Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trives du som selvstændig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle aminoer.

Måske kender I Ases blad til selvstændige? Det hedder Ase Nyt, og til det kommende nummer er vi på udkig efter selvstændige, som gør noget aktivt for at trives i deres hverdag - som fx sørger for at holde fri, når arbejdsdagen er forbi, motionerer, mediterer eller søger professionel rådgivning, når der er brug for det.

Måske er det dig eller en, du kender i dit netværk, som har et særligt fokus på trivsel? Det kan også være, at du har haft stress og har lagt din hverdag som selvstændig om.

Hvis du har lyst til at fortælle om det til andre selvstændige i vores medlemsmagasin, hører vi meget gerne fra dig.

Skriv gerne til lida@ase.dk eller ring på 3916 7304.

Vi håber at høre fra dig.

Venlig hilsen
Line, Ase

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville klæde jer at kontakte jeres medlemmer direkte - fx gennem jeres blad. Eller bestil en bannerreklame her på sitet og forsøg at hverve nogen der i gennem.

i stedet for denne form for skjult (forventet - gratis) reklame.

PS: Og i øvrigt - jeg kan kun anbefale alle selvstændige at bruge al deres tid og alle deres penge på deres virksomhed - fremfor A-kasser.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første er ASE betalende plusmedlem = man må gerne reklamere gratis i indlæg mig bekendt

For det andet har ASE flere gange være meget behjælpelige med konkrete svar på vanskelige dagpenge spørgsmål herinde

For det tredie kender jeg da folk der har drevet virksomhed med succes, men hvor indtægten kan svinge, som har måttet gi op, og har været glade for dagpenge basseret på de to bedste af 5 seneste regnskabsår - men det er jo afgørende, at man har - eller snarere har haft en reel indtægt, for ellers er a-kasse ikke til nytte

For det tredie giver ASE selvstændig gratis rådgivning til medlemmet i forhold til en række jura og personale spørgsmål - så også der er der faktisk folk der kan ha nytte af det

Endeligt kan nævnes at man jo skal huske, at vælger man KUN a-kasse delen til - om jeg husker ret 330 kr per måned ca - så er der fradrag for den for personen, så beløbet er jo ikke ruinerende :) 

Afgørende for mig er, at man er klar over, at a-kasse intet formål tjener, hvis ikke man i perioder har gang i forretningen - dog med den krølle, at en del jo kan HA optjent dagpenge ret ved lønmodtager arbejde og så springe ud som selvstændige - og her kan det være helt tosset at smide den ret væk, ved ikke i alle fald i starten at forsætte medlemskab af en eller anden a-kasse for at beholde 2 års dagpenge ret + jeg mener barsel også kræver dagpenge ret. Det er ikke så helt simpelt desværre

og nej - jeg har ikke med ASE at gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
og nej - jeg har ikke med ASE at gøre
Det har jeg heller ikke - overhovedet. Men har været medlem i rigtig mange år - indtil jeg havde brug for deres hjælp (juridisk). Cool

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Cookie - John Hannover:
og nej - jeg har ikke med ASE at gøre
Det har jeg heller ikke - overhovedet. Men har været medlem i rigtig mange år - indtil jeg havde brug for deres hjælp (juridsk). Cool

jamen det er jo surt - men det ændrer ikke ved, at jeg kender flere som får dagpenge via dem - barsel og- som har fået rådgivning - herunder faktisk mig på vegne af en god ven jeg hjælper - men der er sikkert også mange utilfredse - specielt der hvor dagpenge kikser grundet manglende optjening desværre - og det ændrer intet ved at betalende plusmedlemmer betaler, netop for at måtte ha reklame med indlæg 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Per.

Vi kontakter såmænd også vores medlemmer direkte - bl.a. via spørgeundersøgelser og med hjælp fra vores konsulenter. I dette tilfælde har det dog været mere vanskeligt at opdrive det gode eksempel på en selvstændig, der vil sætte ord på vedkommendes trivsel i dagligdagen som selvstændig - og netop derfor retter vi henvendelse på amino.dk.

Desuden er vi - som John Hannover ganske rigtigt pointerer - Amino plus-medlem, så vi er i vores gode ret til at lægge et indlæg som dette op. Og det er bestemt ikke tænkt som gratis reklame for vores blad, som for øvrigt er helt annoncefrit, og som jeg med glæde vil sende til dig, så du kan læse om ligesindede selvstændiges erfaringer/udfordringer inden for alskens emner.

Desuden: Hvis vi virkelig lagde kræfter i at reklamere omkostningsfrit for Ase, så ville du nok have stødt på os på Amino meget oftere end dette indlæg, som er en sjælden (og harmløs) efterlysning efter selvstændige, der vil dele deres erfaringer med ligesindede.

Venlig hilsen
Frank, Ase

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)