Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 11 ud af 23 (224 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der blev pludselig så stille fra Wellstar-fronten.

Jeg har blot tilbage at sige: I rest my case...

Fortsat god dag til Jer alle - håber at samtlige seriøse MLM-folk vil glæde sig over, at de brodne kar bliver sorteret fra.

Fra Dianalund
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JA! - kunne godt tænke mig at høre hvad Annika havde at sige nu.

Fører sig frem på den måde, og så....... Stick out tongue

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ROFL Big Smile

Ja, for Annika er jo en af lederne...........jeg glæder mig også til at høre, hvad hun har at tilføje.......*bryder sammen af grin*

Vi må desværre nok indse, at sandsynligheden for at hun dukker op, er meget lille. Hvad skulle hun dog skrive her, når hun har skrevet den ene løgn efter den anden?

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ti hi

Mon det er tid for besøg hos kordegnen for at få et nyt navn Stick out tongue

Venligst

René Buch

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå så kom der velsagtens et svar på denne tråd igennem Basta/TV2 det havde jeg dog ikke regnet med da jeg i sin tid oprettede tråden, mon det er gennem denne tråd de har fået info til deres program??

Min kæreste som i sin tid lod sig lokke har da heller ikke fået mere ud af sit partnerskab end tomme lommer, nåede desværre ikke at stoppe hende inden hun lod sig hverve. Hun har heldigvis ikke hvervet nogle medlemmer, det er hun rigtig glad for idag efter at have set Basta ;-) Men en 5-6000 er hun da blevet fattigere :-(

Det bliver da spændende at se om hele pyramiden bryder sammen nu, hvor hele deres eksistensgrundlag(burde vel være deres drikke) ikke må sælges i DK og formentligt heller ikke komme til at kunne blive det, med de nuværende ingredienser.

Moralen ud fra mit synspunkt, er at man/jeg/min kæreste skal holde sig fra MLM, det er simpelthen fyldt med mennesker som håber på at tjene hurtige og nemme penge, og dette er i de færreste tilfælde muligt! 

Og som andre påpeger ville et par kommentarer fra Annika være rigtig spændende.

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen her, som er 100% inde i reglerne for vennehvervning? Jeg har fundet frem til en del udtagelser fra forbrugerombudsmanden, men han nævner ikke noget om, at det er ulovligt. Han siger, at det kan være problematisk og i strid med god markedsføringsskik, hvis man benytter sig af børn og unge!

Jeg kan bare ikke finde nogen steder, at det er ulovligt. Jeg har skrevet til forbrugerstyrelsen, for der er tonsvis af firmaer, som benytter sig af vennehvervning i Danmark. Seneste har Telia lige vundet en retsag, hvor de fik medhold i, at deres vennehvervning var okay!

Hilsen

Expert

 

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fundet dette her om vennehvervning!

"Vennehvervning består i, at man hjælper erhvervsdrivende med at finde aftaleparter i sin vennekreds. Ofte vil dette blive belønnet af den erhvervsdrivende.

Forbrugerombudsmanden finder denne markedsføringsform for betænkelig og aggressiv

En etablering af en kontakt med forbrugerne via "venner" vil indebære en betydelig mulighed for misbrug af det loyalitets- og tillidsforhold, der må anses at være nogle af hovedelementerne i forholdet mellem venner."

MEN HVOR STÅR DER, AT DET ER ULOVLIGT???

Hilsen

Expert

Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm.. hvem der ikk glæder sig til at høre "kæp-høje" Annika.. :o)

 

Som sagt i en anden trød, skøle og dildoere er de eneste produkter der er gode til mlm-konceptet..!

 

"Expert" hvor meget mlm-forretning har du gang i, ser dine sjove tvistede kommentar over alt, hvad der har med mlm at gøre.. ?

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Expert:

MEN HVOR STÅR DER, AT DET ER ULOVLIGT??

Prøv at kontakte forbruger rådet istedet for.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Wmi.

Guilty as charged! Jeg arbejder med network marketing, men er stadig for og imod branchen. Jeg forholder mig kritisk til branchen, men jeg forholder mig også kritisk overfor danske journalistik. Jeg hylder det princip, at ingen er skyldig, før de er dømt. Så i dette tilfælde så undersøger jeg omstændighederne, inden jeg selv ukritisk begynder at svine Wellstar til. Det er jo ikke svært at gennemskue, at du generelt er imod network marketing, ligesom det heller ikke er svært at gennemskue TV2´s formål med programmet.

Jeg har nu haft natten til at tænke over programmet omkring Wellstar, og vil i dag rette henvendelse til Forbrugerombudsmanden for at få svar på en del spørgsmål. Det forholder sig nemlig sådan, at den omtalte vennehvervning ikke er forbudt i Danmark. Hvis dette er tilfældet, så siger programmet mere om TV2, end det siger om Wellstar.

Vi ved desuden, at firmaet bliver anklaget for at være et pyramidespil. Dette bygger de på, at den primære indtjening kommer fra hvervning af nye medlemmer. Vi skal altid huske på, at der i Network Marketing er både Retail og Wholesale kunder. Altså vælger nogle at  blive team medlemmer for at købe til indkøbspris, imens andre ønsker at købe til vejledende udsalgspris. Der har været en masse retsager i USA, hvor myndighederne har anklaget firmaer for at være pyramidespil, fordi den primære omsætning kom fra Wholesale kunder. Dog har firmaerne vundet næsten hver gang, for lige meget om man køber retail eller wholesale, så er man stadig en kunde, da der bliver flyttet varer. Så vi skal skelne mellem headhunter fees og provision for varer, som bliver flyttet!

Så indtil videre så ved jeg, at den ting Wellstar med garanti har gjort forkert, det er at sælge varer, inden alle godkendelser var på plads. Vi ved at vennehvervning ikke nødvendigvis er forbudt, og jeg er næsten 100% sikker på, at myndighederne ikke kan påvise, at Wellstar skulle være et pyramidespil.

Hvis jeg får ret i mine antagelser, så er der rigtig mange mennesker, som er blevet uskyldigt dømt, og det mener jeg er forkert, uagtet om jeg er for eller imod network marketing.

Men det er altid sjovt at læse Amino. Man kan nærmest fornemme, hvordan folk sidder og gnider sig i hænderne. Det ligger jo til den menneskelige natur! Vi kan til tider glæde os over andres succes, men andres fiasko!!! Det er ikke at fornægte.

Så lad os se hvad dommen bliver.

Med venlig hilsen.

Expert

Side 11 ud af 23 (224 indlæg)