Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nets, Euroline ...hvordan f...

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Og hvad så? - Prisen er jo stadig afhængig af, om du har en Nets-aftale eller ej.

Det kommer sandelig an på hvad der sker med gebyr på de andre kort ex. Master og Visakort:

et par citater fra artiklen:

Fordelen ved at bruge Mastercard er åbenlyst, når man får op til 21 dages gratis kredit – og som følge deraf flere penge på kontoen. Og det er faktisk muligt at gå ned i pengeautomaten og hæve kontanter fra sit Mastercard og sætte dem ind på sin bankkonto, hvis man måtte have den lyst.

For som beskrevet i Berlingske Business mandag, vil EU gribe ind over for Mastercards gebyrer. Det betyder, at de i praksis vil tvinge »Dankort-modellen« igennem og gøre det ulovligt at opkræve ekstra gebyrer fra Mastercard og VISA-transaktioner.

Det tyder på, at tiltaget kan være gennemført om et år fra nu. Sker det, kan du roligt vænne dig til at bruge dit Mastercard. For så er der ikke længere nogen fidus ved Dankortet.

http://www.business.dk/finans/nedtaellingen-til-dankortets-doed-er-i-gang

Jeg tvivler på at du får kunderne til at betale med Dankort hvis disse regler gennemføres :)

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo to forskellige dialoger, Carsten.

Lad os lige blive enige om at vi først og fremmest taler om teknologien "DANKORT".

1. Er dankort afgørende for om du kan sælge det samme antal varer i din webshop ?
2. Er det rentabelt at fravælge dankort til sin webshop ift. andre kort muligheder ?

På spørgsmålet om hvorvidt man opnår større eller mindre salg når man har dankort eller ej, så er jeg sikker på at det ingen målbar forskel gør.

Dog selvfølgelig forudsat at det er forretningen der bærer omkostningen og derfor er 100% omkostningsneutralt for kunden.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Supertankeren:
Lad os lige blive enige om at vi først og fremmest taler om teknologien "DANKORT".

1. Er dankort afgørende for om du kan sælge det samme antal varer i din webshop ?
2. Er det rentabelt at fravælge dankort til sin webshop ift. andre kort muligheder ?

På spørgsmålet om hvorvidt man opnår større eller mindre salg når man har dankort eller ej, så er jeg sikker på at det ingen målbar forskel gør.

Dog selvfølgelig forudsat at det er forretningen der bærer omkostningen og derfor er 100% omkostningsneutralt for kunden.  

det tror jeg er CA rigtigt. Der er små 7% der KUN har dankort - og dem må man dog jo miste - så noget med 7% mistes - formentlig ikke mere.

Det er på omkostningssiden det svier - hvor kreditkort koster mere end det dobbelt af dankort - og jeg er helt enig i, at det er generelt shoppen der skal bære den omkostning.

Lad os tage en omsætning på 500.000 kr (meget mindre skal man ikke ha hvis man op nogen måde skal leve af det - for varer 250.000 og andre omk. og man har nok under 200.000 kr i overskud). Hvis vi sætter forskellen til ca 2% i gebyr så taler vi 10.000 kr ekstra omk for ikke at ha dankort. 

Tænk så de store shops, så kan forskel mellem dankort og kreditkort være noget der betyder mange 100.000 kr - eller mio per år.

De 10.000 kr skal så kunne dække oprettelse og drift hos nets - hvad de jo normalt kan helt ubesværet (og en del er år 1 kun). Så er der for NOGEN krav om garanti-stillelse - branche afhængigt og andet - og det giver jo visse en masse besvær. Jeg ser pt på ex facebook grupper, mange der kan fortælle om 3 ugers ventetid og godkendelse og intet krav om garanti - så værre er det jo heller ikke.

Små shops vil som nævnt med fordel kunne bruge andre løsninger, men de ER dyre. Tag stripe som er populært i en del kredse idag - 2,9% af omsætningen og 30 cent per handel eller ca 5-6 kr + 2% ekstra til stripe ved valutaomregning -  ved en handel på 100 kr. 5-6% er uhyre meget at bruge alene på at kunne modtage penge synes jeg - men det er jo den enkeltes afgørelse, bare den tages på et oplyst grundlag

Det her skal jo ikke være religion, men noget man ret konkret kan regne sig frem til- Dankort eller ikke dankort - er fine løsninger hver for sig, til hvert sit formål

Der var tidligere i tråden et rigtigt godt forslag (husker ikke lige hvem) om rådgivere som for et gebyr ville tage en shop gennem hos nets. Sikre betalingsbetingers og shoppens opbyggning opfyldte alle krav - og dermed ramme max 24 dage som Nets idag siger de har når alt er OK - Det ville sikkert kunne gøres på nogle timer, og en pris på måske 2.500 kr kunne være værd at betale for nye shops der bedømte at komme op på oms der berettigede nets/dankort

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Men antager du ikke at omsætningen på 500.000 - 100% betales med Dankort ? 

Det ville jo ikke være realistisk.

Så hvis det er 7% af 500.000 - som bruger dankort, og så den ekstra % det koster ekstra at bruge andre kort, så taler vi altså tal som er til at overse, i sidste ende. Ca. 600 kr i forskel. ved en omsætning på 500.000.

Det dækker jo ikke engang omkostningen ved dels at få det oprettet, og dels at vedligeholde det.

Vi skal op i adskillige millioner hvis det skal have nogen som helst reel betydning. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Supertankeren:

Men antager du ikke at omsætningen på 500.000 - 100% betales med Dankort ? 

