Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lige meget hvilket hjemmeside program jeg bruger i forhold til søgemaskine optimering (SEO)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet min hjemmeside www.pavabilsyn-silkeborg.dk i et program der hedder web editor hos one.com og er i gang med at lave (SEO) og er blevet lidt i tvivl

om jeg skulle have oprettet den i Wordpress. Er fint tilfreds med opsætning brugervenlighed layout O.S.V. Men tænker på om der er forskel på hvor god søgemaskine

optimering man kan lave fra program til program, eller om det ikke har nogen betydning.

Håber i vil hjælpe mig.

på forhånd tak hilsen Chris Andersen

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO har reelt set ikke meget at gøre med hvad du laver din hjemmeside i - men det er klart at hvis din editor begrænser dine muligheder til at benytte nogle teknologier/elementer som ikke er optimerbare, så er der selvfølgelig et problem.

SEO er lidt af en videnskab - jeg køber mig til sådanne ydelser, da jeg hellere vil være god til noget andet. Du kan sagtens komme ud i at du skal betale nogle professionelle for at rette dit website til at passe til de SEO optimeringer du skal implementere.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Out-of-the-box er WordPress med SEO by Yoast de fleste systemer overlegne når vi taler SEO.

SEO by Yoast giver så mange fordele og lette indstillingsmuligheder som man enten ikke har i mange andre systemer, eller som tager meget længere tid at få til at virke ordentligt.

WordPress med SEO by Yoast kan klart anbefales herfra.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dan Storm, jeg kan se du har givet en stjerne til mit korrekte svar, men du arbejder heller ikke med SEO til dagligt vel? :-)

Der er altså mange systemer som slet ikke understøtter f.eks. Open graph, Schema markup og mange andre ting, og det gør WP+Yoast out-of-the-box.

Det er jo ikke sådan at man automatisk får bedre rankings fordi man bruger WP, du håber jeg ikke du tolker af mit indlæg. Men antallet af deciderede SEO-fejl i WordPress er tæt på nul (når vi taler teknisk SEO), hvilket man ikke kan sige om særligt mange systemer. Så out-of-the-box finder man altså ikke særligt mange systemer som er så godt forberedte på SEO som WP+Yoast.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Dan Storm, jeg kan se du har givet en stjerne til mit korrekte svar, men du arbejder heller ikke med SEO til dagligt vel? :-)

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du stiller succeskriteriet for et korrekt svar, men jeg mener ikke du besvarer OP's spørgsmål - overhovedet.
Samtidig promoverer du en WordPress løsning på trods af at OP frabeder sig dette, hvilket er de to årsager til at du får en enkelt stjerne fra mig.

Og du behøver ikke at gætte på om jeg arbejder med SEO eller ej; det har jeg faktisk redegjort for i mit første indlæg.

Thomas Frost:
Der er altså mange systemer som slet ikke understøtter f.eks. Open graph, Schema markup og mange andre ting, og det gør WP+Yoast out-of-the-box.

Det er da meget fint, men det besvarer ikke OP's spørgsmål. OP spørger helt konkret om en given editor kan have indflydelse på mulighederne for SEO optimering. Det spørgsmål berører du slet ikke.

Thomas Frost:
Det er jo ikke sådan at man automatisk får bedre rankings fordi man bruger WP, du håber jeg ikke du tolker af mit indlæg. Men antallet af deciderede SEO-fejl i WordPress er tæt på nul (når vi taler teknisk SEO), hvilket man ikke kan sige om særligt mange systemer. Så out-of-the-box finder man altså ikke særligt mange systemer som er så godt forberedte på SEO som WP+Yoast.

Jeg vil til enhver tid fraråde WordPress til enhver som spørger mig om hvilket CMS system vedkommende skal vælge. Men fint at du er glad for det, når det nu også er det du baserer din forretning på.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Dan Storm:
Samtidig promoverer du en WordPress løsning på trods af at OP frabeder sig dette

OP frabeder sig ikke WordPress men spørger om det har betydning for SEO. 

Dan Storm:
Jeg vil til enhver tid fraråde WordPress til enhver som spørger mig om hvilket CMS system vedkommende skal vælge.

Og det gør du uden at overveje om vedkommende vil have fordel af at vælge WordPress? Selv arbejder jeg meget i Umbraco men jeg anbefaler det ikke ud til højre og venstre.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris Andersen:

Jeg har oprettet min hjemmeside www.pavabilsyn-silkeborg.dk i et program der hedder web editor hos one.com og er i gang med at lave (SEO) og er blevet lidt i tvivl

om jeg skulle have oprettet den i Wordpress. Er fint tilfreds med opsætning brugervenlighed layout O.S.V. Men tænker på om der er forskel på hvor god søgemaskine

optimering man kan lave fra program til program, eller om det ikke har nogen betydning.

Håber i vil hjælpe mig.

på forhånd tak hilsen Chris Andersen

Hej Chris 

Hvis du kom med et blankt udgangspunkt og spurgte mig om du skulle vælge en løsning hos one.com i deres web editor, eller en WordPress løsning, så ville jeg ikke tøve med et anbefale dig en WordPress løsning. 

