Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Just Eat klausuler... Lovligt ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 934
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar.... Vi vil ikke angribe, det vil vi ikke bruge kræfter på. Men som pt. er det som sagt kun 4%, og ingen bindinger. Dvs. de kan være medlem af JE, eller andre.

Dette skal være lidt (som jeg forstår), som tellmore eller CBB i forhold til de andre selvskaber i starten. Ingen bindinger, nem og gennemskuelig Big Smile

Det skal dog siges, at siden ikke har en masse ekstra funktioner som just eat. Dette er en bestillingsportal. Ingen bonusordninger eller andet. 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Granholm IT og PC support:

Tak for de mange svar.... Vi vil ikke angribe, det vil vi ikke bruge kræfter på. Men som pt. er det som sagt kun 4%, og ingen bindinger. Dvs. de kan være medlem af JE, eller andre.

Dette skal være lidt (som jeg forstår), som tellmore eller CBB i forhold til de andre selvskaber i starten. Ingen bindinger, nem og gennemskuelig Big Smile

Hej Granholm

Hvis jeg skulle med i sådan et koncept ville jeg ikke binde mig til 24md. Jeg tror at systemet med ingen binding er god. Så er det bare at få servicen til at virke, samt få nogle skrevet op så jeres / Deres kunder har noget at vælge i mellem. 

Hvis jeg skulle igang med at køre sådan et koncept op, ville jeg tage det en by / område  af gangen for at få noget kritisk masse. Da JE var ny i Svendborg hvor jeg kommer fra var der 2 der var skrevet op til det og da vi forsøgte at bestille via af det havde de ikke fået vores ordre. Så sørg for at de får lavet et system som fungerer ordenligt.

De bedste ønsker med projektet.

Thomas

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 934
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Fax og mailsystemet virker 100%, det er på plads.

Det er design og indhold vi arbejder på.

vh

stefan 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Et meget spændende projekt må man sige. hvor langt er i nået efterhånden?

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige hvad vi mangler i Skagen!!!

=P

Mette

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

der er flere af mine lokale pizza-pushere, som både er medlem af JE og E-takeaway, så I skal nok finde noget på skrift...

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er i selvfølgelig gået igang, men umiddelbart vil jeg mene at hvis nogen virkelig dominerer et marked, og især så unikt, er det mildt sagt umuligt at få en fod ind! Jeg tror i ville få mere ud af at gå jeres netværk igennem og se hvilke kvaliteter i kan bidrage med som umiddelbart mangler! Just-Eat er Coca-Cola indenfor sit felt! Der er jo ikke noget der holder dem tilbage fra at tage de kvaliteter som i tillægger jeres service, og bruge dem på deres! Its not personal, its business! Der skal mere end et lækkert design og nogle få fede features til at have en chance, overhovedet! Sorry hvis jeg er for "negativ" at høre på! ;-) Det bedste i kan gøre, nu hvor i alligevel er igang, ville måske være at lave en "Glows"! Nightleif, og nogle andre "natteservices" slog sig sammen for at vælte giganten DKBN! Det endte med at de har slået sig sammen (faktisk ret nyt. Det hele sker i denne måned). Det har Just-eat også gjort tidligere: http://www.computerworld.dk/art/31666?a=block&i=83 Maybe a shot! Held og lykke, ihvertfald! :-)
Fra København
Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Med hensyn til den aftale om, at en aftager af JE's ydelser ikke må lave aftale med en konkurrende virksomhed, så må det antages at være i strid med konkurrencelovens § 11, stk . 2 nr. 1. Da Je er dominerende på markedet for online-mad-levering, vil en sådan betingelse stride mod konkurrenceloven, hvorfor en sådan betingelse er ulovlig.

Såfremt man når frem til at konkurrencelovens § 11 ikke er gældende vil en sådan bestemmelse falde ind under konkurrencelovens § 6, stk. 2 nr. 1!

Det er altså ikke lovligt, når Just Eat på denne måde binder deres kunder på hænder og fødder efter aftalen er opsagt. Det svarer til, at TDC laver en aftale om, at kunderne ikke må anvende andre selskaber (Eks. Telia eller Telenor) efter endt samarbejde.. Det hænger ikke sammen.. Når en aftale er behørigt opsagt, så står det kunden for frit at indgå en ny aftale til anden side..

