Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville man blive beskattet af dette 2 gange?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, jeg undrer mig lige over, om hvis jeg nu købte noget til f.eks. 40.000 kr. og så en uge eller to efter ikke længere ønsker produktet, og ham jeg købte det af ønsker at få produktet tilbage, imod at jeg får pengene tilbage, men så skal jeg vel betale skat af de 40.000 igen, og så har jeg jo bare mistet penge, da de 40.000 jeg betalte ham, var betalt skat af i forvejen.

Takker for svar.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders B.:

Hey, jeg undrer mig lige over, om hvis jeg nu købte noget til f.eks. 40.000 kr. og så en uge eller to efter ikke længere ønsker produktet, og ham jeg købte det af ønsker at få produktet tilbage, imod at jeg får pengene tilbage, men så skal jeg vel betale skat af de 40.000 igen, og så har jeg jo bare mistet penge, da de 40.000 jeg betalte ham, var betalt skat af i forvejen.

Takker for svar.

Meget kort svar er; Nej!

De 40.000 kr. er ikke en indtægt, hverken for en virksomhed eller en privat person. Du vil blot blive stillet (rent skattemæssigt) som om du aldrig havde foretaget selve købet i første omgang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders B.:

Hey, jeg undrer mig lige over, om hvis jeg nu købte noget til f.eks. 40.000 kr. og så en uge eller to efter ikke længere ønsker produktet, og ham jeg købte det af ønsker at få produktet tilbage, imod at jeg får pengene tilbage, men så skal jeg vel betale skat af de 40.000 igen, og så har jeg jo bare mistet penge, da de 40.000 jeg betalte ham, var betalt skat af i forvejen.

Takker for svar.

Nej først får du faktura på 40.000 = 40.000 udgift. Så skal han ha varen retur, og nu skal han sende dig en kreditnota på -40.000 kr som indtægt for dig

Udgift 40 t indtægt 40t = 0 påvirkning af resultat og 0 skat eller fradrag

Overvej en online bogholder som kan findes til ca 400 kr pr måned hvis du synes regnskab er noget besværligt noget, så du ikke kommer i bøvl, men kan bruge dine kræfter på din forretning

se evt lige lidt om hvordan man beskattes i personlig virksomhed som også kan være noget du så bøvler med http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager for det sene svar.. Men tak for jeres svar! Jeg vil dog gerne også lige høre om noget andet.. Hvis jeg nu vælger at sælge "produktet" til 50.000 kr. hvordan står jeg så i forhold til beskatning? Ville jeg så ikke blive beskattet af det fulde beløb? Og gør det nogle forskelle hvis det er et køretøj/motorcykel?

Tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders B.:

Beklager for det sene svar.. Men tak for jeres svar! Jeg vil dog gerne også lige høre om noget andet.. Hvis jeg nu vælger at sælge "produktet" til 50.000 kr. hvordan står jeg så i forhold til beskatning? Ville jeg så ikke blive beskattet af det fulde beløb? Og gør det nogle forskelle hvis det er et køretøj/motorcykel?

Tak.

hvis du sælger produktet - så har du vel også købt det og så er der skat af salgspris minus købspris og det gælder også køretøjer og andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay godt nok :) Tak for det John!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders B.:

Og gør det nogle forskelle hvis det er et køretøj/motorcykel?

Bare lige for at forstå, handler du med køretøj/motorcykel? 

 

Kan ikke helt tyde på dit indlæg om det er dit forretningsområde eller du "bare" har købt en motorcykel som privatperson og nu gerne vil af med den igen? Det er meget relevant i forhold til såvel skat og moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Anders B.:

Og gør det nogle forskelle hvis det er et køretøj/motorcykel?

Bare lige for at forstå, handler du med køretøj/motorcykel? 

 

Kan ikke helt tyde på dit indlæg om det er dit forretningsområde eller du "bare" har købt en motorcykel som privatperson og nu gerne vil af med den igen? Det er meget relevant i forhold til såvel skat og moms! 

ja for pokker- relevant - Hvis Anders ikke køber og handler som virksomhed med fortjeneste for øje men køber en motorcykel helt privat for private penge og for at bruge den privat - og så bare fortryder købet og afleverer igen eller sælger til en helt anden- så er der jo hverken skat eller moms med i billedet. Ens privat ting er der jo hverken fradrag for købet på eller skat på salg af det som så er "privat indbo" inkl. en motorcykel.

Jeg er gået ud fra det var del af virksomheden og købt i virksomheden med erhverv for øje, men Jesper kan ha spottet - at du slet ikke har erhverv og bare køber en ting privat?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var et privat køb. Men hvis jeg nu købte den til 40, og sælger den til en anden for 50, så skal jeg vel stadig betale skat af de resterende 10, ikke?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders B.:

Ja, det var et privat køb. Men hvis jeg nu købte den til 40, og sælger den til en anden for 50, så skal jeg vel stadig betale skat af de resterende 10, ikke?

Når du køber noget som privatperson, er du uanset fortjenesten, skattepligtig i 2 tilfælde; enten spekulation eller næring.

Næring; er når man til daglig som sit primære erhverv køber og sælger en given vare eller ydelse. (Det formoder jeg lidt ud fra dit indlæg der ikke er tale om)

Spekulation; er når du køber en eller anden vare med det formål at den skal stige i værdi og opnå en fortjeneste. Men det er formålet du skal kigge på og ikke fortjenesten. Så hvis du som privatperson køber en motorcykel med det formål at køre på den også efterfølgende finder ud af det ikke "lige er sagen" så må du gerne sælge den igen, også med fortjeneste, uden at skulle beskattes af gevinsten.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)