Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostninger til programmering af website? og i hvilket "sprog" skal det programmeres og hvorfor?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber der er noget god assistance at hente derude, da jeg ikke før har fået udviklet et site fra scratch.

Jeg havde faktisk planlagt at stille dette spørgsmål på en international site. Derfor er det skrevet på engelsk. Håber det går.

Er der internationale sites i stil med Amino, som kan anbefales?

Nå men tilbage til spørgsmålet.

I am looking for a helping hand as I am building an online platform for consumers how wants to test products. 
  1. I am trying to find out how much I should expect to pay for a website with a pretty sophisticated backend and if it matters how it is coded. 
  2. In case it does matter how its coded, how should I get it coded and why? 
Let me give you a brief explanation of what the website will be used for.  
  1. Consumers come to the website to test products. 
  2. Consumers sign up with personal profile. Facebook/twitter login should probably also be an option.
  3. Based on their profile they can see a number of products. 
  4. Consumers get a number of resource x each month and for those they chose products they would like to try. The products cost different amounts of resource x. 
    1. There should also be a real payment function, in addition to the resource x. 
  5. Consumer checks out and select shipping options. The shipping area might be very limited to begin with.  
  6. Consumer will be rewarded with more resource x if they complete surveys, watch a video or other campaigns related to the product they have tried.
    1. The consumer does not have to engage with the different campaigns, but if they want to they will be rewarded.
  7. The consumer can choose to share their thoughts about the product as a review on the site or via links to social media. 
Backend:
  1. Data based on the consumers selection of products will be collected, so a demographic profile of who have chosen what products can be exported easily, preferably by the click of a button. 
  2. Their can be a pre-segmentation, so that products are shown to only people with a certain profile. 
  3. Survey results and other campaign results are gathered, and should also have the option og being exported easily. 
  4. Consumers get rewarded with more resource x for completing the campaigns. 
  5. A post-segmentation can be made, so people who have done certain actions, tried certain products and made certain answers can be gathered, with all their demographic data, and potentially contacted again.
  6. A warehouse administration feature should also be implemented, so that all products in inventory are accounted for. 
If you have an idea of how much something like this will cost to get programmed, then I would love to hear from you, ball park numbers are obviously fine.
If you also have a suggestion of how this should be coded and why, I would also be very interested in know how and why.
Cheers,
Rune
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Det lyder som en opgave for min it partner i Indien, send mig en pm hvis du vil have et tilbud. Det er ikke de billigeste på markedet men de er fair, de plejer at ligge omkring 15$/timen afhængig af opgaven.

Men jeg vil gerne være ærlig og sige at jeg i sin tid fandt dem på freelancer.com Det er ikke helt som amino men det er et godt sted at finde it folk...jeg har bare ikke brugt dem siden jeg fandt et firma hvor samarbejdet fungerer.

Jeg vil tro det er et html (er det ikke det som det hedder) site, men hvis det er en dynamisk rapportering du ønsker på bør det være php

Det er altså ikke noget helt billigt projekt du er ved at gå igang med, men husk at pris niveauet hos freelancerne tit afspejler kvaliteten, og nogle lande som f.eks. indien uddanner deres folk bedre end andre. 

Uanset hvad du vælger så held og lykke med projektet

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at sætte en pris på projektet uden at bruge noget tid på at sætte sig dybere ind i det. Men selv ved outsourcing til billige udviklere, skal du nok regne med over 100.000 kr.

Mht. sprog kan de fleste sprog klare opgaven, i mange tilfælde er det i højere grad et spørgsmål om hvor god programmøren er, der afgør om resultatet bliver godt eller ej.

Jeg foretrækker selv Javascript baserede sprog og frameworks. Til frontend foretrækker jeg Ember.js og AngularJS, og til backend foretrækker jeg Node.js. Skal det være PHP har jeg gode erfaringer med framework'et Laravel. Om der vælges SQL eller NoSQL database gør nok ikke den store forskel i dit projekt. 

Mvh Carsten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Det er svært at sætte en pris på projektet uden at bruge noget tid på at sætte sig dybere ind i det. Men selv ved outsourcing til billige udviklere, skal du nok regne med over 100.000 kr.

Fuldstændigt enig. 

Du skal regne med at PHP er et godt sprog, hvis du gerne vil have mange billige programmerings krafter ind, da der er mange der har kompetancer der - og det er nemt at finde. 

