Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Næsten på plads - Rejser til USA og prøver lykken

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har nu været her inde i en del år, og har haft en del forskellige projekter, små som store.
1 enkelt projekt med en ordre på 1.3 million - hvilket lærte mig vigtigheden i korrekt kontraktskrivning, og at 50.000 kr mistet løn, er ikke 50.000kr tabt erfaring.

nogle mindre projekter som har kørt lidt i baggrunden. Men men men.

Har i det sidste års tid arbejdet på et nyskabende koncept. Både en fællesintegrering af de fleste sociale medier, men også en mulighed for at skabe et nyt modul til internettet, som jeg ikke har set eller hørt om før.
Beta programmeringsarbejdet er næsten færdigt. Gennem outsourcing til Indien, har jeg fået et stabilt og godt samarbejde med et Developer team dernede.
Markedsføringen er så småt begyndt og de første PROMOTERE/VIP brugere er fundet. Så.

Jeg har netop købt billetter til USA, med afgang d. 10 Juni. Rejsen kommer til at vare mellem 1-3 måneder. Første stop på turen bliver i LA - hvor mit Plade Studie, projekt (i samarbejde med 2 andre) og min sanger (VIP promoter) - som vi har "signet", kommer på prøve. Her har vi planlagt et møde med den Danske sangskriver Ronny Morris.

Næste stop bliver Silicon valley, hvor jeg går all in, på at finde investorer og kapital opbakning til mit web projekt. Her kommer min Business Prospect og mit sælger gen på prøve. Men nothing to lose all to gain.

Hele turen bliver dokumenteret med mit kamera udstyr, og lagt ud på vores Sociale medier, men også på mit eget sociale medie projekt. Denne "dokumentar" bliver forhåbenligt vores markedsføring i skandinavien.

Har fået lavet en masse Iphone størrelse, wallstickers, som bliver overklistret i alle de gader og stræder vi passerer på turen. Wallstickeren viser et fedt sort/hvid billede, med Website link og teksten "POWER TO THE PEOPLE" på.

På mit webside projekt har jeg tilknyttet en Web shop, som i løbet af turen, gør det muligt for brugere at bestille og købe ting hjem fra USA. Af de ting vi falder over som ekstraordinære på vore tur.

Alle kommentarer (dog helst konstruktive) er velkomne.
Kunne godt tænke mig at få kontakt til andre iværksættere, som har erfaring med USA, og evt. bor der eller har fået kontakt til investorer i USA.

Mvh og god weekend
Steffen Petersen 

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Til de interesserede som gerne vil vide hvad projektet handler om, kommer her en meget kort og simplificeret udgave af Business Presentation.

Kort fortalt er det en blog portal med social medie integrering via API's. Med alle de typiske mode og mad blogs etc. Siden hedder Thisisme.TODAY og omdrejningspunktet er brugeren. på profilen kan man ligge billeder ud i sit photoalbum, oprette blogs og inddele dem efter kategori, (disse kan så findes i blog forum, eller via søgeredskabet). Du kan få følgere og følge andre Bloggere. De fleste sociale medier er tilknyttet med API's, så alle der kigger på din profil, samtidig kan følge med i alle dine andre sociale medier; Instagram, facebook, Youtube og twitter(indtil videre). Kort sagt en side der samler hele dit social media "ansigt" og gør det muligt at dele dine blogs og billeder på din profil og følge andre. VIP brugere kan selv sælge produkter gennem webshoppen på siden og tjene penge på at sælge deres Sponsores produkter, gennem mit blog univers. (jo flere følgere = flere penge til brugerne = flere partnere til mig). Vip brugere kan enten købe VIP eller optjene det gennem følgere.

Jeg tilknytter partnere inden for forskellige detailgrene (mode, mad, bolig og gadgets), som får tilknyttet en VIP blogger de kan sende vareprøver til, der kan blogges om, eller udstede konkurrencer gennem den tilknyttede VIP blogger.

Med tiden sigter jeg efter at kunne integrere de fleste sociale medier, favorit web shops. lokale supermarked og tjenester etc. og på den måde skabe en personlig "startside" på internettet. Hver gang du åbner en internet browser, åbnes Thisisme.Today - Hvorfra du faktisk kan styre alle dine internet tjenester osv fra. Vælge hvilke reklamer du vil modtage fra hvilke typer firmaer og slå alle andre reklamer fra - mod betaling. - Denne ide er min bærende ide i min Business Prospect - Det er den jeg regner med vil skabe opmærksomhed på min tur til Silicon Valley (de sidste 20%)

Det var kort fortalt.
80% af det er bygget og klart til takeoff.  

REDIGERING:
Hele min ide kaldte jeg i opstartsfasen - Bobstrader. Men jeg har skiftet navn og domæne for at ramme et helt nyt publikum. De unge, som ikke er vokset op med .com og .gov som de eneste sikre domæner. Jeg har planlagt at smide et doneringssystem op på siden og et point system - For derefter at rette mit marked med østen. Ming Lieh fra Indonesien, kan så tjene point og modtage donationer for fede billeder, hjerteskærende blogs om hende og familiens kummerlige forhold efter en naturkatastrofe. Sælge hjemmelave spisepinde på Thisisme.todays hjemmeside og købe andre produkter for de optjente points.

Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Et enkelt tip herfra, du vil en hel masse, måske lidt for meget. Jeg ville droppe at lave en webshop med ting blog brugere kan købe hjem fra USA, i praksis lyder det besværligt og tager fokus fra dit egentlige projekt. Pas på med at gå i alt for mange forskellige retninger, det ender altid bedst når man vælger 1 vej og følger den til dørs. 

Ellers rigtig spændende, rigtig meget held og lykke med eventyret i USA.

Med venlig hilsen

Carsten Madsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændnede.. du må jo skrive igen når du kan fortælle hvordan det er gået.. 

Er også enig med Carsten :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lyder spændende og held og lykke! Smile

Mads

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle jeres svar :)
Ja ved godt det med Web shoppen. Tager jeg til efterretning.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)