Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskiner - markedsandele/sammenligning - materiale/henvisning søges

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Egå
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Det her er en "lille" smulde udenfor det du helt nøjagtigt har spurgt om, men kan måske være ganske nyttig information for dig alligevel. 

Jeg arbejder med www.city-map.dk som er et portalsystem der bevæger sig mellem krak.dk og dgs.dk på den ene side og så de desiderede søgemaskiner på den anden side og vi bruger selv søgemaskinerne meget til at markedsføre os selv og vores kunder.

Det med om hvor kunderne kommer fra og hvad man får ud af at annoncere hos fx krak.dk eller de gule sider og fx adwords hos google, er ikke så ligetil som bare tal fra en statistik. Vi har fx en kunde der er et et større kontormonteringsfirma www.roesfeld.dk (vi har også lavet hjemmesiden) der annoncere både hos os, krak.dk og dgs.dk og har rigtigt mange links på blandt andet google.
Når man kigger på deres hjemmeside statistik, så kommer langt den største del fra de store søgemaskiner, men city-map, eniro og jubii ligger også pænt, mens man skal helt ned i bunden for at finde krak.dk og dgs.dk - og det kunen vi jo sagtens misbruge i vores rådgivning af kunden og sige, der kan i bare se, det er næsten 20 gange bedre at bruge penge på at annoncere på city-map end på krak.dk og dgs.dk - men det vil jo være at omgå sanheden, for de mennesker der surfer på nettet efter et produkt uden at kende leverandøren (Røsfeld) og deres service, de søger jo typisk på fx google og finder den vej frem til Røsfeld eller vis city-map. Men der er også rigtigt mange mennesker der tidligere har være vanebrugere af telefonbøger og så måske ikke bruger nettet så meget til at informere sig eller købe ind, men som hellere bare vil ringe til et kontorforsyningsfirma, ja de søger typisk på krak.dk eller dgs.dk og ringer til firmaet og derfor registerer firmaet ikke disse henvendelser på samme måde som en "nem" statistik.

Skulle er firma som Røsfeld have et mere sand billede, så burde telefondamerne sidde med et skema foran sig og spørge alle der ringer ind, hvor de har fået nummeret og notere det i skemaet, som man så efterfølgende kunne bygge med ind i en fælles statistik.

Så derfor Louise kan man ikke alene med søgemaskiners markedsandele sige hvor folk reelt kommer frem til virksomhederne på og det varierer også vild meget alt efter hvilket kundesegment man stiler efter.

MVH
Michael Sørensen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Igår skrev jeg en artikel om søgemaskineandele i Europa, måske du kan bruge den til noget?

Den skulle indeholde lidt tal for Danmark også, men som jeg nævner i artiklen synes jeg ikke selv de ser realistiske ud. Mine egne undersøgelser minder mere om deMibs.

Mvh.
Søren Sprogø

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

En gammel tråd, men tænkte lige jeg ville lave en opdatering.

Jeg har netop færdiggjort en stor undersøgelse, der dokumenterer de forskellige søgemaskiners andele i Danmark

Søgemaskineandele i Danmark

Håber i vil finde den brugbar!

Mvh.
Søren Sprogø

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)