Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alle de ting jeg gerne ville have vidst før jeg startede en virksomhed.. :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej på Amino,

Jeg og mine 2 co-founders har brugt de sidste 2 år af vores liv på vores startup eventyr. Vi satsede alt på at udvikle et produkt som kan forebygge alle de negative konsekvenser ved stillesiddende adfærd, såsom ondt i ryg og nakke, samt øget risiko for livsstilssygdomme. Desværre må vi nu sande, at markedet ikke er der og det hele har været spildt arbejde - eller har det. Vi har gravet dybt ned i bagagen og skriver 3 blogposts om vores fejl - ting som jeg tror i vil kunne nikke genkendende til. Så mit håb er at i vil læse dem, synes om dem, lærer af dem og dele dem. Det er vigtigt vi reflektere over vores fejl og deler dem, så alle andre kan lærer af dem.

God vind fremadrettet allesammen :)

Mvh Mads R. Svendsen

Blog 1/3: https://medium.com/@lasse.k/mistake-1-out-of-3-trying-too-hard-to-validate-the-need-for-our-product-909fd57b0e33 

Blog 2/3: https://medium.com/@lasse.k/mistake-2-out-of-3-falling-into-the-curse-of-sunk-cost-daa1bbac56eb 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Tak fordi du deler jeres erfaringer. Ligesom sucesshistorier er utroligt værdifulde, så er det mindst lige så værdifuldt at lære af andres fejl / erfaringer!

Jeg har kun lige læst det første indlæg fra jer, men jeg sidder tilbage med tanken at jeres kræfter ikke er spildte....

Indfaldsvinklen om sundhed på arbejdspladsen / problemet emd siddestillende arbejde er mere aktuel end nogensinde. Det ser også ud som om i har lavet en masse research, har styr på statistik oma. Så jeg sidder tilbage med tanken om at det er jeres produkt den er gal med jeres produkt?

Der er jo adskillige virksomheder der arbejder med ergonomi, aktive kontormiljøer og meget andet, hvor mantraet oså er en sundere arbejdsplads - blot med andre virkemidler og andre produktkategorier...

Det virker umiddelbart som om jeres produkt var en App der minder folk om at de skal komme op og stå, så de får større udbytte af deres hæve / sænke / bord. Altså en form for tilbehør til et hæve-sænke-bord. Er det korrekt forstået?

Mvh

Morten

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten :)

Tak for dit svar. Det er delvist korrekt at det var en app. Det var en fysisk enhed/bot som man placerede på hæve-sænke bordet. Den havde et udvalg af sensorer som muliggjorde at den kunne evaluere om brugeren var til stede og hvorvidt bordet var indstillet til at arbejde i stående eller siddende positur. Derudover havde den en skærm, hvormed den kommunikere med brugeren. Den fortalte når det var tid at skifte stilling, samt motiverede brugeren ved at sætte en daglig en målsætning og kommunikere de helbredsmæssige fordele.

Du har ret - der er fokus på ergonomi og arbejdsmiljø. Dog ikke tilstrækkeligt til at virksomhederne ønsker at købe ind i problemstillingen. De fokusere i højere grad på stress og støj. Hvorfor? Fordi, specielt stress i højere grad er kvantificerbart. Stress = sygefravær = store omkostninger. Ondt i ryggen pga. stillesiddende adfærd aner hverken virksomheder eller forsikringsselskaber hvad koster for dem. Derfor vi stødte hovedet mod muren.

Mvh Mads R. Svendsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Nu har jeg så også lige besøgt sentar.io Smile

Jeg synes personligt at det virker som et fint produkt - et add-on til hæve-sænke-borde. Umiddelbart burde der da være et rimelig godt potentiale. 

Jeg tænker at den da burde kunne sælges via fx. forhandlere af kontormøbler - måske endda i samarbejde med producenten af hævesænkeborde. Det lyder for mig mere realistisk end at prøve at ramme slutkunden - de store virksomheder. Det er jo et relativt lille udlæg - 69usd.

Der er da masser af virksomheder der godt kan tjene penge på at få folk op fra kontorstolen - fx https://officefit.dk/ i Danmark og https://www.ergoff.se/ i Sverige, samt et utal af forretninger i USA.... 

Så hvis i nogensinde får sat det i produktion, så fang mig via istol.dk så vil jeg gerne forhandle dem :)

Hilsen Morten 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)