Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NDA eller ikke NDA

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har fulgt hr. Thorborg lidt, ved du måske også din ide ikke i sig selv er noget værd.

Du bør se indad, og finde frem til hvad du kan bidrage med, udover en 'hvorfor tilbyder i ikke en bogføringshjælp hvor folk bare oploader bilagene og en revisor står for resten' eller hvad din ide nu er.
Ideen i sig selv vil ikke give dig noget afkast. Nu ved jeg selvsagt ikke hvad din ide er, men en muiighed kunne også være at smide 10-20.000 i at få udviklet en prototype/software som gør det lettere for andre at se ideen -og måske genbruge noget af koden/det arbejde du allerede har lagt i.
På den måde giver det mere mening at invitere dig ind som en del af konceptet. Du bringer nu noget med til bordet.
At bringe en NDA med, kommer du ingen vejne med.
Tror Martin er en ganske reel fyr, der ikke er mere grådig end hvis du kan bidrage med noget, vil du blive en del af konceptet. Men det er altså ikke at bidrage med noget at komme med et forslag til en udvidelse af deres koncept.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alternativet er intelligent fremførelse af din ide.

Hvis din ide har et absolut minimum af værdi, så er det mere end en ide. Så er det din research, dit netværk og den komplette og køreklare plan..  Denne er svær at kopiere - derfor vil det være billigere for aktøren at investere i dig fremfor at fremstille selv.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lige en hurtig kommentar.
Vi har mere end 100 punkter på vores udviklingsliste hos Dinero, så det er ikke ideer vi mangler.
Ideer er gode når man ikke har dem, men har man rigeligt (som vi har) er flere ideer kun til skade.
Det vi har brug for er flere dygtige udviklere og ro og fred til at arbejde.
Og nej, jeg underskriver aldrig NDA'er og er sjældent glad for at folk fortæller mig om deres ideer, der relaterer sig til mine forretninger.
Jeg vil på ingen måde begrænses i hvad jeg kan lave og jeg vil ikke risikere at nogen mener at jeg har hugget deres ideer.

Så byg din ide op til en forretning og behold alle de penge du tjener til dig selv, jeg ønsker dig alt held og lykke.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

EnNylde og Jacob

Jeg er klar på at en idé / tanke, som sådan ikke har en værdi i sige selv

Når det gælder mit alternativ til Dinero, så nævner jeg det ikke som en idé - men som et koncept.

Der er 100 % styr på målgrupperne og hvor de findes samt hvorfor disse er langt bedre tjent med mit alternativ, fremfor Dinero og andre -  men Alternativet er ikke en generel konkurrent.

Konceptet har som nævnt flere målgrupper p.g.a. disse hver især, har deres behov til at bruge Alternativet. F.eks. kan Alternativet , hvor et firma er på vej mod lukning, redde resterne af firmaets kunder, som betyder at ejeren i stedet for nul kroner, stadig kan beholde en indtægt og dermed også have en langt bedre chance til at komme tilbage igen.

Den samlede brugermængde der er bedre tjent med Alternativet er også  begrænset, set i forhold Dinero og andres. Jeg har svært ved at forestille mig at brugermængden til Alternativet, nogensinde kan overstige 10.000.   Men til gengæld vil en bruger betale fra kr. 60 til måske tæt på et par tusinde pr. måned og snit vil nok være kr. 400- 500. 

Til trods for at en bruger næsten til enhver tid, vil komme til at betale en pris, der langt overstiger Dinero og andre, vil brugeren være fuldt tilfreds med dette. ( Årsagen til tilfredsheden giver sig selv, når man får dybde indsigt i konceptet. ) 

Der har været nogle gange i mit personlige liv, hvor jeg ville have ønsket at Alternativet havde eksisteret og ved læsning på Amino, kan der plukkes flere hundrede ud, som vil tænke det samme.

Hvorfor jeg lige fik tanke på Amino / Dinero vedr. Alternativet er der flere grunde til. Alternativet ville kunne skabe flere Amino brugere og plus brugere. Alternativet ville 100 % suge nogle brugere væk fra Dinero, men det vil i langt langt de fleste tilfælde, være brugere som ikke bidrager økonomisk til Dinero. Dem der så suges væk, vil så blive betalingsbrugere på Alternativet. Ydermere vil Alternativet kunne brødføde Dinero med kunder, når disse er klar.

