Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min hjemmeside / (navn) sengeland, kommer ikke frem på nettet, ved søgning på "kun" navnet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Fra  sengeland Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg har lige åbnet en ny butik, og i den forbindelse, har jeg fået lavet en ny hjemmeside.

Jeg vil spørge om nogle af Jer "experter" herinde vil prøve og tage et kig på siden..

Problemet er, at min side ikke kommer frem ved søgning på navnet.  sengeland alene.

Hvis jeg skriver den fulde adr.  www.sengeland.dk  så kommer siden frem som nr 1.

Men mit spørgsmål er, skal den ikke også komme når man blot skriver sengeland, uden dk eller www.

Jeg har lagt mærke til, at der også er forskel på "resultaterne" når  jeg skriver direkte i min browser, eller i søgefeltet på div. søgemaskiner, ligesom det også er forskellige resultater "rækkefølge" når jeg søger på google og eks. Bing eller Yahoo. mf.

Det er også forskellige resultater, hvis jeg skriver kun,  sengeland.dk eller den fulde adresse, med www og dk ?.

Nu må i korrigere mig, men er det ikke sådan, at hvis man kender navnet på det man søger, så kommer det også frem i resultaterne ??.

Jeg skriver/søger jo ikke en madras eller seng i søgefeltet,. "altså leder efter et produkt". Men jeg skriver navnet, sengeland, og så burde hjemmesiden sengeland da komme frem som det første vil jeg mene ?.

Jeg håber at nogle af Jer flinke Aminoer herinde vil tage et kig på min side, og evt. fortælle hvad der er op og ned her. 

Jeg vil selvfølgelig også blive glad for andre gode råd, ifm min nye side.

Og PS. Tak til alle Jer som skriver og svarer herinde, jeg følger ofte med i div. indlæg og har tit søgt infomatioer her på siden, pga de mange spørgsmål og svar som efterhånden findes i arkivet. Så endnu engang til til alle Jer aktive skribenter og debatører  :-)) 

Mvh. Og forsat god aften 

Torben

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

275000:
Jeg skriver/søger jo ikke en madras eller seng i søgefeltet,. "altså leder efter et produkt". Men jeg skriver navnet, sengeland, og så burde hjemmesiden sengeland da komme frem som det første vil jeg mene ?.

Hej Torben.

Google søgeord: sengeland

Nr.7 side1: https://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGNI_daDK515DK516&q=Kvalitets+senge%2c+madrasser+og+dyner+#hl=da&q=sengeland

På Google søgeord: Kvalitetssenge, madrasser og dyner

Nr.1 side 1: https://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGNI_daDK515DK516&q=Kvalitets+senge%2c+madrasser+og+dyner+#hl=da&q=Kvalitetssenge,+madrasser+og+dyner&spell=1

På Google søgeord: Kvalitets senge, madrasser og dyner

Nr.4 side1: https://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGNI_daDK515DK516&q=Kvalitets+senge%2c+madrasser+og+dyner+

Og en SEO Score 95%  er vel ganske okay.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysan!

Husk, at søgemaskinerne kender dig og dine interesser, og tilpasser søgeresultatet derefter. Derfor kan du ikke regne med, at alle får dig frem som f.eks. nr. 4, fordi du ligger nr. 4, når du selv søger.

Du kan bruge http://www.impersonal.me/ til "anonym" Google-søgning. Der er også en eller anden indstilling i browseren, men jeg kan ikke lige huske den...

Du kommer også frem, når man søger på "sengeland". Hos mig ligger du nr. 8 på Google. Der er simpelthen nogle sider, der er ældre og/eller bedre søgemaskineoptimeret, og som bruger ordet sengeland - og derfor kommer de frem ovenover din side.

Jeg kiggede lige hurtigt på din side, og du bruger ikke meta title og meta beskrivelse? Det ville jeg få ind med det samme.    Smile

Derudover: Har du lavet en side, hvor du specifikt koncentrerer dig om at bruge ordet "sengeland"? Både i meta titel, meta beskrivelse, overskrifter (h1 og evt. h2 og h3) og i brødtekst.
Ellers ved Google jo ikke, at din hjemmeside er interessant, når folk søger på det ord.


Smile     Rie

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Madsen:

Og en SEO Score 95%  er vel ganske okay.

Mvh. Niels

Webdesign

??? Wink Hvordan kommer du frem til et så godt resultat, uden udfyldt ting i forbindelse med SEO m.m.

" På Google søgeord: Kvalitets senge, madrasser og dyner "

Hvor mange tror du der i Google vil skrive hele den smøge, når de søger i Google ??? Wink

Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben,

Du bør også overveje at navngive billederne i billedecollagen således at sengeland indgår. Udover H1, metatags og meta beskrivelse så bør billederne have Alt tag beskrivelser.

Udover onsite SEO optimering er der naturligvis en del ting man kan gøre. Jeg vil anbefale http://www.seo-lex.dk for mere information om dette.

Du kan også kontakte os hvis du får brug for yderligere assistance mht. dit SEO og konvertering på din webshop såfremt det bliver aktuelt.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Madsen:
Og en SEO Score 95%  er vel ganske okay.
No Nej det har den ikke

Iflg denne   har www.sengeland.dk en SEO score på 64,2 %

Gav vide hvem der har en score på 95 % Wink

Og din egen side er på 56,4 %

Altså langt fra de 95 %, så du har også plads til forbedringer Wink

Aminos er på 71,2%

Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO kan være lidt af en jungle, og der findes masser af gøgl og fiduser på nettet. Men ingen du drukner så sørg for at få styr på de basale ting, læs evt. hos Google selv.

Husk at der skal optimeres til forskellige browsere.

Mht. til din webside, så er grafikken ikke optimal, alt for grynet fx:

 

 

Og så må der godt være lidt symmetri, det issue har du flere steder: 

Så er der meget tomt her:

Mht. til dit kort, det er fint at have med, men jeg synes også at adressen kan stå i sammenhæng med kortet. 

"Om os": overvej et billede og præsentation af personalet.

Overvej om der i dit reklame/billede materiale skal mennesker i sengen.  

Mht. sociale medier, så tænker folk altid straks facebook, men der findes mange andre netværk. Jeg er slet ikke på Facebook, men er på Twitter og Linkedin, og ja jeg handlede hos dig i dag/går, så jeg er en kunde. Fint at du spottede mine issues, og gjorde noget ved det :)         

Ellers ok webside at starte på, der stadig lidt hist og pist der skal udfyldes. Husk der er altid mange holdninger til web, hvis man spørger, kan folk altid finde på et eller andet, nogen kan lide rød og andre blå, så skal det være i højre side eller hos andre i venstre side. Selv for en relativ afgrænset målgruppe, kan holdninger være meget forskellige.

Hvad er formålene med websiden: At få kunderne i butikken, at agere webshop, at brande eller ?   

Lige nu præsentere du produkter, det er begrænset med egentlig salg - "Lapur" skum (koldskum?), giver dig bla. bla. bla. lykke og halløj...

Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino stram op: hvorfor kom mine billeder ikke med som ellers blev vist fint i editoren? Jeg havde blot taget nogle print screen med klippeværktøjet og indsat.   

Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker også det eventuelt kunne være noget med noget forkert meta title og meta desc? Ellers kan det jo tage lidt tid for google at genkende dine ændringer? :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)