Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor konverterer min shop dårligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! Jeg ejer en shop der sælger streetwear og urban fashion til mænd, men den konverteret kun omkring 0,5-1%. Jeg har efterhånden rettet meget og kørt mange A/B test, men synes den burde performe bedre. Derfor håber jeg nogle af jer, vil kigge shoppen igennm og se om der er noget der gør, at i ikke ville købe der. Mange tak på forhånd!

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Henrik Ørsnes Ure og Smykker Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon

Et par hurtige ting, der kunne overvejes.

Når først din besøgende har lagt noget i kurven, gælder det generelt om at gøre vejen til checkout og endeligt køb så gnidningsløs som muligt. Ethvert element som får den besøgende til at tøve i processen, kan potentielt skade konverteringen.

Eksempelvis har du altid et væld af øvrige produkter (16) på enhver produktside. Relaterede produkter kan være fint, men dit primære mål er at få kunden til at lægge varen i kurven - ikke at guide ham videre til andre produkter, der måske igen leder ham videre til et helt tredje produkt. Det kunne måske være en ide at splitteste helt at fjerne relaterede produkter og de fire kolonner under med yderligere alternative produkter.

Lidt det samme gør sig gældende, når kunden får lagt noget i kurven. Igen kan opsalg være rigtigt fint, men det er sjældent en god ide at opsælge med nogle standardprodukter - som i øvrigt er ens uagtet hvad kunden har i kurven. Relevant opsalg til et par bukser kunne være et bælte eller strømper. Altså noget som kunden finder mening i at tilføje til kurven. Ikke noget der får kunden til at droppe sit oprindelige produkt, som allerede er endt i kurven.

Stadig ved kurven synes jeg at du bør fjerne "Opdater kurv". Det eneste jeg lige kan se kunden kan gøre, hvor kurven ikke allerede opdateres dynamisk er at ændre antallet for en bestemt vare. Få hellere noget javascript til også at klare dette, og så fjern den distraherende knap.

Når du så endelig har fået kunden til checkout-siden burde alle potentielle distraktioner gemmes langt væk. På din checkoutside, ville jeg i dine sko helt sikkert fjerne topnavigationen, søgefeltet og de alternative produkter, som du igen viser lige over sidefoden. Ingen grund til at risikere at friste kunden væk fra checkout.

En anden ting du kunne overveje var at lave en side, hvor du beskriver mere personligt omkring din webshop. Jeg kan kun finde formelle oplysninger omkring firmaet bag og handelsbetingelser, og det kunne måske ellers skabe lidt mere tiltro til og tryghed ved at handle med dig.

Det kan måske også trække lidt ned i konverteringen at du skilter med 5 stjerner på Trustpilot, når du på Trustpilots side kun har 4 stjerner. Jeg kan godt se at alle dine anmeldelser indtil videre giver dig 5 stjerner, men dine besøgende vil måske kun lægge mærke til uoverensstemmelsen mellem hvad du skriver og hvor mange stjerner Trustpilot reelt giver dig.

Du har en hel del rester af engelsk på din side, som det nok vil gavne at få oversat. Igen en potentiel gnidning i købsflowet for mange besøgende.

Det var mine umiddelbare bud på mulige forbedringer :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

flere produkter på siden et større udvalg trøjer , underbukser med mere , det giver større tillid il siden 

få folk til at føle sig sikker at handle en  side med en  SSL CERTIFIKAT url det giver også noget i seo og der er jo nærmest nul links til siden , derved et stort seo plus for din side 

frem med de sociale medier så man kan se  det er en aktive side der er mange der har handlet på det giver tryghed se mange tilfredse kunder 

få dine kunder aktivt anmelde dig på trustpilot lige nu er der kun anmelders fra 2 datoer , det giver tryghed man kan se mange kunder især hvis det er tilfredse kunder og links til trustpilot 

længere produkt beskrivelser især savner jeg hvad grader de kan klare i vaskemaskine .

søgeord optimering brande sidens navn giver tryghed få skrevet presse meddelers med få mange facebook likes din firma side og frem med den .

få lidt mere personligt over siden man kan læse hvem er bag siden mere  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Bæk:
Det kan måske også trække lidt ned i konverteringen at du skilter med 5 stjerner på Trustpilot, når du på Trustpilots side kun har 4 stjerner. Jeg kan godt se at alle dine anmeldelser indtil videre giver dig 5 stjerner, men dine besøgende vil måske kun lægge mærke til uoverensstemmelsen mellem hvad du skriver og hvor mange stjerner Trustpilot reelt giver dig.

I forlængelse af det, virker linket til Trustpilot ikke. 

Hvis du er betalende kunde hos TP, er din grafik ok, men linket burde virke, og der burde være flere anmeldelser.

Hvis du ikke er betalende kunde, har du ikke lov til at bruge deres grafik, og da slet ikke med forkert angivelse af stjerner ...

Personligt giver jeg ikke meget for TP og dens troværdighed, da meget generelt er fusk, men man ser i dette tilfælde hurtigt at det er dine egne venner der har givet dig 5 stjerner, og så bliver det direkte utroværdigt i stedet... :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Henrik Ørsnes Ure og Smykker Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil bare lige slå fast, at mit indlæg ikke tager stilling til for/imod Trustpilot Smile Jeg konstaterer bare at brugen ikke er optimal, og jeg er slet ikke uenig i det, du skriver.

Med venlig hilsen

Peter

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Hvilken markedsføring benytter du? Målrettede Google AdWords annoncering, eller bred annoncering igennem Facebook? Din trafik siger tit meget omkring hvor godt din webshop konvertere. 

Start med at gør dig klart hvor trafikken kommer fra, samt hvorvidt at din trafik er udgjort af din målgruppe. Derefter kan du begynde at bruge disse data til at fortælle dig hvor der potentielt kan laves forbedringer. Hvad siger Google Analytics? Er der mange der falder fra henne i købs processen, eller er din afvisningsprocent høj ved første visning? 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)