Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvornår kommer søge robotten forbi min ny www.portmanden.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med jer

jeg er i sidste uge kommet i luften med ny hjemmeside den er lavet af en ny leverandør

problemet er nu det at den gamle side ligger på top 10 når jeg skriver garageport på google

men med et dødt link og den ny side er på side 3

min leverandør siger at det blot er at vente på robotten ?

Er der nogle af jer som kender et tricks

hilsen Thomas

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Din leverandør burde have opsat et 301 redirect fra din gamle til din nye side. Se at få det gjort hurtigst muligt!

Det eneste andet du kan gøre er, at få nogle flere andre websites til at linke til dit nye website. Så skal det nok komme :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør få sat en såkaldt 301-redirect op på de sider, som har skiftet navn. Som f.eks. portmanden.dk/garageporte.asp.

En 301-redirect er en viderestilling, som sender både besøgende og søgerobotter videre til den nye side.

Fra Århus
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Opret et Google sitemap.

Forklaring: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=40318&cbid=1dzilovimwuxv&src=cb&lev=answer

Det er en XML fil der beskriver dit site. Der findes en række værktøjer der kan hjælpe dig med at oprette et XML sitemap.

Den kan du smide i roden af dit site eg. www.ditsite.dk/sitemap.xml

Dernæst fortæller du Google at du har et nyt sitemap. Her bruger du Googles Webmaster tools https://www.google.com/webmasters/tools/  

Dette skulle gerne speede processen op og forbedre den måde Google indexerer dit site på hvis du husker at vedligeholde dit sitemap.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

> Dette skulle gerne speede processen op og forbedre den måde Google indexerer dit site på hvis du husker at vedligeholde dit sitemap.

Jeg må desværre skuffe, og sige at det bestemt ikke er min erfaring og opfattelse at det forholder sig sådan. Kort og godt: Hold dig langt væk fra XML-sitemaps - det skader for det meste langt mere end det gavner!

Google er i meget høj grad en link-baseret søgemaskine. Hvis ikke de selv finder links til dine sider, så vil de ikke komme til at ranke, og der er ingen værdi i at være indekseret, hvis du ligger på side 100.

Det kan i nogle få tilfælde være en hjælp, helt kortvarigt, at bruge XML-sitemaps i forbindelse med flytning af et website, men så skal det gøres INDEN du flytter det. Og når sitet så er genindekseret i det nye fomat bør XML-sitemap'et fjernes igen

Fra Århus
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm jeg kan ikke helt forstå hvorfor Google skulle stille et værktøj til rådighed som arbejder imod deres eget mål; bedre og mere kvalificeret indeksering... Og Microsoft samt Yahoo er også gået medved at støtte op om projektet.

Det er korrekt at hvis man får genereret et forkert sitemap (et der f.eks. ikke har alle URLer med, eller nogle direkte forkerte) så er det skadeligt, men sådan er det jo med alle væktøjer, brugt rigtigt er de en hjælp, brugt forkert så kan man miste en finger :)

Vi har adskellige kunder der benytter sig af vores sitemap modul som er en del af vores CMS. Det genererer et opdateret og korrekt sitemap når Google kigger forbi. Besøgsfrekvensen på disse kunders sites er markant højere end på de sites der ikke har sitemaps.

Sitemaps hjælper som du nævner ikke meget på ranking, der skal man have andre metoder i sving.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forklaret problematikken mange gange tidligere, men jeg gentager den gerne :) - Men lad mig da lige starte med at få en anden ting på plads ...

