Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man kontakt til forhandler?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 04:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det virker måske som et dumt spørgsmål det her, men hvordan får man fat i forhandler af diverse tøjmærker fx? Altså hvordan får man kontakt med fx Hugo Boss, i håbet om at få lov til at sælge nogle af deres produkter?

Mvh 

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 16
Indlæg ialt: 20
Fra  CFF Europe Skrevet kl. 05:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hej. for Danmark, Hugo Boss:

HUGO BOSS Nordic ApS

Støberigade 12 
DK-2450 Copenhagen 
Denmark

Phone: +45 33 18 80 00 
Fax: +45 33 18 80 99

Since I am Norwegian, I will write in English.

By contacting these, you will probably meet a wall of problems. What you need is probably an independent distributor - a foreign one and to check the requirements for "parallell import" in your current law system. I guess EU rules have opened for parallell import to prevent monopoly situations and to endorse cross border trade. I guess Hugo Boss, as most other brands officially have loads of impossible requirements, probably you will have no chance of good prices and maybe even buying from them unless you are member of a chain, have a store at a prime location or already so big on internet they cant deny you. For independent distributors I suggest you type google.com in your adress line and search for "hugo boss distributor uk", as I guess UK is the place to source these kind of distributors.  To make matters worse: I guess there are different systems, requirements and distributors for each of their segments perfume, clothing, sunglasses and watches :) Dont give up however others have made it and so can you but the road to success can be a little longer and have more obstacles than you expect. The world is put together like this: No hard work, no real Gain. Rome was not built in a day, and so was not Maersk either. Dont give up too easily and solve any problems on your way. The first phone to place however is to the above phone number in Denmark, it will make things more clear about the general situation in Denmark to you.

Just contact me if you get stuck or need suggestions. My first international trade was 20 years ago and its my pleasure to share some realities, workarounds or helpful words to anyone in need from time to time.

If the Scandinavian distributors want to make things difficult then source the products through other sources in foreign countries, go abroad and buy it yourself in cheaper countries if necessary, do whatever it takes (make sure authentic and legal).. and Grow until they come knocking on your door themself begging you to do it through their official channels.   GOOD LUCK!

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jens skriver, vil du blive mødt af en mur af forhindringer inden du får så meget som en tå inden for deres dør.

Det at komme direkte fra gaden og tror man bare kan få en indkøbsaftale med kendte modebrands, sker bare ikke. Deres krav er som oftes meget høje og her kan du bare tage det første:

Hvor meget vil du køb for pr. sæson (SS) 0116/0217 og for visse 4 til fem kollektioner om året. her kan du rolig regne med at hvis du ikke kan købe for mere end 100.000,- så glem det.

Vi kan så tage fat i Hugo Boss/Boss/Boss Orange/Boss Green/Hugo.
Kender du forskellen på de forskellige labels inden for Hugo Boss?
Her kan jeg oplyse, at for at få deres produkter på en webshop, er der lige et dir værk på 75 sider der skal overholdes, altså hvis du kommer så langt i processen.

Det er ikke for at tage modet fra dig, men jeg tror nok jeg vil anbefale dig at bruge tiden på at kigge efter upcomming brands og forsøge at ramme det rigtige brand på det rigtige tidspunkt.
Du vil som ny i gaden få mere end svært ved at komme i nærheden af de etablerede brands.

Parallelimport er noget du bør holde nallerne fra da det kan gå gruelig galt med trusler/retsager fra div. leverandører. Spørg bare en del af de unge mennesker som lige ville lave en Polo Ralph Lauren webshop med produkter købt over Alibaba.

men hvis du virkelig brænder for det her, så er det bare på med løbeskoene lige nu da modeugen er i fuld gang....

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 16
Indlæg ialt: 20
Fra  CFF Europe Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i alt hva du skriver, jeg snakker fra et Norsk perspektiv men vi er jo to ganske like land.