 

Mvh

 

Stig   

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
HCSA svarede: 07-20-2009 14:43 | IP-adresse er gemt
DårligtDårligtRimeligRimeligMiddelMiddelGodtGodtPerfektPerfekt

Hej,

Med hensyn til den aftale om, at en aftager af JE's ydelser ikke må lave aftale med en konkurrende virksomhed, så må det antages at være i strid med konkurrencelovens § 11, stk . 2 nr. 1. Da Je er dominerende på markedet for online-mad-levering, vil en sådan betingelse stride mod konkurrenceloven, hvorfor en sådan betingelse er ulovlig.

Såfremt man når frem til at konkurrencelovens § 11 ikke er gældende vil en sådan bestemmelse falde ind under konkurrencelovens § 6, stk. 2 nr. 1!

Det er altså ikke lovligt, når Just Eat på denne måde binder deres kunder på hænder og fødder efter aftalen er opsagt. Det svarer til, at TDC laver en aftale om, at kunderne ikke må anvende andre selskaber (Eks. Telia eller Telenor) efter endt samarbejde.. Det hænger ikke sammen.. Når en aftale er behørigt opsagt, så står det kunden for frit at indgå en ny aftale til anden side..

 

Mvh

 

HCSA svarede: 07-20-2009 14:43 | IP-adresse er gemt
DårligtDårligtRimeligRimeligMiddelMiddelGodtGodtPerfektPerfekt

Hej,

Med hensyn til den aftale om, at en aftager af JE's ydelser ikke må lave aftale med en konkurrende virksomhed, så må det antages at være i strid med konkurrencelovens § 11, stk . 2 nr. 1. Da Je er dominerende på markedet for online-mad-levering, vil en sådan betingelse stride mod konkurrenceloven, hvorfor en sådan betingelse er ulovlig.

Såfremt man når frem til at konkurrencelovens § 11 ikke er gældende vil en sådan bestemmelse falde ind under konkurrencelovens § 6, stk. 2 nr. 1!

Det er altså ikke lovligt, når Just Eat på denne måde binder deres kunder på hænder og fødder efter aftalen er opsagt. Det svarer til, at TDC laver en aftale om, at kunderne ikke må anvende andre selskaber (Eks. Telia eller Telenor) efter endt samarbejde.. Det hænger ikke sammen.. Når en aftale er behørigt opsagt, så står det kunden for frit at indgå en ny aftale til anden side..

 

Mvh

 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

HCSA:

Hej,

Med hensyn til den aftale om, at en aftager af JE's ydelser ikke må lave aftale med en konkurrende virksomhed, så må det antages at være i strid med konkurrencelovens § 11, stk . 2 nr. 1. Da Je er dominerende på markedet for online-mad-levering, vil en sådan betingelse stride mod konkurrenceloven, hvorfor en sådan betingelse er ulovlig.

Såfremt man når frem til at konkurrencelovens § 11 ikke er gældende vil en sådan bestemmelse falde ind under konkurrencelovens § 6, stk. 2 nr. 1!

Det er altså ikke lovligt, når Just Eat på denne måde binder deres kunder på hænder og fødder efter aftalen er opsagt. Det svarer til, at TDC laver en aftale om, at kunderne ikke må anvende andre selskaber (Eks. Telia eller Telenor) efter endt samarbejde.. Det hænger ikke sammen.. Når en aftale er behørigt opsagt, så står det kunden for frit at indgå en ny aftale til anden side..

 

Mvh

 

Stig   

Hej Stig

Jeg kan se at du er mindre erfaren herinde, og vil da lige gøre dig opmærksom på at du svarer på en tråd der ikke har været aktivitet på siden 29/4-2008, og den aktivitet var fra en der ikke var opmærksom på at tråden var død d. 11/7-2007.
Så et godt råd ville være at prøve at holde lidt øje med hvor gamle trådene er, du spilder lidt din egen tid med at svare på noget der for længst er afsluttet.

Derudover har Just-eats direktør i en anden tråd for nyligt meldt ud at denne klausul er ikke eksisterende.
Det var egentligt det der fik mig til at skrive...

Men svar endelig når du kan bidrage med noget, ville blot lige gøre dig opmærksom på at i netop denne tråd er det lidt meningsløst at bruge din energi.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)