Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskiner - markedsandele/sammenligning - materiale/henvisning søges

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I forbindelse med udarbejdelse af undervisningsmateriale søger jeg nogle interessante artikler/kildehenvisninger. Mon ikke der skulle sidde en Amino eller to med nogle interessante links jeg endnu ikke kender til Smile 

Er der en af jer der kan henvise til en undersøgelse af de forskellige søgemaskiners markedsandele (kun i Danmark)? 

Og måske kender du til artikler (eller andet interessant læsning) omkring sammenligning af forskellige søgemaskiner?

Tak - og fortsat god dag!

Hilsen Louise E 

 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise.

FDIM.dk har en oversigt over hvor meget trafik de forskellige sider har. men google er ikke på da de ikke opgiver deres tal.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

FDIM er på trapperne med nogen målinger, hvor alle sites er med - også ikke medlemmer.

Men jeg tør da godt kaste mig ud i et forsigtigt gæt/skøn baseret på hvor vores trafik kommer fra og hvordan vores søgeordsreklamelevering fordeles:

Google (Herunder Eniro websøg, TDC Online søg) 85%

MSN 7%

Jubii 4%

Yahoo 1%

Andre 3%

 

Ikke medregnet: Kort og adressesøgninger (Krak, De Gule Sider, etc.) - kun "rene" websøgninger.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

 

Jeg arbejder til daglig med Yahoo Search Marketing, og min erfaring er at dette netværk gar ca. 16 %.. i forhold til hvad mine kunder har på de samme placeringer på google... :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

> Er der en af jer der kan henvise til en undersøgelse af de forskellige søgemaskiners markedsandele (kun i Danmark)? 

Først og fremmest skal du gøre op med dig selv, hvilke tal du er ude efter:

- Hvor mange der søger i de forskellige søgemaskiner
- Hvor mange besøgende der kommer besøg fra de forskellige søgemaskiner

Disse to tal er IKKE det samme!

FDIM og de fleste andre der måler trafik, ser alene på hvor mange der bruger en søgemaskine - ikke hvor mange den sender videre til de websites der søges efter. Og i forhold til markedsføring er det det sidste som er interessant - det første er faktisk fuldkommen ligegyldigt. Jeg er ligeglad hvor mange der søger i XX søgemaskine - jeg er kun intereseret i, hvor mange besøgende de sender videre.

Den bedste måde at undersøge, hvor mange besøgende de forskellige søgemaskiner sender videre er, at se på websites der er godt optimeret henover de store søgemaskiner.

Ud fra de mange sites jeg har med at gøre, ser det nogenlunde således ud:

Google: 95-97%
Live/MSN: 1-3%
Jubii: 1-2%
Yahoo: 0,5-1%
Andre: 0-2%

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfra statistikken fra mit eget site ser fordelingen således du:

Google: 3818
Live: 125
Msn: 80
Yahoo: 68
Altavista: 14
Alltheweb: 1
Lycos: 1

Tallene er de hits jeg har fået fra de pågældende søgemaskiner de sidste 14 dage, så hvis du vil have det i procent, så må du selv regne det ud. Smile

Tallene er selvfølgelig ikke et repræsentativt udsnit af danske websites, men hvis du sammenligner med nogle af de andre data du får, så skulle du gerne se et mønstre.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars, det ligner en Google Analytics statistik - og hvis det er det, skal du lige huske på, at de IKKE medregner hverken Jubii, Eniro eller TDCOnline som søgemaskiner. Dem skal du selv lægge til fra dine tal under referrers.

Iøvrigt kan du såmænd godt se procenterne, hvis du klikker på de små grafer opp til højre :)

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tal! Det var lige hvad jeg søgte.

Sebastian, du skriver fraregnet kortsøgninger, dgs, krak mm.

Hvad er jeres holdning egentligt til det? Hvor mange kommer der den vej i forhold til "alm" søgninger? Er annoncepakker på de gule sider 7-16.000 værd for en håndværker i fohold til andre annonceringsformer. Nogle erfaringer med det? Evt. erfaringen indenfor forskellige brancer.

 

Hilsen Louise

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er meget forskelligt hvad man kan forvente sig af de gule sider og krak.

Den faste gage kan være en fordel og en ulempe. Hvis man har nok trafik fra disse sider til at det kan betale sig, er det jo bare et spørgsmål om hvilken pakke man skal vælge.

-Men det kan også være en ulempe, da man ikke er garanteret et bestemt antal visninger eller besøg.

Evt. kan man forhandle sig frem til at lægge der en måneds tid i sin travle sæson, og derefter analysere med analytics, og så derigennem opveje om man vil lægge på et helt år. det bør kunne lade sig gøre. Man skal bare være fræk nok til at spørge.

Når man så har ligget der en måneds tid og evalueret, kan man evt. forsøge med adwords og Yahoo Search Marketing. Igen gennem analytics.

Husk at gøre annoncerne områdebegrænsede.... :)

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er pointen med at annoncere på de gule sider ikke også at kunderne kan finde en og efterfølgende ringe? Det er sværere at måle på.

Er der nogen, der har erfaring med disse annonceringsformer for f.eks en håndværker?

 

Hilsen Louise E

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)