Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis iværksættere/selvstændige arbejde under lønmodtagervilkår arbejdede vi alle ulovligt

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I følge arbejdsmiljøloven i Danmark som er meget lig den der også er vedtaget i EU er der 3 grundlæggende arbejdstidsregler for ansatte (lønmodtagere):

1. Ud af døgnets 24 timer må du højest arbejde 13 timer, det betyder du skal hvile i 11 timer.

2. Du skal holde fri 1 dag om ugen.

3. Du må i gennemsnit over en måned højest arbejde 48 timer om ugen.

Loven er lavet i samarbejde med bl.a. WHO for at sikre folkesundheden, og mindske fx stress, depression og udbrændthed.

Betyder det at en iværksætter der ikke opfylder alle tre krav (hvilket ingen seriøse iværksættere gør) langsomt slår sig selv ihjel?

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ziilas!

Jeg er pænt seriøst omkring det jeg laver som iværksætter.

Som regel har jeg ingen problemer med at overholde dine opremsede regler...

Tror det er en skrøne at man SKAL knokle sig selv ihjel som selvstændig...

de bedste hilsner


Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror slet ikke jeg forstår formålet med indlægget. At være selvstændig er noget man VÆLGER og ellers står alle samfundets gode eller dårlige alternativer til rådighed som for alle andre. Man får faktisk en del fordele - også fradrags og skattemæssigt men først og fremmest er man vel SELVSTÆNDIG og dermed kan man da for pokker ikke i fulde alvor begynde at klage over lang arbejdsdag, hvis det er det som nogen gange er nødevendigt.

Babysitter holding som absolut ikke gavner selvstændig tænkning vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at man for at nå længst med sin virksomhed og virkelig blive succesfuld kræver en arbejdsindsats på 50-80 timer om ugen. Det er en arbejdsindsats der ifølge FN (WHO) og Danmarks arbejdsmiljølov er direkte sundhedsskadelig, og derfor er fuldstændig ulovlig for lønmodtagere i de fleste udviklede lande.

Det betyder at for at blive succefuld iværksætter kræver det i de flestes tilfælde en indsats som er direkte sundhedsskadelig, over en længere periode.

Jeg lægger selv en arbejdsindsats i min virksomhed som ikke opfylder 2 ud af de 3 krav, og har det fuldstændig fint og godt med det, så det er ikke ment som brok, da det er ens eget frie valg.

Det er bare en konstatering at de vilkår en selvstændig typisk arbejder under, glad og tilfreds, vil fra en lønmodtagers og samfundsmæssigt perspektiv være urimelige slavelignende arbejdsforhold, som jeg synes er tankevækkende.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ZiiLAS (www.ziilas.dk):
Jeg tænker at man for at nå længst med sin virksomhed og virkelig blive succesfuld kræver en arbejdsindsats på 50-80 timer om ugen.

Så er det da heldigt at vi er nogle der synes det er helt OK at man kun når halvt så langt med sin virksomhed og kan nøjes med at arbejde 30 timer i ugen og stadigvæk leve rigtig godt af det. For det er det jeg kalder succesfuld, sgu da ikke og knokle sig selv ihjel i en tidlig alder.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Brandpartner v/Nicolai Sørensen Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ziilas,

Fed pointe. Som man ved: dem der knokler hårdt og bestræber sig på at blive bedre end konkurrenten, er den som bliver succesfuld. 

Arbejd hårdt, men husk privatlivet, kæresten og hvad der hører til :-)

Man skal aldrig glemme at lægge arbejdet fra sig, og bruge kvalitetstid med dem der betyder noget.

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener heller ikke jeg knokler mig selv ihjel. Jeg arbejder også "kun" 30 timer om ugen med min virksomhed, men de er stadig fordelt den måde at jeg stadig ikke opfylder 2 ud af de 3 basale tidskrav for et sundt arbejdsliv.

Jeg arbejder 1 time dagligt hver aften mandag-lørdag hvor jeg svarer på mails/SMS plus pakker pakker og sender dem afsted = 6 timer.

Så arbejder jeg 24 timer om søndagen fra midnat til midnat = 24 + 6 = 30 timer. Jeg sørger for at sove 5 timer før og 7 timer efter den 24 timers arbejdsdag. Ellers sover jeg 9 timer dagligt udover det.

Jeg går på gymnasie fuldtid i hverdagene hvilket et derfor det kun er muligt at arbejde 1 time dagligt der.

Udover alt det har jeg 30 timers reel fritid om ugen, så jeg arbejder mig langt fra ihjel.

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så i går programmet "Den rigeste procent" på DR TV hvor Martin Thorborg medvirkede. Han sagde også at han på et tidspunkt i en af hans startups i lang tid havde mange fysiske symptomer som blod i afføringen, langvarig stress, og var tæt på at besvime eller få et hjerteanfald mens han knoklede med sin virksomhed dagligt fra tidlig morgen til over midnat. Han sagde at han helt sikkert havde været død i dag hvis han fortsatte med den indsats og at hans krop simpelthen ikke kunne tåle det.

Den rige iværksætter Jesper Buch fortalte også i DR programmet "Løvens hule" at hvis man skal nå langt, er det med 90 timer om ugen.

Derfor synes jeg det et vigtigt at fortælle de bl.a. de mange håbefulde folk herinde på Amino at man ikke for de flestes vedkommende får bygget en millionvirksomhed op med 100 ansatte uden at fravælge alt man har kært i livet (børn/kæreste/venner/familie/fritid/HELBRED) og gå 100% målrettet efter sin virksomhed.

Jeg ville aldrig proritere min virksomhed så højt, da livet er meget andet end at blive en ensom millionær. Det betyder ikke at jeg ikke kommer til at leve af min virksomhed om nogle år, med et par ansatte og samtidig have et normalt ungdomsliv ved siden af.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:

Hej Ziilas!

Jeg er pænt seriøst omkring det jeg laver som iværksætter.

Som regel har jeg ingen problemer med at overholde dine opremsede regler...

Tror det er en skrøne at man SKAL knokle sig selv ihjel som selvstændig...

de bedste hilsner

Anders

Fuldstændig enig her :)

Jeg er også iværksætter, og jeg lever pt. fuldtids af det, i starten knoklede jeg meget ja, men aldrig SÅ meget at jeg oversteg 50 timer om ugen..
Fik jeg stress? ja meget XD men altså, ikke fordi jeg brød nogle af de regler

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at det er godt med nogle regler så vor ansatte ikke bliver overbelastet på deres arbejde.

Men når jeg som selvstændig arbejder 7 dage om ugen, skal jeg da ikke straffes. Det er mig og mig alene som bestemmer hvornår jeg vil arbejde og hvis jeg brænder for at arbejde alle ugens dage skal ingen da komme og sige at jeg ikke må det.

Reglerne ser jeg som en sikkerhed for de ansatte og ikke ledelsen(ejerene).

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)