Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed eller personligt ejet virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg skal vælge i mellem de to former for virksomhedstyper. Jeg har startet et koncept op, men synes det er svært at sige at man forventer en indtjening på 50 k første år. 

Derfor vil jeg spørge jer, hvad I bedst kan anbefale af de to? 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er usikker kan du jo altid starte med et PMV. Fordelen er at du ikke skal tænke på momsregnskab. Når du så kommer nogle måneder hen og kan se at du nok kommer til at omsætte for over 50.000 kr. i løbet af 12 måneder, f.eks. når du har omsat for 30.000 kr., så kan du konvertere det til en enkeltmandsvirksomhed og lade dig momsregistrere. 

Når det er sagt, så er det jo også muligt bare at vælge at starte som enkeltmandsvirksomhed. Det må du godt selvom du omsætter for under 50.000 kr. Du kan så også vælge at lade dig frivillig momsregistrere. Fordelen er at du så kan få moms helt under huden inden du for alvor skal igang - og det er ikke noget der kræver særlig meget. Det kan dog være en ulempe hvis du kun sælger til private (fordi du så skal lægge moms oven i salget).

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, din anbefaling lyder hen imod PMV som jeg også selv havde en god indstilling med til at starte med. 

Jeg skal nemlig sælge til private personer og det klart at man med en enkeltmandsv så bliver nødt til at lægge moms oveni.

Men ja jeg hælder mere til PMV. Men er det sådan at man så skal lave en privat (business) mail som udelukkende tilhøre den forretning eller er det fint nok at man i første omgang benytter sig af ens normale mail? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

En personlig ejet virksomhed siger ikke noget om med eller uden moms. Det siger noget om hæftelsen..... Så når du i overskriften skriver enkeltmandsvirksomhed eller personligt ejet virksomhed så er der to sider af samme sag.

Som enkeltmandsfirma/personligt ejet virksomhed giver et personligt mindre virksomhed (pmv) mulighed for at få er CVR nr uden at det medfører registrering for moms.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andi

Du må gerne bruge din egen private mail til "business"mail, men af hensyn til dig selv, ville jeg nu etablere en særskilt mailadresse til din virksomhedspost - men det er altså udelukkende af hensyn til dig selv

 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis du skal sælge til private kan der jo være en slags konkurrencefordel i at du med et PMV kan sælge uden moms, hvis dine konkurrenter skal lægge moms oveni. Så derfor ville jeg også vælge PMV. 

Og som Rikke skriver kan du sagtens anvende en privat mail, men det ser altid mere professionelt ud med din egen mail. Du skal bare købe et domæne og et webhotel, der tilsammen koster under 200 kroner på et år. Men det afhænger også af hvad du skal sælge, om du overhovedet har brug for den professionelle mail. Hvis du f.eks. er kunstner og bare skal sælge dine malerier via facebook, kan en privat mail være udemærket. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)