Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU eller fx Asiatisk leverandør? I forhold til indkøbspriser og regler

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er i fuld gang med mit "forarbejde" for min virksomhed, og har modtaget samples på diverse genstande fra blandt andet Kina, Singapore, Pakistan, og nu også snart Tyrkiet via dansk distributør/ejer.

Et par priser er:

Dansk distributør - 55kr pr STANDARD style pr color og minimum 300 units (dvs. fx 300 sorte vneck tshirts. vil jeg også have hvide, bliver det 300 ekstra) + fragt (lastbil) (jeg bor på bornholm dvs. + brogebyr mv.) + moms

Pakistansk leverandør - Godt 9kr pr STANDARD style pr color og minimum 100 units (inkl. små print) + fragt + TOLD + moms + importgebyr. Derudover har jeg snakket med direktøren, som har vist mig arbejdsforhold, materialer, ingen kemikalier brugt og så videre, så forholdene og vilkårene er IKKE dårlige, som så mange andre, hvilket er meget vigtigt for mig.

Mit spørgsmål er nu - 

begge leverandøre leverer gode kvalitetsvare, med customized størrelser (ikke standard - efter mine egne mål), inkl. tag i nakken/ærmet/andet, og ting som stretch.

Som nystartet virksomhed ser jeg gerne FLERE styles og FLERE farver, og derfor er det et stort minus hos den danske distributør, da jeg gerne vil have lidt forskelligt ved opstart.

Umiddelbare regnestykker bliver 16500kr excl. moms hos dansk leverandør, mod 900kr pr. 100 (2700kr for 300, med mix i style og farver) hos Pakistansk leverandør. Men så kommer der fx told oveni, og prisen stiger yderligere fra Pakistan. Importgebyr er 180kr, ikke meget, men kommer selvfølgelig med i regnestykket. Jeg er ikke særlig erfaren, og regner derfor med at der også er 25% moms oveni (har ikke kunnet finde meget info omkring dette - håber nogen kloge hoveder kan hjælpe mig, evt. et website link?)

Planen var at få et mix mellem print og andet med i ordren, og den danske leverandør vil let blive over 40.000kr for 600 tshirts, med print, fragt osv.

Pakistan vil blive godt 31500kr inkl print, miksede units/styles/farver, told, moms og importgebyr. Dette er udregnet på toldpriser.dk

Mit spørgsmål er nu, om der er noget jeg har misset? Jeg overvejer meget om det ville være de godt 9000kr ekstra værd, at få det lavet herhjemme, hvor jeg "selv" kan følge med i produktionen på nært hold? Min producent fra Pakistan tripletjekker alle units, da de selv skal tjekke, en supervisor tjekker, og en pakker tjekker inden han pakker tøjet i poser, ergo burde fejl og mangler være MINIMALT.

Umiddelbart overvejer jeg også om hvor vidt et lån eller kassekredit er vejen frem. Jeg er igang med at flytte, så småt, til hovedstaden, og har her sparet 35.000kr op. Derfor er der ikke meget tilbage til virksomheden, men jeg har 3 lønne tilbage, som lyder på godt 14.000kr efter skat. Der skal testes og prøves inden jeg køber 300+ stykker tøj hjem, det er klart, men hvis jeg sparede lidt op disse tre måneder, samt fik en kassekredit, så ville det ikke være helt urealistisk at kunne starte op i starten af 2016, hvilket er mit mål og min drøm.

Håber nogen har erfaring med måske begge dele, og kan give svar derefter.

Mange hilsner og ønske om en god søndag aften herfra. :-)

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hade det nu været mig, så hade jeg aldrig brugt tid på at spørge en dansk virksomhed om priser, hvis det som du siger er samme kvalitet.
Jeg hade købt i udlandet, der følger du også med i det hele, bare over mail og foto.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror du skal starte bagfra og spørge dig selv om du overhoved kan sælge 300 T-shirts? Du er jo nr. 1000 her på Amino som vil fremstille T-shirts. Dernæst må du overveje hvor meget du kan tage for sådan en T-shirt? skal den sælges via butikker eller hvordan?  

Er den danske leverandørs pris inkl. eller ekskl. moms?  

 

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Jeg går meget op i kvalitet og procedure, og så derfor gerne, at jeg selv kunne følge med. Men idet jeg har haft videosamtaler med videre med Pakistansk leverandør, føler jeg at de kan klare det samme, for billigere pris, hvilket er et plus, og er mit primære valg - ville bare høre om der var noget bøvl jeg havde overset i forhold til regler og afgifter. :-)

Jeg skal hverken sælge normale t-shirts, som så mange andre, eller købe billigt sælge dyrt.

