Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Totalt gennemtænkt og fantastisk ide opfundet - Hvordan finansiere jeg den?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Først og fremmest, tak for medlemskab.

Jeg står i den situation at jeg har fundet på en almindeligt god ide. Det er ikke kun noget jeg synes, men også mange omkring mig samt få professionelle. Jeg har dog det problem, at jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal komme igang. Sådanne en ide koster mange penge at stable på benene(ja, jeg har undersøgt det), i sig selv, og så har vi ikke engang snakket om den enorme markedsføring, jeg har en forventning om, at der kræves for at få konceptet op og køre.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om, hvordan i har taklet sådanne et problem gennem tiden, og evt. nogle forslag til hvad jeg selv kan gøre :)

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer til at tænke på investorer ifm nogle af de helt store websites derude, youtube, facebook, just-eat, jubii, apple svjh osv. Der skal du afgive en stor procentdel af forretningen og konceptet til investorerne, for at have en jordisk chance for at finansiere den. Så hvor meget snakker vi om rent finansieringsmæssigt har du brug for? 

Du må vel ud og sælge dig selv og idéen/konceptet til de rette investorer. Altså det er en virkelig god idé, og det ved man aldrig 100% på forhånd, så hellere få det finansieret og sælg en stor anpart væk i selskabet, og virkeliggør den. 

Men hvor meget drejer det sig om, og i hvilken branche? 

Tilmeldt 11. Apr 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Find alt fra telemarketing nummer til de telefonnummer svindlere bruger på www.find-tlf.dk

Tilmeldt 11. Apr 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac:

Kommer til at tænke på investorer ifm nogle af de helt store websites derude, youtube, facebook, just-eat, jubii, apple svjh osv. Der skal du afgive en stor procentdel af forretningen og konceptet til investorerne, for at have en jordisk chance for at finansiere den. Så hvor meget snakker vi om rent finansieringsmæssigt har du brug for? 

Du må vel ud og sælge dig selv og idéen/konceptet til de rette investorer. Altså det er en virkelig god idé, og det ved man aldrig 100% på forhånd, så hellere få det finansieret og sælg en stor anpart væk i selskabet, og virkeliggør den. 

Men hvor meget drejer det sig om, og i hvilken branche? 

Mange vil heller ikke investere hvis man ikke selv kommer med et beløb.

Find alt fra telemarketing nummer til de telefonnummer svindlere bruger på www.find-tlf.dk

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig!
Har slet ikke strejfet muligheden, men det lyder som en super ide.
Jeg ville have det stramt med at give en stor andendel af virksomheden/ideen/konceptet, men hvis alternativet er, at ideen ikke bliver til noget, er det selvfølgelig noget jeg er villig til.

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Har endnu ikke lavet en forretningsplan.
Da det er noget nyt, er jeg stadig i gang med en masse overvejelser.
Konceptet fungere desuden ved en app, website eller evt. andet.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj, 

Du må udarbejde en 10 siders businessplan

1-2 siders summary (elevator talen)

8 siders konkret executive plan

+ budget (3-5 års fremskrivninger)

Derefter skal du kommer så langt som du overhovedet kan - uden at hive eksterne midler ind. 

Dette er fordi hvis du skal have kapital uden at have opnået noget, så vil du får en meget dårlig "kurs" for dit salg. Fx lad os antage at en investor tror nok på dig til at investere 1 million kroner, så vil have nok have 50%. Men hvis du har omsætning etc, så vil han måske investere 3-5 millioner for måske 20-30% i forretningen. 

Derefter tager du kontakt til alle investorer - fx via Amino Virksomhedsbørs, eller ved at Google potentielle kandidater. 

/Jannik

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg været hele møllen igennem fra ide, vinde innovationspris, få investorer osv.

Min klare anbefaling er først og fremmest: Kritisk sans.

Lav en SWOT analyse af produktet, og her skal du være ultra skarp.

Ser det fortsat godt ud, så kan du evt. få fremstillet en Kickstarter video og lade mængden finansiere udvikling osv.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. finansiering, så kan det tænkes dem som synes ideen er super god er villig til at investere og hjælpe til?

Giv dem en del af kagen og du får muligvis noget kapital som du kan starte ud med. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)