Hvis I bruger en del af budgettet på en optimering af hjemmesiden, vil det også i sig selv kunne have en markant positiv virkning i forhold til søgemaskineoptimering. Det er svært at vurdere, når vi ikke kender siden, men hvis den er skidt struktureret nu, kan der være en del at hente ved at tænke søgemaskineoptimering ind i opbygningen fra start.
Hertil kommer at en forbedret brugeroplevelse på jeres side, vil holde bedre på jeres besøgende og ikke mindst gøre det mere sandsynligt at kunden efterfølgende henvender sig.
Som du selv skriver er linkbuilding helt essentielt for at signalere autoritet og troværdighed overfor søgemaskinerne. Autoritet og troværdighed omsættes til bedre placeringer i søgeresultaterne.
En oplagt måde I selv kan gribe linkbuilding an, til en god begyndelse i hvert fald, er at tjekke op på, om jeres leverandører linker til jer. Tag dem fra en ende af ,og se om de linker til jeres hjemmeside. Hvis ja, tjek om de linker rigtigt til jeres side. Hvis nej, spørg pænt om de vil linke til jeres side, så både jeres og deres kunder nemmere kan finde frem til produkterne (og I får så den øgede troværdighed som bonus).
Med venlig hilsen
Peter