Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om moms til Fri Computer til Erhverv

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er iøvrigt ikke længe siden at jeg har læst en landsskatterets dom, hvor SKAT havde krævet momsen på computere opdelt i erhvervsmæssig anvendelse/ikke erhvervsmæssig anvendelse selv om computerne aldrig forlod virksomheden.

Det vil sige at man så på det forbrug som medarbejderne havde ved at surfe nyheder, vejrudsigter, tjekke private facebook, mails osv. SKAT spillede ud med at 15% af momsen var privat, men LSR endte med at give virksomheden ret i en fradragsprocent, der lå på omkring 98,5%........ 

:-) ....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Det er iøvrigt ikke længe siden at jeg har læst en landsskatterets dom, hvor SKAT havde krævet momsen på computere opdelt i erhvervsmæssig anvendelse/ikke erhvervsmæssig anvendelse selv om computerne aldrig forlod virksomheden.

Det vil sige at man så på det forbrug som medarbejderne havde ved at surfe nyheder, vejrudsigter, tjekke private facebook, mails osv. SKAT spillede ud med at 15% af momsen var privat, men LSR endte med at give virksomheden ret i en fradragsprocent, der lå på omkring 98,5%........ 

hold da op - ja den var ny - Sandt er jo at der surfes facebook og amino og andet - fra arbejde - men varianten fra skat var ny :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Cookie - John Hannover:

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=218392 som er leasede og derfor ikke fuldt sammenligneligt, men hvor der bl.a. står lidt om momsen

Du er opmærksom på at dit citat er fra et leasingselskabs salgesmateriale?

jep det skriver jeg som du ser fra start - og ja sagen er jo netop at bevise et konkret skøn som siger mest arbejde, hvis det er stationære maskiner der står i medarbejdere uden egentligt hjemmearbejde privaten - Nå - jeg kan som sagt ikke huske hvilket revisions selskab det var som skrev, at de havde spottet den der ret klare 50% privat mindst i præcis de tilfælde, og jeg KAN huske forkert

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Nå - jeg kan som sagt ikke huske hvilket revisions selskab det var som skrev, at de havde spottet den der ret klare 50% privat mindst i præcis de tilfælde, og jeg KAN huske forkert

Tror du tænker på PWC som vist bruger 50% som et eksempel på fordeling i en af deres vejledninger.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Tror du tænker på PWC som vist bruger 50% som et eksempel på fordeling i en af deres vejledninger..
har ikke hittet det men det skal være nogen der skriver at det er kutyme for skat sjældet at godkende mindre end 50% privat på stationære i privaten hos folk der ellers havde alm 8-16 arbejde  og jeg husker tilmed som at Ipads også var nævnt, hvis folk i forvejen havde andet udstyr - liggende privat hos medarbejdere uden egentlig hjemmearbejdsplads - netop det med ipads var beskrevet lidt mere også, men hvem - husker det ikke

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)