Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero- slette faktura?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 107
Fra  Fredericia Business Support Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Roberts.dk:

Det er ganske smart for den uvidende at kunne "slette" en faktura.  Men det er grundlæggende forkert at oplære folk i at "så sletter vi blot fakturaen".  Det er ingen skade til at den lille erhvervsdrivende lærer blot de mest basale ting omkring hvordan et regnskab fungerer.  Derfor sletter man ikke bare en faktura, man fører den retur med omvendt fortegn, dette kaldes en kreditering,  således den (eventuelt) solgte vare kommer tilbage til lageret, og kunden kan få sin betaling retur.  Det er en ganske lille ting at lære og forstå, men et stort tandhjul at kunne dreje på såfremt man engang vil videre opad.  Og nu får jeg sikkert høvl af alle her på stedet, men det gør ikke så meget. Det vigtige er at forstå: Man sletter ikke en faktura, man krediterer.

Ja lige præcis. Det burde faktisk slet ikke være muligt at slette en allerede bogført faktura. Den skal selvfølgelig krediteres.

Har man oprettet en bruger på Dinero for at "lege", så burde man faktisk oprette et nyt regnskab, eller faktisk oprette en helt ny bruger således man starter med et "rent" regnskab.

Fredericia Business Support Bogføring | Hjemmesider | Webshop

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, hvis du bare leger, så slet årsregnskabet og start forfra, du behøver dog ikke slette din bruger.

Mht. at opdrage folk til at lære noget, har små iværksættere rigeligt at se til.
Vi sørger for at lave et værktøj, hvor de kan slette og rette det de vil og vi sørger for at overholde regler og love for dem.
Det svarer lidt til ABS bremser i biler. De hjælper køreren til at køre bedre og jeg er sikker på at mange dygtige bilister også var imod dem i starten.
Men i dag er det standard.
Det vil også være standard en dag hos vores konkurrenter, trust me.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Det svarer lidt til ABS bremser i biler. De hjælper køreren til at køre bedre og jeg er sikker på at mange dygtige bilister også var imod dem i starten.
Men i dag er det standard.

Og når bilen skal til service så kan mekanikeren se i bilens manual hvordan ABS bremsen er skruet sammen.....

Helt ansvar for iværksætternes overholdelse af lovgivning tager jo ikke. Der er ikke meget hjælp at hente i dokumentationen for Dinero når det drejer sig om virksomhedernes pligtig til at udarbejde systembeskrivelser mv. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Og når bilen skal til service så kan mekanikeren se i bilens manual hvordan ABS bremsen er skruet sammen.....


Nej det kan de ikke Henrik, du har vidst ikke bil ;-)

Du har skrevet om systembeskrivelserne mange gange og jeg har ikke set dem lavet på noget online system.
De regler er lavet for gammeldags systemer, det kan ikke lade sig gøre på et "Cloud baseret" system.
Det opdateres og ændres hele tiden, så det er 100% umuligt at lave og jeg har aldrig hørt om at Skat har bedt om det.
Så i praksis sker det bare ikke.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Det der sker, er at den bliver krediteret uden du ser det.
Det betyder at fakturanummeret nu er taget og næste faktura derfor får næste nummer.

Men, Martin, hvis man så er sådan skruet sammen, at man også gerne vil have sine fakturaer i en mappe, må der jo enten dukke en kreditnota op - eller mangle et fakturanummer i rækken?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
hvis man så er sådan skruet sammen, at man også gerne vil have sine fakturaer i en mappe, må der jo enten dukke en kreditnota op - eller mangle et fakturanummer i rækken?
Når du printer fakturaer og kreditnotater ud er de der naturligvis alle sammen.

PS Der sidder jo naturligvis nogle særdeles kompetente mennesker (også regnskabskyndige) og er med i udviklingen - så jeg synes at det er at undervurdere deres intelligens når der kommer sådan nogle spørgsmål.
Modsat er der jo heller ingen dumme spørgsmål (har vi kunnet konstatere her på Amino gennem de seneste år - og specielt omkring skoleferierne) - men et eller andet niveau må man såvidt det er muligt godt starte fra, når man spørger. *smil*

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Men, Martin, hvis man så er sådan skruet sammen, at man også gerne vil have sine fakturaer i en mappe, må der jo enten dukke en kreditnota op - eller mangle et fakturanummer i rækken?


Hvis du er skruet sådan sammen, så printer du da bare en kreditnota, den kan du lave samme sted som der hvor du kan slette en faktura.
Men der er det lovpligtige transaktionsspor i Dinero, hvor du og Skat kan se hvad der er lavet.
Så det er let at se hvad der er gjort og så er loven overholdt.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
du kan slette en faktura
Ved godt det er nævnt - men måske det skal fremhæves at "slette en faktura i Dniro" er det samme som at kreditere. Ordet slette bruges bare fordi man synes at måske er nemmere at forstå frem for kreditere -

Eller har jeg misforstået - ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
Ved godt det er nævnt - men måske det skal fremhæves at "slette en faktura i Dniro" er det samme som at kreditere. Ordet slette bruges bare fordi man synes at måske er nemmere at forstå frem for kreditere -

Eller har jeg misforstået - ?


Det har du helt ret i Per, det kunne jeg godt have skrevet.
Når man sletter en faktura i Dinero, så krediterer vi den, fuldstændig som din bogholder ville have gjort det.
Det samme når vi forhåbentligt i morgen lancerer "Rettefunktionen".
Rette du et tal, en dato, en konto etc. på et bilag, så krediterer vi bilaget og bogfører det på ny.

At gøre det på den måde vi gør det på, sparer rigtig meget tid og der er færre muligheder for fejl.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
Der sidder jo naturligvis nogle særdeles kompetente mennesker (også regnskabskyndige) og er med i udviklingen - så jeg synes at det er at undervurdere deres intelligens når der kommer sådan nogle spørgsmål.

Per Krabbe, scanboat.com:
Når du printer fakturaer og kreditnotater ud er de der naturligvis alle sammen.

Tak for den, Per Cool. Det er ikke skoletasken, men alderen der trykker her. Og så troede jeg netop ikke, der fandtes dumme spørgsmål. Men jeg jeg beklager da, at mit niveau er for lavt til denne tråd.

Jeg laver jo selv kreditnotaer en gang imellem og printer dem ud og sætter dem i min mappe... Nu spurgte jeg blot til, om man kan risikere huller, hvis man tror, man har slettet en faktura. Så vil man måske ikke være opmærksom på, at den (og kreditnotaen) ligger i systemet.

Men jeg kan godt fatte, at I unge nok slet ikke printer jeres fakturaer ud mere...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)