Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frustrationer over webshop - hvad vil du gøre?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en webshop som kører både i Danmark og Sverige. Webshoppen er en DanDomain shop, og jeg er egentlig fint tilfreds med den.

Dog har jeg på fornemmelsen, at jeg kan opnå meget mere omsætning, ved at benytte mig af en segmenteret e-mailmarkedsføring til mine kunder. Jeg benytter MailChimp til e-mailmarkedsføringen, men DanDomain har ikke nogen ordentlig integration til MailChimp.

Her er jeg faldet over Shopify som har en fed integration, hvor der kan segmenteres på, hvad kunderne har købt (eller ikke købt), hvornår, osv.

Ulempen som jeg ser det med Shopify er så, at den har nogle mangler i forhold til DanDomain - Bl.a. benytter jeg Klarna som betalingsmiddel på min svenske shop (og det vil jeg helst ikke af med), samt DanDomain shoppen kan lave relaterede produkter (Som jeg også finder yderst vigtigt rent omsætningsmæssigt).

Såh - Er der nogen som kender en fed integration mellem DanDomain og MailChimp?

Eller

Kender til et shopsystem som kan køre både sammen med MailChimp (avanceret segmentering) og e-conomic (som jeg også har en integration til) samt understøtte Klarna som betalingsmiddel?

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Krickhahn:
Kender til et shopsystem som kan køre både sammen med MailChimp (avanceret segmentering) og e-conomic (som jeg også har en integration til) samt understøtte Klarna som betalingsmiddel?

Jeg er ret sikker på, at du kan opnå dette med både en Wordpress/Woocommerce løsning eller en Prestashop løsning. Der findes integrationer af E-conomic, Mailchimp og Klarna til begge systemer. Derudover er koden open source, så hvis du støder ind i nye features eller krav til din webshop som ikke allerede findes i plugin form, kan du få en progammør på. 

Jeg har ingen Magento erfaring men det skulle undre mig om ikke dette system også kunne tilbyde lignende features i form af plugins. 

Jeg kender ikke så meget til hverken Dandomain eller Shopify men tænker, at flytte sin webshop fra et "lukket" system til det næste ikke er den bedste løsning. Specielt når flytningen skal ske på grund af manglende adgang til specielle funktioner. Der vil det i det lange løb måske være billigere / bedre at lægge sig på et system hvor man er fremtidssikret i den retning. 

Jeg håber mine tanker kan bruges. 

Venlig hilsen
Rasmus

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Tak for dine "tanker". Vil prøve at kigge lidt mere på dem. Det som jeg finder dejligt ved lukkede systemer er, at det som regel ikke er mit ansvar, hvis shoppen bliver hacket, bryder sammen eller lignende, men shopudbyderens.

Jesper >> Jeg prøver at kigge på facebook-gruppen. Tak for det

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Smartweb har integration med mailchimp, klarna, svensk sprogmodul ect. Og erfaring med at flytte shops fra Dandomain.

Du kan hente en 30 dages demo UB. Det kan måske kaste lys over hvorvidt du kan få fuld udbytte af mailchimp i deres system.

:-)

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Både DanDomain og MailChimp har et åbent API, så det er muligt for en driftig programmør, at lave en funktion til dig som laver en segmentering på hvad der er købt hvornår etc.

Jeg ville tro at hvis du finder en ung kløgtig gut herinde, så behøver det ikke koste alverden. Alternativt så kan det være at du kan finde et firma som kunne tænke sig at lave plugin'et, e-mail segmentering er jo en god ide så mon ikke der er mange der ville købe sådan et plugin.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)