Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - jura spørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino
Jeg har for 10 dage siden været i kontakt med en gut omkring køb af hans webshop. Vi aftale jeg betalte 50% til at starte med og de sidste 50% 11 dage efter. Jeg betalte de første 50% og en uge efter var jeg ude for et uheld og skal nu betale en god bøde. Jeg kontakter ham 10 dage efter jeg betalte 50% og meddeler at jeg desværre må trække købet tilbage. Jeg spørger i en pæn tone om det er muligt han kan betale mine 50% tilbage da jeg Intet har overtaget på nuværende tidspunkt. Han siger nej og er ikke til at rykke med og mener at "buisness er buisness" og jeg ikke har rettigheder til mine penge. Jeg står nu uden webshop og uden mine penge så What to do? Vi har ikke underskrevet noget og jeg har heller ikke fået noget dokumention for salget - hverken faktura eller noget andet.

Så er der nogen som kan hjælpe mig, hvad kan jeg gøre ?

Mvh Sebastian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

kontakt en jurist men han har helt ret i, at uanset I da burde ha lavet ting skriftligt, så er en aftale en aftale og den benægter du jo heller ikke.

Det må da være en ordentlig bøde hvis den koster så meget at en hel webshop overtgagelse går i vasken, men uanst hvad, vil du stå skidt med at få dine 50% retur - og sælger vil så også ha besvær med at sælge til anden side, før han kan vise du ikke har overholdt alt (hvilket er let med den manglende betaling) men uden noget på skrft alligevel en dum sten i skoen

Sælger har ret - en aftale er en aftale i B2B og den skal du som udgangspunkt honorere - og sælger kan, når du anerkender aftalen, kræve dig for de sidste 50%

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode svar John. Det er da lidt behjælpeligt :)!

Men ja bøden er vidst det man kalder en dummebøde. Jeg kørte desværre galt i min bil.

Men som sagt vil jeg helt sikkert kontakte en jurist.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stor en sum har du betalt sådan ca, og er det helt umuligt for dig at rejse det nødvendige restbeløb?

Kan det tænkes at du kan afhænde webshoppen til anden side med et mindre tab end de 50% du hidtil har betalt.

Er der ikke nogen form for aftale mellem jer ifa mailkorrespondance e.a forud for din betaling?

Tilmeldt 4. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen altså nej beløbets størrelse er jo ikke enormt. Men jeg er som sagt iværksætter og går i skole stadig. Derfor gør det da ondt på økonomien at skulle betale de sidste 50%. Jeg står uden penge til produkter og markedsføring nu.

Ingen mail kun Facebook samtaler mellem os.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)