Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De vigtigste fokuspunkter for en iværksætter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

- sund fornuft
- bevar begge ben på jorden

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads:

Hej


Hvad synes i, er de vigtigste fokuspunkter for en iværksætter?

- Markedsanalyse
- Produktudvkling
- Regnskab (herunder evt. investorer)
- Markedsføring
- ? tilføj gerne flere

Kommer helt an på hvad man beskæftiger sig med.

Det vigtigste er efter min mening løbende og hele tiden at blive bedre til ens kernekompetencer. Det er ofte ret overset når man læser herinde, hvor det meget handler om den gode ide, og hvordan man tjener penge på den.

Men det vigtigste er at man kan føre den gode ide ud i livet, og det gør man kun ved at være super skarp indenfor sit felt.

Dengang vi startede i WebCoders, sad jeg og lavede lange lister til mig og min kollega, med ting jeg mente vi skulle læse op på og blive bedre til. Sikkert pisse irriterende at arbejde sammen med sådan en fyr, men hvis man vil noget skal man minimum være på højde med top 5% indenfor ens felt, efter min mening.

Så hvad man skal koncentrere sig om kan man ikke sige konkret, men det er vigtigt man er ekspert indenfor sit område, for er man det, kan man langt lettere tiltrække samarbejdspartnere og investorer.

Når vi taler investorer tror mange at 99% handler om den super fede ide. Men en investor ser jo også på om personen med ideen er den rigtige til at udføre den. Alle har jo gode ideer, men kun ganske få promiller har kompetencerne til at udøre ideen. Nogen gange ser man personer herinde som tror de sagtens lige kan være projektledere på et større it-projekt, samtidig med de mener de kan stå for markedsføring, uden at have noget som helt erfaring med noget af det.

Chancen for at finde investoren, eller samarbejdspartneren er bare meget større, hvis du selv er ekspert indenfor dit område. Hvis du kan vise du har masser af både praktisk og teoretisk erfaring med det du laver.

Men alt det tager tid, og mange gider ikke bruge tiden på f.eks. at arbejde gratis i et år eller to på forskellige projekter for intensivt at lære, men gider man ikke bruger x-antal tusind timer på at lære, skal man heller ikke forvente at appelsinen bare falder ned i turbanen tilfældigt. 

Det kom måske lidt ud på et sidespor, men det vigtigste for en iværksætter er viljen til konstant at lære det der er brug for, hvad enten der så er markedsføring, regnskab eller produktanalyse.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Super god indsigt i begge to kommer med, på hver sin måde, og i forskellig detaljegrad.

Graden af succes hænger selvfølgelig sammen med graden af ekspertisen, og også evenen til at holde begge ben på jorden.

Men for at kortet det ned kan man sige, at til min liste kan tilføjes:

- Sund fornuft
- Selvudvikling (læring)

?

Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)