> hvorfor Google skulle stille et værktøj til rådighed som arbejder imod deres eget mål;

Googles mål er IKKE at sikre at lige DIN virksomhed får så mange relevante besøgende som muligt. Det er deres opgave, at sørge for, at søgebrugerne altid får gode søgeresultater. Det er to helt forskellige ting. Hvis din og min virksomhed er 100% lige relevant for en søgning, og iøvrigt lige gode (sådan objektivt set) så er Google ligeglad med om det er dig eller mig der ligger øverst - fordi det for brugerne vil være ligegylædigt (igen forudsat, at begge vores virksomheder var præcis lige gode). Men JEG er ikke ligeglad - ´JEG vil ligge øverst - over dig! :)

Iøvrigt tager du helt fejl, hvis du tror at Google ikke godt kan finde på, at sige at noget er ufarligt, for derefter at misbruge det. Det har de gjort før. Et af de mere markante eksempler var for nogle år siden, da de lancerede NO ARCHIVE -tagget, hvor de også lovede at det var helt ufarligt, og blot gjorde at cache linket i søgeresultater ikke blev vist. Et par måneder efter blev samtlige website slettet af deres indeks, som brugte NO ARCHIVE -tagget!

Der findes masser af andre eksempler, der med al tydelighed viser hvor Googles loyalitet ligger - og det ER altså ikke hos dig og mig, som virksomheder :)

Google vil gerne have adgang til al det materiale de kan få, for så er de mere sikre på, altid at kunne finde noget relevant materiale når folk søger. Men det betyder langt fra, at alt materiale altid vil blive vist. Meget af det vil aldrig dukke op øverst i nogen som helst søgninger. For det meste er der jo langt mere relevant materiale end man kan vise på den første side, eller 2 - og det er ikke meget mere almindelige søgebrugere gider bladre sig igennem. For det meste er der tusinder eller millioner af resultater på en søgning.

Google er i ekstrem grad en linkbaseret søgemaskine. Det betyder, at links betyder ALT! Hvis ikke Google selv kan finde frem til dine sider via links - internt på dit website og/eller fra eksterne websites, så vurderes som værende af laveste kvalitet. Hvis de absolut ikke kan finde andet i deres indeks på en søgning, så bliver det vist - men ikke hvis der er andet, som der er linket bedre til. Så med andre ord: Hvis der ikke er nogle links til dine sider, som Google kan finde, så er der ekstremt lille sandsynlighed for, at de vil ranke på noget som helst. Og hvis der ER links til dine sider, som Google kan finde, så har du slet ikke brug for et XML-sitemap, for så vil de alligevel blive indekseret (hvis ellers Googles mange filtre iøvrigt godkender det).

Hvis du ikke bruger XML-sitemaps, og der er sektioner af dit website, som ikke bliver indekseret, så kan du konstatere problemet og begynde at undersøge hvad årsagen kan være. Er der fejl i nogle interne links på dit website - så Google ikke kan finde siderne? Er links il siden udskrevet i JavaScript? Kan der være andre tekniske årsager til, at Google ikke kan finde siderne - eller vælger de blot ikke at medtage dem (tjek dine logfiler)? I alle fald kan du undersøge dette når problemet kan konstateres. Hvis du bruger XML-sitemaps dækker du for dette - du vil ganske enkelt ikke opdage at du har link-problemer, eller problemer med filtrering. Så det kan godt være dine side bliver indekseret, og du TROR der ER links til dem, men hvis Google faktisk ikke kan få øje på disse links, så vil dine sider have ekstremt svært ved at ranke.

Så alt i alt - bortset fra nogle ganske få situationer, og i disse helt kortvarigt, så er det bedst at lade være med at bruge XML-sitemaps

Fra Århus
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror vi er enige...

Målet for Google er IKKE at tilfredstille dig og mig som virksomhedsejere men derimod som brugere af deres søgemaskine. Derfor målet at opnå bedre og mere kvalificeret indeksering således de bliver ved med at være vores alle sammens fortrukne søgemaskine :)

Og så er overskriften på indlægget jo i øvrigt "hvornår kommer søgerobotten forbi" og ikke "hvordan kommer jeg til at rangere højere i søgeresultaterne" Det er jo som du rigtigt nok påpeger to HELT forskellige ting.

Og så lige til Thomas: De to første forslag er helt klart den mest effektive løsning på dit problem, jeg ville blot supplere med min personlige erfaring med XML-sitemaps relateret til "hvordan man får søgerobotten til at komme forbi"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)