Google vægter ikke meta keywords, så de søgeord du indtaster har ingen indflydelse på dine ranks.
---
Du bør arbejde med følgende:
1) Din url struktur er noget skidt, da f.eks. alle olivenolie produktsider har samme url. Disse sider får du aldrig indekseret af Google eller andre søgemaskiner. Dette bør være 1. prioritet, da det ellers er ligegyldig at lave SEO på disse sider.
2) Din hjemmeside virker ikke korrekt i alle opløsninger, da hjemmesiden indhold er bredere end browser vinduet. Google belønner hjemmesider som virker korrekt responsivt.
3) Lave en søgeordsanalyse, så du optimerer til de keywords, som folk søger på.
4) Benytte 1 primært søgeord og nogle longtail keywords i dine overskrifter, tekst, billed titler, title tag og meta description. Meta description er ikke en ranking factor, men google fremhæver keywords, hvilket ofte øger klikfrekvensen. Title og meta description bør være sælgende tekster.
5) Skrive tekster i varierende længde. En lang tekst er god, hvis den er relevant og kan fastholde læseren. Her er det en god ide, at inddele teksten i korte afsnit med overskrifter. Det er vigtigt ikke at overdrive brugen af keywords i tekster og overskrifter. Keywords bør kun indgå naturligt og keyword density bør være lav. Gerne 1 - 3% procent.
6) Lave interne links med keywords og gerne mange med longtail keywords.
7) Skabe indgående links fra hjemmesider om samme emne, hvor keywords indgår i nogle af ankerteksterne. Diversitet er ekstrem vigtig, da du ellers risikerer at google fjerner værdien af dine indgående links. Benyt derfor også klik her, læs mere, url'en etc. så der er en stor variation.
8) Arbejde med hastigheden på din hjemmeside. Google værdsætter hurtige hjemmesider. Du kan hente meget ved at komprimere dine produktbilleder.