Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug af min webshop i google

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Jeg er blevet klar over at tingene er mere komplicerede end jeg gerne vil have dem;0)

Det jeg lidt mener med det er også at hvis jeg nu havde 35 konkurrerende virksomheder der alle brugte min URL som keyword, så kunne jeg hurtigt blive rangeret som den nederste, hvis jeg ikke har råd til den helt ståre kampagne, så jeg forstår ikke hvordan det kan være lovligt.

En ting er at mit firmanavn ikke er et trademark, men min url er sgu da købt, betalt og ejet af mig, så det forstår jeg ikke hun har lov til at bruge.

Hvis loven er som du siger, er der selvfølgelig ikke noget at gøre ved det, men så vil jeg da få tilføjet alle mine konkurrenter så jeg får mere ud af min adwords kampagne, tænk sig at jeg kan få besøgende på min hjemmeside ved folk søger på mine konkurrenter.

Mht til denne bøde, så læste jeg ikke selv brevet, men hun FIK en bøde for at blive vist på google når man søgte på ordet Friendtex selvom hun aldrig har haft noget med disse at gøre, jeg blev også vist, og har heller aldrig nogensinde brugt deres mærke nogen steder, så jeg ved ikke hvad der er sket. Selv ONLY som jo er et meget stærkt brand kom frem, og de vil sgu heller ikke samenlignes med Friendtex!

Finkena

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Finkena, du skriver at det er når man skriver dit domænenavn/firmanavn at hun kommer frem.. Bare lige et enkelt spørgsmål til dette. Har du .dk med eller er det kun selve navnet (altså xxx eller er det xxx.dk) ?

Jeg prøvede nemlig lige at taste blot et firmanavn ind og her kommer der flere forskellige adwords op, som ikke har noget med selve det firmanavn at gøre, men taster jeg så firmanavn.dk ind så kommer der ingen adwords fra andre op....

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Finkena:

Det jeg lidt mener med det er også at hvis jeg nu havde 35 konkurrerende virksomheder der alle brugte min URL som keyword, så kunne jeg hurtigt blive rangeret som den nederste, hvis jeg ikke har råd til den helt ståre kampagne, så jeg forstår ikke hvordan det kan være lovligt.

Hvis du ikke selv har råd til at have adwords mod 35 konkurrenter på dit eget domænenavn og den forbedrede quality score det giver, så læn dig tilbage og klap i hænderne. Så må dine konkurrenter tabe penge dag efter dag, for de har da endnu mindre råd.

Finkena:

Hvis loven er som du siger, er der selvfølgelig ikke noget at gøre ved det, men så vil jeg da få tilføjet alle mine konkurrenter så jeg får mere ud af min adwords kampagne, tænk sig at jeg kan få besøgende på min hjemmeside ved folk søger på mine konkurrenter.

Jammen så se da at komme i gang :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 det er faktisk både hvis du skriver Luxstore samt www.luxstore.dk at hun kommer frem

Finkena

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg vil ikke falde ned på hendes niveau, så det har jeg nu slet ikke lysten til. Grunden til jeg startede debatten var for at høre hvordan jeg står rent juridisk, men jeg kan fornemme at det handler om googles vurdering af sagen og ikke min egen som jeg synes burde være simpel;0)

Finkena

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)