Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Export af bil i Tyskland

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Sjælland
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg vil gerne købe biler i Tyskland ex afgift og moms via en dansk virksomhed altså kunder betaler for bilen inden jeg henter den og exportere dem videre til Ukraine og Hviderusland altså ud af eu.

Mit spørgsmål er hvordan jeg får lavet eksport af ledsagedokument der skal bruges for exportere bilen og hvorledes skal jeg tage forhold til brugtmoms og hvad skal jeg betale moms af?

Bilen vil være på tyske plader.

Min fortjeneste vil ligge i at købe bilen og tjekke den.

Samt for levering til kunden.

Vil gerne betale for hjælpen 

God aften!

Tilmeldt 30. Apr 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ivan

Jeg har tidligere arbejdet med eksport af biler til Østeuropa til både EU og ikke EU lande.

Det jeg gjorde var, at jeg gave kunderne reg. attesten af bilen og de udfylde en skabelon som du kan hente her:
nummerplade-oplysninger.dk/slutseddel/


Har snakekt med andre eksport firmaer, og de anvender også en lignende skabelon hvor man udfylder informationer om hvem har købt bilen, bilens pris, om der er betalt moms på den eller ej, hvem er den nye ejer osv...  Hvis du køber fra auktioner, skal du gemme kviterringen så den kan bogføres senere


Jeg har eksporteret biler til Makedonien og der skal men betale moms igen. Måske skal du tage en snak med en der fra Hviderusland på at forklare dig reglerne der.

Hvis du køber en bilen uden moms i Tyskland gennem firma, behøves du ikke betale moms i Tyskland (hvis du betaler kan du trække den fra).

Mit navn er Mihail Spasovski. Du kan finde mig på facebook hvis du er interesseret i ydligere samarbejde. Jeg vil gerne hjælpe med noget administration, for det har jeg noget erfarming med.

Vh

Fra Nykøbing Sjælland
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mange tak for svar!

Har added dig på facebook

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)