Jeg har "et problem". Vi besvare alle emails indenfor 24 timer, men der er nogle kunder som ikke kan vente så langtid, så derfor tager de kontakt til mig over facebook privat.
Vi har en offentlig facebook, men de vælger simpelthen at tage kontakten privat. Jeg synes personligt det er irreterende at jeg ikke kan få den "sunde" linje imellem arbejde og privatliv?
Hvordan takler i sådan situationer?
Jeg har prøvet at spørge dem at tage kontakt via vores virksomhed og ikke til mig privat, men det ser ud til de er ligeglade.
Det vil vel i pricippet som jeg har købt noget i jysk men ringer til lars larsen privat tlf for at få hjælp.
Jeg har "et problem". Vi besvare alle emails indenfor 24 timer, men der er nogle kunder som ikke kan vente så langtid, så derfor tager de kontakt til mig over facebook privat.
Vi har en offentlig facebook, men de vælger simpelthen at tage kontakten privat. Jeg synes personligt det er irreterende at jeg ikke kan få den "sunde" linje imellem arbejde og privatliv?
Hvordan takler i sådan situationer?
Jeg har prøvet at spørge dem at tage kontakt via vores virksomhed og ikke til mig privat, men det ser ud til de er ligeglade.
Det vil vel i pricippet som jeg har købt noget i jysk men ringer til lars larsen privat tlf for at få hjælp.
Jeg havde lignende problem for et par år siden. Det var dog mit private telefon nummer som der blev brugt, så jeg blev ringet op konstant (fik opkald ofte klokken 3 om natten og så konstant dag og nat) løsningen var at stoppe med at svare opkald medmindre jeg vidste at det var en jeg skulle snakke med og aldrig bruge privat nummeret til noget som helst firma relateret.
Du kan også vælge den løsning, ikke at svare på facebook når det er skrevet til dig privat, eller måske bare sende en standard besked tilbage til alle som skrive privat med at du ikke svarer på henvendelser medmindre de sendes korrekte sted .
Jeg har haft lidt sammen problem, og valgt bare at skrive
Tak for din henvendes, være venlige at skrive til kundeservice.. på mail så vil sagen blive behandle af rette medarbejder
forsat god dag..
med venlig hilsen
Min private navn
så kunde kan se de ikke hjælpe at de kan finde mig og skrive den vej. at de ikke kommer før ander. men kan også være det er en person der ikke kan finde ud af det anden og på den måde får hjælp til at gøre det de skal..
og de gang folk har ringe til mig privat har jeg bedt dem ringe på firma nummer. da jeg har fri..
Du kan gøre flere ting. Opret et virksomhedsnummer og et privat nummer. Hvis dit private er i "cirkulation" blandt dine kunder, kan det være nødvendigt at skifte det trods det ekstra arbejde med at sende det til venner, familie mv.
På Facebook opretter du en standardbesked. Det kunne være noget i stil med: "Jeg kan se at du har kontaktet mig med et arbejdsrelateret spørgsmål. I den forbindelse vil jeg bede dig om at skrive direkte til XXX hvor din henvendelse vil blive besvaret hurtigst muligt. Jeg takker for interessen i vores virksomhed. Mvh XX
Hvis de brokker sig over det, skal du overveje hvor vigtige de kunder er for din virksomhed, da det er vigtigt for alle at kunne trække stikket ud og slappe af en gang i mellem :o)