Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte et bageri?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg har gennem en tid, gået med den ide at starte et bageri, bageriet skal ikke "bare" være et normalt bageri med mogenbrød og snegle, men mere indenfor kager & kaffe - Uden jeg kan komme helt ind på det. Kan dog sige at ideen ikke findes indenfor 50km.

lige nu, sidde jeg garanteret som mange andre derude, med 1000 spøgsmål, omkring "Er det overhovedet en god ide?!? Kan det blive en succes, hvordan kommer jeg videre herfra etc", men det er her jeg kan bruge jeres erfaringer og hjælp. Kan komme med lidt oplysninger, der måske kan guide Jer i en retning. Det skal også siges, som I nok kan se, vi er helt i starten af processen Wink

- Hvad koster det at åbne en bager/hvilken selskabsform anvendes (kommer an på meget, men)

- kan lægge ca. 100.000 selv

- Er ikke bager og kan ikke bidrage i den daglige drift ud over evt. at gøre rent efter lukketid

- Hvor køber bagere deres matrialer/råvarer, findes der en "indkøbs-central"

- Er der noget specielle regler jeg skal tage højde for

- Andre inputs tages i mod med kyshånd

Er første step at lave en forretnings-plan? Håber i kan hjælpe mig lidt på vej 

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra egen erfaring..

Det er rigtig svært at finde trofaste og pålidelige medarbejder som kommer nat efter nat. Vi oplevede at mange kom en uge og så sygemeldt et par dage.

Men der er mange muligheder i branchen. 

Kæmpe ovn og raskeskab er dyre i drift og i indkøb. Men hvis du kan snakke din sag kan du leje/lease dem til okay penge. Men helt nyt koster oven alene hurtigt over 200.000kr.

en anden stor udgift bliver at få nok ampere ind i bygningen til at kunne drive makineriet. Du kan selvfølgelig os drive ovn m.m på gas.

men med 100.000kr bliver det svært og nå i mål. Da alene depositum og forudbetalt leje løber op.

Men dette er ikke ment til at tage modet fra dig.

for husk på at hvis du altid lytter på nej sigerne kommer du aldrig igang med at blive selstændig

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Med 100.000 kommer du ikke langt, hvis du ikke vil deltage i den daglige drift. De penge er brugt, før du overhovedet har er forretning.

Husleje, lønninger, leje af maskiner, renovation, krav fra myndigheder osv. osv. løber op i langt over 100.000 om måneden - fra dag ét, dvs. før du overhovedet har omsat noget. 

Du bliver nødt til at søge nogle pengestærke forretningspartnere til sådan et projekt. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey! 

Jeg er selv i gang med svendeforløbet som bagerlærling.

Af 'indkøbscentral' er der f.eks Credin, Valsemøllen og BAKO (tysk).

1. Hvorfor kan du ikke hjælpe i den daglige drift? Man kan sagtens hjælpe til i et bageri uden at være bager. Mange grundlæggende ting kan man sagtens hjælpe med. :)

2. Hvor stort regner du med at det skal være, og skal det overhovedet ikke være med rundstykker, morgenbrød, wienerbrød, flødekager mm. eller er det mere en lækker kaffebar, hvor selv laver kagerne?

3. Der er rigtig mange hygiejne-mæssige regler du skal være opmærksom på, når man arbejder med madvarer.

4. Et lille input kunne være at gøre det hele økologisk - det er dyrere, der skal tages højde for flere ting, men det kan jo være din niche.

5. De flerste bagerier er ApS, så det er nok den du skal tage udgangspunkt i, vil jeg sige, og prisen for åbningen er rigtig, rigtig svingende. Lidt som at spørge 'hvad koster en bil' ;)

6. Der er en facebookgruppe noget stil med: 'bageri maskiner køb og salg' hvor man kan købe og sælge brugte maskiner, og eftersom bagerimaskiner har en levetid på 30+ år, så er der ingen problemer overhovedet i at købe maskiner brugt.

Mvh Lars Mullert 

Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1000-tak for inputs indtil

Har et fuldtidsarbejde, men vil selvfølgelig kunne lave regnskaber, indkøb, rengøring etc. men resten tænker jeg at jeg kan få svært ved. Tænker ikke det skal være super stort, men mere en nieche.

De 100.000 rækker ikke langt, men har muligvis en far der også kan skyde noget i det og håber andre tror på min ide og bakker op med nogle penge.

med hensyn til personale, arbejde jeg selv om natten, så ved hvor svært det kan være med at folk er villige til at møde ind :)  

nye elle flere inputs er mere end velkomne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at størrelsen på dit projekt så bliver du nød til og gå all in. Dvs arbejde 100% på dit projekt og kvitte det fast job eller løber du nok ret hurtigt ind i stress muren. Men kender dig selvfølgelig ikke kan være du er superman og kan håndtere lidt søvn og meget stress.. Held og lykke :-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal have gang i dette projekt, hvor du skal have nogle ansatte (produktion og i butikken) er det ikke en ret stor motivationsfaktor at de arbejder for dig, men du tror ikke selv nok på dette, til at gå all-in.

Regnskab og indkøb, er noget du kan lave hjemmefra - når du er i bageriet/butikken, skal du virkelig vise dine ansatte at du knokler #!#"! ud af bukserne og gøre hvad du kan for at få dette til at køre.


Jeg vil være så fræk at sige, at hvis du ikke 'tør' sige dit fuldtidsarbejde op, så skal du droppe denne 'drøm'. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)