Vær opmerksom på at Alibaba-produktene jo vil være fake og dermed gjenstand for retssag.  Mener dog at det er lov med parallellimport av genuine produkter også innen EU men tog forbehold om at han måtte sjekke lovene rundt dette først. En avart kan jo foreksempel at til å begynne med kjøpe opp likvideringssalg fra utlandet og selge på nett i Skandinavia gitt at man handler innenfor loven.

https://www.wholesaleclearance.co.uk/calvin-klein-clothing.htm

Ellers skal vi ikke ta motet fra de unge, og jeg syns han skal utforske mer om han har muligheter, og ikke ta gamlekaras svar for god fisk. Mange av Norges rikeste begynte å Vaske(Stein Erik hagen) / leie ut donaldblader (Terje Høili) / kjøpe og selge aksjer(Øystein Stray Spetalen)  i 15-års alder, Skandinavia har ikke råd om å miste en eneste av disse i fremtiden. Kan godt være vi snakker med en fremtidig potensiell direktør for en kjede som selger online og i butikker på alle kontinent om 10 år, så jeg holder meg til "vanskelig men med rett innstilling og fightervilje så får du nok oppfylt dit ønske"

Vi har i Norge nå hatt fler oppslag av enkeltstående parfymeri og klesforretninger der ikke får lov å kjøpe merkevarer da de ikke er i en kjede, dette syns jeg er en lei og forkastelig utvikling.

Ideen din med å finne merker på vei opp / ikke tilgjengelig i Danmark er og god, har eksempler i Norge ihvertfall på klesmerker etablert i foreksempel Italia som gir en utstrakt hånd til Nordmenn med gode vilkår når de vil prøve å selge merket i Norge.

Jens.
Alltid idealist

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er da enig med dig i det meste Jens, og nej vi skal da ikke slukke drømme hos den unge generation.

Dog skal vi heller ikke pakke alt det grimme ind, så de på bagkant får en røvfuld af kaliber og står med en grim gæld efterfølgende.

I forhold til hvem der kan købe mærkebrands og hvem der ikke kan, kan jeg godt forstå de store brands beskytter deres netværk af butikker og ikke bare tager alt ind med hud og hår. Det har jo vist sig, at stærke brands udhuler deres værdi grundet levering til alt og alle. En del af det at være et stort brand er jo netop også eksklusiviteten. 

Beklager hvis min fordomme lige står i vejen, men har en kraftig fornemmelse af at trådstarter er en af rigtig mange herinde, som lige fik en ide om at sælge Ralph Lauren, Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Armani osv. osv.
At han ikke ved særlig meget om hvordan markedet fungerer og lige vil lave en webshop og vupti så sælges der på livet løs.

Kan tage fejl, mennnnnn

Så kan vi jo lige så godt tale lige ud af posen uden at pakke tingene ind.

Hvordan parallelimport virker, så kan du se denne http://www.amino.dk/blogs/fashion-sellers-guide-og-raad/archive/2010/07/10/din-guide-til-parallelimport-fra-a-197.aspx

 

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg ved godt at det måske ikke er 100% det du spørger efter, men jeg er bosat i Indonesien og er ved at opstarte en international virksomhed hernede med salg af dame tøj i den mere exklusive stil, vi regner med at gå i luften inden for 1-2 mdr.
Vi kommer til at sælge til slut kunden men vil fokusere på engros handel til rigtig gode priser.
Der ville kunne handles detail og engros direkte fra hjemmesiden, når den er færdig.

Vi får selv lavet alt tøjet på en lokal fabrik, hvor der senere vil blive mulighed for selv at komme med designs du ønsker vi skal producere for dig, men tanken er også på sigt at producere tingene i vores eget brand. Det vil være fokus på kvalitet og detaljer, så det bliver noget vi selv kan være stolte af at sætte navn til.

Du kan skrive til mig på kim@cyberdata.dk så kan vi evt. tage en snak hvis du har brug for mere informationer, og om vi skal putte dig på vores mailing liste, så du får info når vi går i luften.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 16
Indlæg ialt: 20
Fra  CFF Europe Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe :)  

"Dog skal vi heller ikke pakke alt det grimme ind, så de på bagkant får en røvfuld af kaliber og står med en grim gæld efterfølgende."

I er lidt mer dirækte i Danmark end i Norge :)

Fik ikke noen tilbagemelding på forslag å ringe Boss Nordic

... så selv om vi da har gitt korekt svar så slog han det vel fra sig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)