Mit marked er fitnessgruppen/lifestyle, og kommer ikke til at ligne eller være i nærheden af de andre "brands" vi har herhjemme (som er stort set ikke eksisterende, medmindre du vælger at kalde dem som sælger "Gold's gym" og "Keep calm, go lift" tanktops for brands, selvfølgelig), så jeg holder min optimistiske hat på.

Måden jeg går til det på er meget stor andre steder i verdenen, og Danmark er næsten kun lige blevet ramt af kulturen. 

Danske leverandør pris er uden moms - 16500kr + 25%. Men der er absolut ingen forhandling om unit mængde og pris, så for 2 forskellige slags tshirts bliver det hurtigt 33000, 36000 med print, plus fragt i lastbil (dyrt da jeg ikke er brolagt), samt moms. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Freddenmr:
Pakistansk leverandør, føler jeg at de kan klare det samme, for billigere pris, hvilket er et plus, og er mit primære valg

Hvilket du jo i bund og grund ikke aner om producenten kan -

Der er desværre altid en risiko ved importerer af vare, da de måske ikke lever op til det forventede eller stoffet / trykket indeholder stoffer der er ulovlige i EU, hvad vil du så gøre?   Opstår der problemer har du stort set ingen mulighed for at få dine penge igen.  Ved import er det vigtigt at huske på at selv store super professionelle firmaer som Bestseller af og til får deres vare beslaglagt pga. farlige stoffer i produkterne.  Så om du tør kaste dig ud i import må du jo selv vurdere, men før du gør det bår du nok lige undersøge hvad toldsatsen er og om der evt. er antidumpning told på varen.

i øvrigt koster det altså ikke alverden at få vare til Bornholm.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Ravn i, at der klart er risiko ved import - også af beklædning. Du må checke told - evt visse toldfritagne lande - osv og det afgørende her, hvor du vil importere høj kvalitet er, at du finder en leverandør du er sikker på selv producerer og hvor du kan stå ind for kvaliteten. Du skal også passe på evt kopivarer.

Ofte finder man en leverandør der ikke selv produceres, men bare finder fabrikker her og der, og derfor kan kvalitet svinge fra prøve til leverance - og fra leverance til leverance. Vil du det her seriøst, så skal du først finde frabrikker - evt via landenes ambassades handelsafd her i DK - og så skal du faktisk nok, når du mener NU har du en super leverandør - eller flere - ofre en tur rundt og hilse på dem. Under sådan en tur, skal du også være klar over, at de som måske bare ligger og køber fra fabrikker, godt kan finde på at tage dit med på en hurtig fabriksrundvisning - og lade som om de er ejere - se mere om import fra asien http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

god vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

True. Jeg har dog modtaget kontaktoplysninger og snakket med 3 af hans andre kunder, blandt andet et fitnessbrand i England med 8000 facebook likes, som er fint tilfreds med hans leveringer, samt modtaget samples, som sagt, som er meget behagelige og tilfredsstillende - men ja, altid en risiko.

Er det sådan at du kender til EU lokaliserede producenter? Jeg har søgt og søgt, men med utroligt få resultater. Det er faktisk helt vildt.

For en totalt nystartet virksomhed med intet kapital andet end mit eget, på hobby niveau, så synes jeg de satser jeg har hørt om indtil videre virker mere frygtindgydende end opmuntrende, men det er måske bare min pengebog der skriger. 

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John.

Jeg har faktisk overvejet et muligt besøg, men lige pt. bliver det til tillid og videosamtaler. 

Jeg har været, som sagt, igennem flere producenter, og fået vareprøver af dem alle, og der er en KLAR forståelse for kvalitet og pasform i disse samples fra Pakistan, som slår de andre med mange mil. 

Jeg vil prøve at kigge på handelsafd., det havde jeg slet ikke tænkt på at man kunne.

Tak for hjælpen.

Tilmeldt 1. Aug 15
Indlæg ialt: 4
Fra  Label for Life Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Freddenmr, 

På nuværende tidspunkt er der IKKE told på tekstilvarer fra Pakistan. Dette udløber dog i 2016, og det er endnu ikke sikkert at EU forlænger toldfriheden. 

Go søndag!

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant. Jeg er på mobilen lige nu, men er meget sikker på, at jeg fandt en side der fortalte mig at der er 12% på tekstilvarer fra Pakistan.

Umiddelbart ser jeg stadig dette som min bedste mulighed. Jeg vil gerne have lidt forskelligt at starte op med, men samtidig vil jeg ikke gå ned på kvalitet. Mit tøj bliver markedsført på en ny måde, så jeg er sikker på at jeg nok skal få solgt alle 300 t-shirts. :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)