Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til eget Holding, må jeg skrive under for både långiver og tager?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Titlen siger det meste, må jeg skriver under både som Långiver og Låntager når jeg laver personligt lån til mit holding?

mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem skulle ellers skrive under, hvis du er den  tegningsberettiget i holding? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Må og skal. Og der skal så - da det er nærtstående jo beregnes marekdsrente som långiver beskattes af og låntager har fradrag for - ofte 6-8% anvendt

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

For at fortsætte på denne. 

Da jeg havde en begrænset tidshorisont, kunne jeg ikke nå at få oprettet firma konto før jeg skulle betale for virksomheden. Derfor overførte jeg direkte fra min private konto til dem jeg købte virksomheden af. Skal jeg gøre noget specielt fordi jeg betalte via min egen konto, eller skal jeg bare køre det helt normalt?

Btw mange tak for svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør ikke være gør det selv her- du kan få skatteproblem

Har du ejet de anparter privat eller har du ejet dem via et holding. Hvis via holding kan du ikke have betalt for dem personligt og heller ikke bare ved at låne til holding for så havde holding jo ikke 40 t. Godt nok i kontant men det skyldte så dig det samme = 0 kapital

Du er ude i noget der kan ende død dyrt med ulogliv aktionrærlån/udbytte og kan ende i skat over 100% på det, så du bør betal for råd et godt sted

Hvis du betale privat så ejer du dem privat og det har intet med dit holding at gøre så overhovedet 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er blevet betalt 40k til Holding som så er blevet rullet ned i drift. Jeg skulle i mellem tiden købe virksomheden, før kontoen var oprettet og lagde derfor ud selv, da jeg ikke kunne få det kørt over firma konto. 

Driften er ikke startet endnu, så tænker vi nok stadig kan rette op på det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske men det lyder ret så galt. Du kan ikke bare betale privat og har du gjort det så ejer du anparterne privat.

Dit holding må jo være stiftet går jeg ud fra, og det må jo så have penge i banken hvis det ikke har købt anparter - noget der ligner 40 t HAR HOLDING stiftelseskpaitalen på alle 40.000 stående, så kan det løses - 


Det SKAL i alle fald bruge 40.000 som ligger på holdings bankkonto og som de kan købe de anparter for - måske af dig, men du virker ti at være ude i noget, hvor en skatteknotorl vil ende helt galt ganske ærligt

Du forklarer det dog på en måde - så jeg slet ikke kan følge hvad der er sket - ud over holding rullede 40 t ned i drift - og at du så skulle ??købe “ en virksomhed og den betalte du får privat - det kan evt løses ved at du låner de penge til holding mod fuldt lånebrev og markedsrente du skal besattes af men jeg forstår slet ikkke du vover det der gør dete selv når du reelt ikke ved alt du skal vide

vh JH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et selskab som er købt, kun aktiver som hjemmeside, good will etc. Der er blevet oprette et drift som skal overtage dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan vil du have svar hvis du ikke kan spørge??


Du må så lave lånebrev på beløbet fra dig til dit drift hvis det skal være køber og sikre at det står lart i handlen at dete alene var hjeemmeside osv og at det var drift som købte dette fra sælger- Det kræver lånebrev og beregning af markedsrente (ofte 6-8%) fra dag 1 og du skal angive den personlgt til skat
Det skal også med i skema for kontrollerede oplysninger for både selskabets selvangivelse og for dig personligt indsend til skat
Er det holding der skal være køber så er det holdiing der ejer det hele, men gætter på du mener det er drift

Der skal - hvis det var hele aktiviteten der blev overtaget - være handet uden moms og det skal senest 8 dage efter handlen være indberettet til skat som momsfrit samlet salg
Var det kun en del af aktiviteten du købte, skal den være med moms

Jeg oplever alt for mange gør det selv - både her og på facebook stå grædende med håret i postkassen fordi de da troede alt var fjong, men skat mener andet - folk der står med kæmpe skattegæld og mistet selskab eller personlig hæftelse trods aps - og JEG lever ikke af det her, jeg er gratis rdgiver men ser SÅ mange smadrede skæbner og projekter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)