Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe pc skærm gennem firmaet som skal bruges privat også?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Jeg skal købe en skærm. Jeg vil gerne købe den gennem firmaet og samtidig bruge den privat.

Må jeg trække 12,5% moms fra og dermed bruge den 50/50 privat/firma

Må jeg betale den KUN med penge fra firmaet, eller skal jeg spæde til fra min private konto?

Mvh Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Den er som sådan ikke nødvendig, forstået på den måde at jeg allerede har en skærm, men at 2 skærme ville være langt nemmere at arbejde med. Giver det mening?

Mvh Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Frølund:

Hej John,

Den er som sådan ikke nødvendig, forstået på den måde at jeg allerede har en skærm, men at 2 skærme ville være langt nemmere at arbejde med. Giver det mening?

Mvh Emil

ja - det er din bedømmelse, at det giver betydning for firmaet at have 2 skærme at arbejde på - og er det sådan, så vil skat også generelt acceptere køb via firmaet

Du skal huske at have liste over den slags, for ved lukning eller omdannelse, skal de jo så ud igen inkl moms normalt - uanset de er straksafskrevet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ry
Tilmeldt 20. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Fra  lansky.dk Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

John - kan man godt retfærdiggøre det overfor skat, altså at man har brug for 1 ekstra skærm men som man også bruger privat (fordi man spiller poker, ser film eller andet, og højest sandsynlig er hovedårsagen til indkøbet)

Spørger fordi jeg selv overvejer at købe en skærm mere, men det halvtids virker lidt som en gråzone.

Selvstændig med affiliate og webshop ved lansky.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der skal ikke så meget til for at retfærdiggøre et behov for to skærme. Det afgørende er at købet er forretningsmæssigt begrundet og ikke drevet af et privat behov for at kunne se film, spille poker mv.  En erhvervsmæssig begrundelse kan være alt lige fra den der roder med grafik, følger kurstal, nyheder - osv. 

Lige netop med computere og tilbehør er det i ligningslovens § 16, stk. 14 positivt nævnt at en selvstændig ikke beskattes af det private brug af en computer og tilhørende udstyr.  Den eneste grund til at opdele beløbet i en privat og en erhvervsmæssig brug er af hensyn til momsen.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Olesen:

John - kan man godt retfærdiggøre det overfor skat, altså at man har brug for 1 ekstra skærm men som man også bruger privat (fordi man spiller poker, ser film eller andet, og højest sandsynlig er hovedårsagen til indkøbet)

Spørger fordi jeg selv overvejer at købe en skærm mere, men det halvtids virker lidt som en gråzone.

holder med Whiskey - De det er klart at du ikke skal gøre det med skattefradrag hvis vi noget nær alene taler poker eller andet privat - men fordi det er kurser - grafik o.l. du arbejde med. Ellers er en skærm jo også pris man kan klare selv - så du må kigge indad - og er det for firmaet du køber den, så fradrag

Mange andre ting ville være delte aktiver - men netop computer er OK, så længe den og skærm osv - er købt fordi firmaet skal bruge det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Frølund:
Giver det mening?
For mig ingen af delene .... - hvorfor spørger du om sådan noget (jeg mener faktisk .... hvorfor bruger du din firma tid på sådan noget - hvor du kunne have kontaktet 2 kunder mere og tjent til resten af ugen).

Jeg er sikker på at Skat kan fange dig i at kigge på privat facebook på den du har allerede købt i firmaet .... Hvis det er sund fornuft for driften af firmaet så køb den i firmaet og træk den fra. Og så kig du bare lidt privat på den ind i mellem - det er vist over i småsmåsmå tings afdelingen det her - Cool

Fokus.... fokus .... Cool

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Olesen:
Spørger fordi jeg selv overvejer at købe en skærm mere, men det halvtids virker lidt som en gråzone.
Jeg mener så ikke at du skal gøre det for det er tydeligvis ikke for firmaet skyld at du køber den - så hold dig fra den slags.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)