Det ville jo ikke være realistisk. Så hvis det er 7% af 500.000 - som bruger dankort

Nej det er den samme fejl som mange andre. Alle der har visadankort er rent DANKORT når man har nets aftale. Klart over 80% af danskerne har visadankort - ca 7% har rent dankort - samlet langt over 90%. De 7% er helt irrelevant - det ER DANKORT i alle netshandler og ikke visadankort. Danske visadankort er KUN visakort ved brug i udlandet og hos betalingsløsninger der ikke accepter dankort.

Dine 7% er derfor totalt forkerte-   Om det er 100% eller der er lidt master imellem skal jeg ikke sige. Jeg ved fra store shops at næsten alt er visadankort.

Mit tal er fint til sammenligning. Brug siden kortgebyr i stedet for

Slå både alm kreditkort og visa + dankort til som det er gjort her http://kortgebyr.dk/?1u00;300;200DKK  det er 300 transaktioner a 200 kr - eller 60.000 BRUTTO per måned eller efter råvarer nok 30.000 kr minus omkostninger efterlader sikkert under 20.000 før skat til ejeren - Det er vel en relativt lille shop

Se nu om der står nets ude til højre og se prisen per transaktion ude til venstre. Den er MED opstart og årsgebyr . Du vil se nets er del hele vejen ned side 1 laveste pris per transaktion 2,85 INKL: nets aftale

fjern nu flueben i visa så det kun er et i dankort - og du får nu 2,07 kr per transaktion ALT inkl

Sidste øvelse- Fjern nu dankort flueben, så der kun er flueben i visa og andre type mastercard - om pris per transaktion er nu 3,88 for den laveste

Selv for denne shop: - Dankortløsning ned til 2,07 uden dankort billigste 3,88   Jeg har endnu til gode at se nogen der har lavet bedre beregning eller - selv de som sælger betalingsløsninger - som har kommenteret Ulriks beregner, kunne påstå den ikke regner helt korrekt

300 transaktioner om måneden x 12 = 3.600 per år gange forskel bare 1 krone = 3.600 per år - hvilket vel er penge for en der kun har 20.000 kr i overskud før skat trods alt og det er efter oprettelse og alt er med 

Lej lidt med den selv  - Dankort/visa dankort er over 80% af betalinger på webshops - sidste kendte tal var 87% (dog uden Paypal regnet med)

Stigningen i brug af dankort er voldsom stadigt og brugen er helt støt stigende. I 2013 så man for første gang mere end 1 mia brug af kortet under året - det er ikke set før 

Det sker i et år hvor detailhandel lider - men webshops øger - Jeg skal ikke sige præcis fordeling, men med den store stigning og den store stigning i webhandel, og viden om at 90% af danskerne har visadankort der altid fungerer som rent dankort i webshops med nets - så er det ret klart, at dankortet ikke er i fald.

Hvis ikke danskerne havde Visa dankort som standard men kun master - ville billedet blive et helt andet. Det er sådan det er for udlandske shops, for der er Visa dankort = visa kort med højt gebyr - modsat i Danmark hvor de er Dankort med lavt gebyr. En stor fordel for Danske shops som udlandske piber over og EU tidl. har søgt at gribe ind mod. Bankerne så også gerne der kun var kreditkort - det siger lidt om hvor de kan tjene penge - modsat dankort - men det skal så betales af shopejere og forbrugere - Nej tak

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmark er også det land i verden der bruger betalings, kredit og debit kort mest. Hvis du tager hvor mange gange man bruger sådan et kort i Danmark, betaler vi med det 3 gange mere i gennemsmit end den det land der ligger på 2. pladsen. Her menes at vi har 3 gange flere transaktioner per kort end den på 2. pladsen og udbredelsen af kort er også meget stort og mange har op til flere af dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

dyrkdittalent:
Danmark er også det land i verden der bruger betalings, kredit og debit kort mest. Hvis du tager hvor mange gange man bruger sådan et kort i Danmark, betaler vi med det 3 gange mere i gennemsmit end den det land der ligger på 2. pladsen.
og det skyldes netop dankortet - i udlandet har de ikke noget der ligner og derfor er der meget mere gebyr (også på forbrugerne ofte)

En øvelse de der tror visadankort ikke er dankort i de fleste større shops kan gøre, er at bruge mastercard i stedet eller få et rent visa kort. Det vil i en del fald give gebyr selv om de store shops ofte vælger ikke at tage ekstra- men det er bare at prøve Smile 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det så dyrt i virkeligheden at butikker skal betale for kortgebyr? Tænker håndtering af fysiske penge er meget dyre og der er stor risiko for svind og tyveri.

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Synes stadig det er en noget mudret debat der er domineret af en antagelse om at butiksejerens profit vægter højere end om det rent faktisk gør en forskel ift. antallet af ordre der gennemføres.

Jeg tror det fortsat ikke. Har man visa dankort, ja, så betaler man med dét, simple as that...

Har man et 100% dankort, ja, så er man 100 år gammel og er nok ikke i målgruppen... 

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

@Supertankeren, læser du overhovedet hvad John skriver?

@Kim Boldig. Lige siden 2002 har EU forsøgt at tvinge Visa og MasterCard til at sænke det såkaldte interchange fee. Det er delvist lykkedes, men uden den helt store effekt for forbrugerne. Grunden er sådan set meget simpel, interchange fees er kun en brøkdel af det samlede kortgebyr (~0,2-0,3 procentpoint) og det er ikke Visa/MasterCard, men primært bankerne, indløserne og kortholders bank, der tager de store stykker af 'gebyrkagen'.

Dankortet bliver udfaset, det er jeg ikke i tvivl om, men det bliver ikke lige med det samme. Jeg tvivler på at EU kan banlyse dankortet uden at Dansk Folkeparti går i offensiven og jeg tror at de har befolkningen bag sig, for det nuværende dankort er, uden tvivl, en fordel for danske virksomheder og derved danskerne.

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)