Som allerede nævnt i tråden kan du med fx. YOAST SEO plugin skabe et rigtig fornuftigt SEO fundament på din hjemmesiden, uden nogen særlig viden omkring dette. 

Du skal du dog i min optik overveje om det er besværet værd. Hvis du planlægger at stå for hele processen selv, og samtidig ingen erfaring har med WordPress, skal du højst sandsynligt afsætte et pænt antal timer blot for at komme ordenligt i gang. 

Hvis du sørger for at skrive gode lange unikke tekster (min. 300 ord) og samtidig definerer dine meta titels og beskrivelser burde du være okay kørende ud fra et basalt SEO-udgangspunkt i den nuværende løsning. 

Håber du finder en løsning hvor mavefornemmelsen er god :-) Hiv endelig fat i mig pr. mail: simon@erhvervshjemmesider.dk, hvis du har spørgsmål. 

God weekend!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dan Storm:
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du stiller succeskriteriet for et korrekt svar, men jeg mener ikke du besvarer OP's spørgsmål - overhovedet.

Prøv lige at læs hans post igen. Han spørger direkte til WordPress og om det kan være en fordel for ham i forhold til SEO at skifte.

Dan Storm:
Samtidig promoverer du en WordPress løsning på trods af at OP frabeder sig dette, hvilket er de to årsager til at du får en enkelt stjerne fra mig.

Læs hans indlæg igen, han spørger til WordPress og SEO og jeg svarer på hvordan det virker out-of-the-box med Yoast. Jeg promoverer i øvrigt ikke noget, WordPress er ikke perfekt til alt, laaaaangt fra. Men på SEO-fronten er WordPress+Yoast out-of-the-box suverænt i forhold til SEO.

Dan Storm:
 Det er da meget fint, men det besvarer ikke OP's spørgsmål. OP spørger helt konkret om en given editor kan have indflydelse på mulighederne for SEO optimering. Det spørgsmål berører du slet ikke.

Nu skal du jo sådan set ikke blande dig i hvilke dele af hans post jeg svarer på. Jeg kender ikke hans editor, og hvilke muligheder den giver, og om man overhovedet kan optimere ordentligt i det system han bruger. Men han spørger til WordPress og SEO, og det ved jeg lidt om efter at have levet af det de sidste 5-6 år.

Men for at svare på den del så er der masser af systemer der ikke kan optimeres ordentligt i forhold til SEO uden at skulle have en udvikler ind over, og det koster ofte knaster.

Dan Storm:
 Jeg vil til enhver tid fraråde WordPress til enhver som spørger mig om hvilket CMS system vedkommende skal vælge. Men fint at du er glad for det, når det nu også er det du baserer din forretning på.

Ja til de opgaver WordPress passer til, er det noget nær det perfekte system. Nemt at bruge, super gode muligheder for SEO, masser af info på nettet osv.

Men man skal kende svagheder og styrker ved systemet, og modsat dig har jeg ikke en nærmest religiøs holdning til det. At fraråde WordPress til enhver der spørger til CMS er decideret dumt efter min mening.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:

Dan Storm:
Samtidig promoverer du en WordPress løsning på trods af at OP frabeder sig dette

OP frabeder sig ikke WordPress men spørger om det har betydning for SEO. 

Du har ret. Jeg har læst det forkert grundet linieskiftet i hans indlæg. Hermed en undskyldning til Thomas, da det virker på sin plads.

Niels Henriksen:

Dan Storm:
Jeg vil til enhver tid fraråde WordPress til enhver som spørger mig om hvilket CMS system vedkommende skal vælge.

Og det gør du uden at overveje om vedkommende vil have fordel af at vælge WordPress? Selv arbejder jeg meget i Umbraco men jeg anbefaler det ikke ud til højre og venstre.

Ja, det gør jeg. Jeg er ikke interesseret i at hijacke tråden om hvorfor jeg har det sådan, så hvis man gerne vil diskutere sådan noget med mig er min indbakke åben.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Dan Storm:
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du stiller succeskriteriet for et korrekt svar, men jeg mener ikke du besvarer OP's spørgsmål - overhovedet.

Prøv lige at læs hans post igen. Han spørger direkte til WordPress og om det kan være en fordel for ham i forhold til SEO at skifte.

Du har ret. Jeg beklager, jeg blev forvirret over linieskiftet i hans indlæg.

Thomas Frost:
Nu skal du jo sådan set ikke blande dig i hvilke dele af hans post jeg svarer på.

Jeg henviser til min anerkendelse af jeg tog fejl af indlægget.

Thomas Frost:

Dan Storm:
 Jeg vil til enhver tid fraråde WordPress til enhver som spørger mig om hvilket CMS system vedkommende skal vælge. Men fint at du er glad for det, når det nu også er det du baserer din forretning på.

Ja til de opgaver WordPress passer til, er det noget nær det perfekte system. Nemt at bruge, super gode muligheder for SEO, masser af info på nettet osv.

Men man skal kende svagheder og styrker ved systemet, og modsat dig har jeg ikke en nærmest religiøs holdning til det. At fraråde WordPress til enhver der spørger til CMS er decideret dumt efter min mening.

Det må du gerne mene. Det har jeg ikke noget problem med.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)