Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms Depositum erhverv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Håber der er et klogt hoved der lige kunne hjælpe mig med den her hovedpine.

Når jeg nu lejer noget ud til en lejer og mit erhvervsmål er frivilligt momsregisteret så bogføre jeg det således.

Modtagelse af depositum

K Depositum

K Salgsmoms

D Bank

Men hvor skal momsen være når det returneres ?

Er det så i den "forkerte" retning på salgsmoms eller skal jeg faktisk bogføre momsen på købs moms ?

Jeg vil jo synes det er mest korrekt at også køre dette i "forkerte retning" på salgsmoms,  da jeg jo ellers synes jeg laver indgående og udgående moms ukorrekt høj hvis man kigger på firmaets faktiske salg/køb, da det jo faktisk aldrig har været et salg.

Er jeg forkert på den ?

Returnering af depositum

D Depositum

D Salgsmoms ?? Købsmoms ??

K Bank

Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror faktisk jeg selv fandt svaret, og at jeg er korrekt på den at den skal i "forkerte" side på salgsmoms, lige som en kreditnota..som det jo faktisk ER.

Tilmeldt 18. Aug 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Stouby Bogholderiet ApS Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med dig - det vil ske automatisk, hvis du har en momskode på din depositumkonto.

Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Lene for lige at give dit besyv med :O)

Ja jeg skal lige have tjekket momskoderne pr ejendoms kode i vores lejesystem, som ikke altid liiige gør som man ville tro et "almindeligt" bogførings program gør lol.

Nogen gange går jeg så bare kold i hovedet, selvom det selvsagt, hvis jeg havde siddet med et hvilket som helst andet bogførings program :)

 

God weekend.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)