt.)
  • Lars Bachmann, larsbachmann.dk og mit-bureau.dk
  • Karsten Nygaard, Strategen
  • Jesper Jørgensen, Deducta
  • Anders Saugstrup, saugstrup.org
  • Grosen Friis, op.dk

Er det så en udtømmende liste? Nej!

Er det en retvisende liste over ekspertviden på SEO-området i Danmark? Nej, det gør jeg mig heller ingen illusioner om. Nærmere er det en liste over folk, som arbejder med SEO, lejlighedsvis deler viden og formår fra tid til anden at bidrage med input, som får mig til at tænke og/eller blive klogere.

Har jeg overset nogen på listen? Ja! Helt sikkert. Et stort bureau som Guava har sikkert også nogle skarpe folk siddende, ganske som andre store eller små SEO-firmaer kan have nogle knivskarpe og vidende hoveder siddende. Men som tidligere nævnt er min liste jo i høj grad baseret på, hvem der deler ud af sin viden. (og ja, jeg kan også bare have glemt nogen, da jeg hurtigt samlede ovenstående liste. På forhånd undskyld).

Det skal også bemærkes, at der findes mange andre f.eks. på Amino med god viden om SEO, men som ikke nødvendigvis beskæftiger sig med det som primær beskæftigelse. (eller hvor jeg bare ikke helt har styr på, hvad de laver.). (f.eks. Tommy fra wexo.dk bidrager også positivt til SEO-debatter herinde fra tid til anden, men om han stadig arbejder med SEO, ved jeg ikke).

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er en ekspert?

// Jesper Skov

 

Fra Århus
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frank

Jeg er helt enig i dine betragtninger.

Din liste er til gengæld rigtig god for mig og understøtter mig i, at de personer, som jeg selv er på "sporet af" som de bedste, er de rigtige.

Jeg skal måske revidere mit spørgsmål til, at jeg gerne vil have fundet de 10-15 bedste på nettet debatterende SEO eksperter. Så træder vi heller ikke uforvarende de stille eksperter over tæerne.

Formålet for mig er dels at kunne lave en rimelig sortering, når jeg læser debatindlæg, dels at kunne indhente en nogenlunde enslydende datamængde, så jeg ikke - som det nogen gange sker - bliver forvirret frem for at blive oplyst.

Fra Århus
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Nu da jeg har bragt det på bane, så må jeg jo forsøge at definere, hvordan jeg ser en ekspert i min verden.

Hvis der nu fandtes en eller flere deciderede uddannelser inden for  SEO på fx bl.a. universiteterne, så ville jeg da anse en person med status af underviser og/professor for værende en ekspert. Vedkommende kan sagtens have eget firma ved siden af eller fungere som rådgiver i erhvervslivet.

En ekspert skal videre være en person, som skaber en stor del af sin egen viden via en aktiv og eksperienterende indsats - både fra sig selv og fra sine medarbejdere.

En ekspert er yderligere en person, som, når vedkommende skriver indlæg, holder foredrag og på anden vis deler ud af sin viden, ikke keder de modtagere, der modtager hans viden. Man skal altså som modtager have en klar følelse af, at man faktisk bliver beriget med ny viden, når man hører nyt fra en ekspert.

Det var i hvert fald et forsøg på definere en ekspert.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det nødvendigvis er nogen fordel at blive "erklæret" ekspert. Lad resultaterne folk opnår selv afgøre dén sag...

Når det er sagt, så er det klart, at der er visse grundtrin som selv eksperterne i dag må erkende har sin værdi. Her tænker jeg især på kode der validerer. Dét var et begreb som mange for år tilbage rynkede på næsen af. Men i dag er mange blevet klogere. Jeg forklarer lidt af det i min artikel med titlen "Kode der VALIDERER"

Ydermere plejer jeg at bruge analogien fra tekstbehandlingsverdenen. Hvis du tvinger din Windows til (en enkelt gang) at åbne et Word-dokument med Notepad/Notesblok, så bemærk alle koderne der viser sig. Præcis på samme måde kan søgemaskinerne ikke læse DÅRLIG kode. Der kommer en masse fyldstof med i tolkningen, og det har flere gange dårlige konsekvenser for selve sidens ejer.

Det samme gælder overskrifter, titler m.v. Folk glemmer ofte selve strukturen i opbygningen af deres dokumenter, og glemmer derfor værdifulde tricks der nemt kan omdanne en middelgod tekst til en brandgod (i søgemaskinernes øjne).

Hvad der gør én til ekspert? Resultaterne... Hverken mere eller mindre. :-)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Har tidligere mødt super dygtige fagfolk, der uden tvivl var/er eksperter inden for hver deres felt, men som ikke var særlige dygtige til at kommunikerer deres viden på en måde der fangede folk.

En ting er at tilegne sig viden, en anden er at kommunikerer den, hvor sidst nævne ofte kan være den sværeste del. Kommunikation er en hel industri i sig selv, for hvad hjælper viden hvis den ikke kan kommunikeres??

Eksperter kan godt være eksperter, selvom de ikke er eksperter i kommunikation..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Jeg mener at vores seo "ekspert" hos redeluxe befinder sig blandt de 10-15 bedste i landet. Marcel Fuursted har arbejdet med søgemaskineoptimering siden 1998 og har derfor været med fra starten. Han har et stort kendskab til udviklingen inden for branchen, og besidder en viden og erfaring inden for seo, som jeg mener placere ham som en af landets bedste.

Resultater er selvfølgelig også en afgørende faktor, og Marcel har gennem de sidste 11 år hjulpet en lang række personer og virksomheder med tilføring er millioner af besøgende.

Burde den være skrevet i "jeg har et godt tilbud til dig" Wink

 

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)