Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling til SKAT - Affiliate Marketing

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står i en situation hvor jeg er en anelse i tvivl om hvorvidt jeg gør det rigtige.

Jeg har en virksomhed (Enkeltmands) som beskæftiger sig med affiliate marketing.

I opstartsfasen gik det meget småt for sig med indtjeningen - derfor ændrede jeg ikke på mine skatteoplysninger, i firmaet.

Da jeg nu er begyndt at tjene okay penge igennem min virksomhed (Specielt de sidste par måneder), står spørgsmålet således.

''Hvordan/ hvornår betaler jeg skat for de penge jeg i forvejen har tjent for sidste års indkomst??''

&

''Når jeg i år næsten allerede har tjent det som jeg har angivet i opgørelsen til SKAT, hvad gør jeg så?''

På forhånd tak :-)

Mvh Michael Charly

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Da jeg nu er begyndt at tjene okay penge igennem min virksomhed (Specielt de sidste par måneder), står spørgsmålet således.

''Hvordan/ hvornår betaler jeg skat for de penge jeg i forvejen har tjent for sidste års indkomst??''

du skal føre regnskab og i princip skal man forskudsregistrere men det kan man jo ikke altid også skal du betale skatten når du kan. Du opgiver det i årsopgørelsen i udvidet selvangivelse som virksomhed og der er en rente på fra 1/1 da du skulle have betalt sidste år og fra 1/7 en yderligere "strafrente" men du kan jo også selv frivilligt indbetale ca 43% af det overskud du ikke har selvangivet og slippe for noget af renten. Renten er ikke fradragsberettiget

For næste år (som nu er i år 2016) kan du justere forskud hver måned frem til Okt - men ret hurtigt vil du sikkert ha et vist overblik og kunne skrive noget der ligner det rigtigt, og få fordelt skatten på den måde

her lidt om hvordan skatten betales når du ellers forskudsregistrerer og den trækkes ud fra det http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for dit svar - så blev jeg det klogere :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Andreas :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)