En sidste årsag var, at en stor del af det arbejde der er lagt i Dinero, vil kunne genbruges.

Så nej --dette er ikke bare en idé, men et koncept, hvor jeg har styr på de ydre rammer -  men jeg bare ikke har en dyt forstand på det tekniske, samt mangel på lovgivnings viden omkring revision og dele af den verden.

Har også skrevet at jeg har forståelse til at en NDA, kan være en ulempe for Dinero, da denne stadig er i kreativ vækst .Det er sådan set også ligegyldigt med Dinero og Martin, da der findes andre såsom e-conomic og større eller mindre revisonssleskaber. Ligesom jeg kunne også starte med at finde personen / personerne / virksomheden med teknisk viden og så i fællesskab finde den sidste del, nemlig revisor delen.

Men nu lå Dinero bare umiddelbart til højrebenet og jeg så kun gensidig gavn

Selvom der åbenbart er for og imod NDA, vil jeg dog stadig bruge dette middel i passende størrelse.

 

 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin 

Dele af din kommentar giver absolut mening og jeg har netop også undervejs givet udtryk omkring forståelse, da Dinero er i stadig  i kreativ vækst, så hvorfor risikerer en begrænsning eller andet.

Tankekonceptet, begyndte et sted med revisorer, udviklere samt  efterfølgende at Amino bl.a. ville være et ret forum at være i, for udbredelse af konceptet.

Næste tanke blev så at hvorfor ikke lade konceptet blive til en egen Amino del, som f.eks. Dinero er det.

Og sluttelig førte den tanke mig på en kobling af Dinero - altså som en del af en palet, til brugerne.

Som jeg har noteret det flere gange, så er mit koncept milevidt fra Dinero og med en meget lille overlapning af målgrupper...og selvom kvinder og mænd er forskellige, kan det af og til være en fordel at lave en fælles "gryde" til dem, som f.eks. på datingsider.

Martin Thorborg:
er sjældent glad for at folk fortæller mig om deres ideer, der relaterer sig til mine forretninger.

Mig bekendt så er Amino jo en portal og dette kendetegnes jo ved at have flere døre / porte / indgange til fælles information / fora til et afgrænset område -  som her er rettet til iværksættere.

At du så bliver sjældent glad over nogle evt. har et koncept, som ev.t kan leverer en brugbar dør, til Aminoportalen og brugere - kan jeg vitterlig ikke se noget problem i og er uforstående overfor, din manglende glæde. / forhåndsafstand for noget sådant.

Dinero er også blot en brugbar dør...

Og hver dør kan jo være en delforretning i sig selv

Hilsen fra Henrik, som ikke har haft tanke på at generer dig og dit 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik, udfordringen er tid og ressourcer.
Det du kommer med er ret sikkert ikke en løsning hvor jeg bare skal dreje nøglen og længe mig tilbage.
Det skal laves, integreres, sælges, supporteres osv.
Med andre ord et stort stykke arbejder, som vi ikke har "båndbredde" til.

Amino skal moderniseres på mange fronter og så har vi Dinero, Ateo og Agera som skal have fokus.

Derfor er vi pt. ikke interesseret.

Jeg håber det gav mere mening.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin 

Ja... det giver mening da du nu blev mere " menneskelig"  og jeg forstår tydeligere, det som du mener/ giver udtryk for.

Metaforisk set er der mange gode ferieønsker... men der må prioriteres,,, 

Af gode grunde kender jeg ikke til dine arbejdsgange og jeg ved ej heller hvor meget du overlader til andre -  men jeg vil tro ,at efter du har drejet nøglen, så er der behov for  i dette koncept, at du hopper ud af stolen et par gange og tager et overblik.

Konceptet er jo ikke skabt af dig, og ved godkendelsen af konceptet, vil du naturligvis have en anden og mindre tidskrævende funktion, set i forhold til dine egne koncepter og skabelser -  men indflydelsen er den samme.

Salg og support er mine områder  -  integreres ser jeg, som det mindste og udførelsen er klart den største tidspost, men som jeg har noteret før er meget til genbrug af jeres tidligere og intet skal være færdig i morgen.

Dette er bare returnering til dit med forståelse for dit  - men jeg sidder formodentlig på en løsning til glæde for rigtig mange mennesker. 

Vi kan sige Roger over... for denne gang

Hilsen fra Henrik 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)