Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre returvarer som omkostning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lavet en deal med en af vores kunder at de har købt nye varer fra os til X kr, til gengæld har de fået lov at sende varer retur for det samme beløb. Vi har bogført varerne de har købt som salg. Nu vil direktøren at vi ikke bogfør returvarerne som kredit salg men vil at vi tager det som en omkostning istedet for. Jeg er kommet helt i tvivl men må jeg godt det?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

så skal der gerne ske debet for de første fremsendte vare og en ny kredit for anden fremsendte, for der er jo sket et køb, selvfølgelig må du det, det skal bare være rigtig.Så er sådan set lige meget om det sker som en omkostning eller andet.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg sige nej til. I blæser jo jeres omsætning op. Det skal ske med en kreditnota .- også momsmæssigt for at I skal kunne kreditere noget I har solgt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, jeg er enig med jer, ville bare have bekræftet at jeg tænkte rigtigt. Syntes også det ikke er rigtigt når omsætningen så bliver for høj.

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Yderligere info... direktøren vil ikke gå med til det da han siger at vi har jo salget men betalingen er bare i form af varer fra dem. Derfor syntes han ikke at det er forkert at tage det som omsætning men et spørgsmål om hvordan jeg bogfører betalingen, hvilken så er i form af varer retur. Vedrørende momsen så kan jeg jo bare bogføre den som en omkostning med købsmoms og så bliver jo momsen rigtig. Nogen input her?! 

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er din chef, som har det endelige ansvar. Du har gjort dine indsigelser og når han fastholder sit krav, må du gøre som han siger. Også selv om det er forkert.

Du skal iøvrigt være varsom med at vende den slags spørgsmål i forummer, da det kan betragtes som værende illoyal adfærd at give informationer om virksomhedens regnskaber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

direktøren er et vrøvlehoved men så må du jo gøre som du foreslår og skrive, at det er krav fra direktøren. Bare momsen bliver korrekt sker der ikke det store, men hvor herre bevares for en sådan direktør der ikke ved, at har man faktureret, og får varer retur, så skal man kreditere via kreditnota. Det er jo så ikke dit problem, når du har gjort opmærksom på det - men direktøren skal da nok gøre karriere en dag med den kreativitet. 

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh tak - det hade jeg slet ikke tænkt over at det kunne. Får slettet tråden!

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John. Jeg sletter lige tråden så det ikke skaber problemer for mig.

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke slette tråde på amino, men du kan ændre dit navn, så vi ikke kan finde dine sociale profiler og dermed se hvilken virksomhed du er ansat i.Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)