Du skal dog passe på med Outsourcing - specielt til Indien... Man kan være heldig, men hold kæ.. hvor har jeg også været snydt mange gange.. Tror aldrig det er lykkedes for en inder at levere et projekt 100% færdigt i mine omkring 10 tilfælde.. 

Istedet er Europa et bedre bud... 

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input Mr.A

$15 i timen lyder jo ikke slemt, men når jeg ikke ved hvor omfangsrigt det er at få programmeret, så ved jeg heller ikke om det tager 50 el. 200 timer at få programmeret og derfor hvor stor udgiften bliver.

Har du et bud på det?

Som andre i tråden nævner, har jeg også selv tidligere hørt, at de kulturelle forskelle kan være en udfordring for outsourcing til eks. Indien. Er det noget du har oplevet?

Og hvilke forholdsregler kan man tage sig for at imødekomme disse, hvis altså du har gjort dig nogle?

Vh. Rune

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Meningerne om hvilket sprog er det rigtige og forkerte, er næsten ligeså mange som programmører. Jeg er f.eks. uenig med både Carsten og Jannik i at PHP skulle være et godt valg, jeg syntes der er alt for mange klamphuggere i den del af branchen. Selv havde jeg gået med noget Java eller .Net.

Men det sagt så afhænger din sandsynlighed for succes, meget mere af hvor dygtige de udviklere du finder er end hvad sprog de bruger.

Det er lidt ligesom hvis du skulle bygge et hus, så ville du heller ikke vælge håndværkere efter hvilket værktøj de brugt, men i stedet efter om du mente de kunne løfte opgave.

Ang. outsourcing så er det vigtigt at forstå hvorfor danske udviklere er en kæmpe mangel varer selvom de er så markant dyrere. Det er fordi at alt-andet-lige er markant større risiko for at dit projekt kulsejler ved outsourcing. Sidste rapport jeg læste om emnet var det 40% difference.

Det kan sagtens være at outsourcing er den rigtige vej for dig, f.eks. hvis du ikke har råd til danske udviklere. Men det er vigtigt at du forstår hvad du vælger til og fra.

Ud fra ovenstående kan det lyde som om at bare du finder en dansk udvikler så kommer du i mål, det er desværre langt fra sandt, faktisk kan det sagtens være at der findes en udlandsk udvikler som var bedre til at få projektet i mål.

Der findes desværre i nogen lette veje til at få hurtig og billige kvalitetssoftware udvikling, hvis der gjorde ville alle bruge den. Mit bedste råd er at vælge efter udvikleren, men problemet er her at dem der har vist de kan, typisk også er kloge nok til at tage en relativt heftig timeløn.

Held og lykke :-)

 

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input Jannik.

Jeg har efterhånden hørt de kulturelle forskelle være et forholdsvis stort problem, i hvert fald når man sammenligner asiatiske kulturer med mere vesteuropæisk funderede kulturer.

En del herhjemme er begyndt at have polske og andre østeuropæiske og også ægyptiske programmører. Har du nogle erfaringer med det?
Hvad var det der gik galt med dine outsourcingsprojekter?

Vh. Rune

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Carsten.

Jeg vil godt sikre mig, at jeg frit kan tag min backend og gå til en anden programmør/udbyder, hvis ikke kvaliteten af kodningen er god nok, eller jeg bare finder mig et bureau der kan det hele og det derfor er lettere at have alt sammen samlet. Er der noget kode der er dyrere at få lavet, vel dokumenteret, så dette er en mulighed? 

Du nævner SQL og det har jeg undersøgt lidt. Det lyder som om, at den type programmering er ofte brugt, når der skal organiseres store mængder data. Er det også din erfaring, eller er Node.js lige så god til det?

Vores site skal bruges som et markedsresearch redskab, så vi skal kunne krydse mange forskellige slags data. Håndteringen af den indsamlede data skal derfor være så let som mulig.

Vh. Rune 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

RKnud:
Du nævner SQL og det har jeg undersøgt lidt. Det lyder som om, at den type programmering er ofte brugt, når der skal organiseres store mængder data.

Kort forklaret deler man databaser op i to kategorier. Relationelle (SQL) og ikke-relationelle (NoSQL). Den første kategori er databaser som MySQL og MS SQL, den anden kategori er databaser som MongoDB og DynamoDB. Trenden går klart mod NoSQL når der er tale om store datamængder, og disse databaser skalerer typisk bedre. 

Der findes drivere til begge database typer stort set uanset hvilket sprog du, eller din udvikler, vælger.

Mvh Carsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)