Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Primært keyword til forsiden eller til en landingpage som beskriver keyword?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Pastaparty.dk Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sgu kommet ret i tvivl om noget her. Hvad er det bedste at gøre i følgende situation (nedenstående er et opstillet eksempel)?

Lad os sige at jeg har en nyhedstjeneste om kricket. Der er ingen andre nyhedstjenester om kricket i Danmark. Mit primære keyword for hele sitet er kricket. Jeg vil nemlig gerne findes øverst i søgningerne på søgeordet kricket. Der er ingen konkurrence om ordet kricket - hvis man søger efter kricket i søgemaskinerne, kommer der en wikipedia-beskrivelse op, en beskrivelse af hvad kricket er på en blog og så kommer der en masse kricketturneringer. Ikke engang det nationale kricketforbund er listet på de første par sider i søgemaskinerne på søgeordet kricket. 

Min egen nyhedstjeneste om kricket, som nu er knap halvanden måned gammel, er overhovedet ikke at finde på søgningen kricket - i hvert fald ikke i de første 25 sider. 

Der er linkbuildet meget lidt med acquired links, men der er efterhånden kommet et par earned links til forsiden og også deeplinks. Blandt andet er der kommet to forskellige deeplinks fra det nationale kricket forbund. 

Mit spørgsmål er så; når nu der tilsyneladende ikke er nogen konkurrence på ordet kricket og min forside alligevel ikke på nogen måde optræder i søgeresultaterne på den søgeterm. Bør jeg så lave en underside som grundigt beskriver hvad kricket er, hvordan det er opstået, hvordan man spiller det herhjemme i Danmark osv.? Vil det være nemmere at få søgemaskinerne til at ranke dén side godt kontra direkte til forsiden?

Der er arbejdet grundigt med Title-tags, metabeskrivelser osv. 

Jeg siger lige igen, at det ovenstående er rent hypotetisk. Det er ikke kricket det handler om - men det kunne det godt have været. :-)

Tilmeldt 18. Sep 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man jo slet ikke svare på, hvis ikke du udgiver din side og søgeord.

Nu vil jeg lige høre om du ved, hvordan man tjekker konkurrence? Hvis du siger, at der ikke er konkurrence og at du ikke ranker giver jo slet ingen mening. 

Du skal bare behandle dine undersider, som om det var en forside.

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

For det første, hvis der ingen konkurrence var, så ville din side "hurtigt" være at finde på 1. side. Så der er nok alligevel konkurrence på søgeordet.

Hvis du vil, så undersøger jeg det gerne for dig og giver dig et par pointers - du er velkommen til at sende mig en PM

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Pastaparty.dk Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelmikkelsen:

Det kan man jo slet ikke svare på, hvis ikke du udgiver din side og søgeord.

Nu vil jeg lige høre om du ved, hvordan man tjekker konkurrence? Hvis du siger, at der ikke er konkurrence og at du ikke ranker giver jo slet ingen mening. 

Du skal bare behandle dine undersider, som om det var en forside.

Jeg vil jo ikke lige sidde og angive mine søgeord lige her. Det kunne jo være at der er nogen som læser med, som ikke lige skal læse med. Men det ville nok ikke tage lang tid, at finde frem til, hvilket søgeord jeg reelt mener ;-)

Jeg har bare kigget på konkurrencen inde i Adwords Søgeords halløjsa. Men det kan jeg så regne ud, at det ikke er retsvisende.

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Pastaparty.dk Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Steen M. N.:

Hej Morten,

For det første, hvis der ingen konkurrence var, så ville din side "hurtigt" være at finde på 1. side. Så der er nok alligevel konkurrence på søgeordet.

Hvis du vil, så undersøger jeg det gerne for dig og giver dig et par pointers - du er velkommen til at sende mig en PM

Ja det må jeg jo så også sande nu ;-) Umiddelbart vil jeg bare ikke mene, at med de sider som ligger i toppen, at de ville være linkbuildet til m.v.

Jeg sender dig en PM. Mange tak :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)