Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sælge Grøn te med god samvigtighed ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Godmorgen,

Man hører så meget godt om Grøn te verden over,
Men på den anden side høre man også negative ting om den.

Så kan med god samvittighed sælge sådan produkter ?
Fra Odense
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen,

Jeg tror ikke det er noget vi kan svare dig på, jeg tror mere du skal spørge dig selv inderst inde.
Umiddelbart er alt usundt, hvis man får for meget af det. SÅ du må jo rådgive dine kunder i at få de rigtige "doser"...

God fornøjelse!


www.eventyrvin.dk - Udsøgte vine, kaffe og teer, af høj kvalitet til en fornuftig pris. 
 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man da sagtens sælge. Hvad skulle da gøre at man ikke kunne sælge det? Jeg skrev en lang artikel om det på et tidspunkt (http://www.effektivkur.dk/slankete-slanker-dig-med-te/). Jeg tror du skal gøre dig selv en tjeneste - og det er at se efter mulighederne i stedet for problemerne. Hvis man VIL finde problemer så kan man finde det med alting. Lad være med at lede efter de mikroskopiske problemer, det er så kun dem du ser i stedet for alle de super gode ting som du mister fokus på.

Eks. vand på flaske - kan man sælge det med god samvittighed? Man hører jo nogle gange om folk der drukner

Te har været solgt og brugt i årtusinder, der er ingen problemer med det.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres bidrag.

B. Hvarregaard, det er så rigtigt nok. Det var også mine overvejelser. 

Jeg har en plan om sælge grøn te til kiosker og andre små supermarkeder.


Er der grundlag for, at jeg kan sælge det via en webshop også. Det er ikke en hemmelighed mange forskellige slags the kan i dag købes i de fleste supermarkeder.

Hvad er vigtigt, når man ønsker sælge online ? 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige at man kan sælge alt hvis man ingen samvitighed har, f.eks vand på flaske.

Den grønne te som du vil sælge må du jo undersøge hvordan producenten producere den.
Er der ryddet skov/regnskov etc. For at få plads til at dyrke den ?
Bruger de sprøjtegifte Etc..
Når du har undersøgt dette kan du spørge dig selv om det er ok for dig

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Do OR Die:

Så kan med god samvittighed sælge sådan produkter ?

Ja sagtens, husk dog at du aldrig må love noget du ikke kan dokumentere. Ligeledes må du ikke vildelede og bruge udtryk der kan forvirrer forbrugerne til at tro på virkninger der ikke kan dokumenteres.

Derudover er der selvfølgeligt alt det praktisk omkring fødevareloven ;-) 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:

Det kan man da sagtens sælge. Hvad skulle da gøre at man ikke kunne sælge det? Jeg skrev en lang artikel om det på et tidspunkt (http://www.effektivkur.dk/slankete-slanker-dig-med-te/). Jeg tror du skal gøre dig selv en tjeneste - og det er at se efter mulighederne i stedet for problemerne. Hvis man VIL finde problemer så kan man finde det med alting. Lad være med at lede efter de mikroskopiske problemer, det er så kun dem du ser i stedet for alle de super gode ting som du mister fokus på.

Eks. vand på flaske - kan man sælge det med god samvittighed? Man hører jo nogle gange om folk der drukner

Te har været solgt og brugt i årtusinder, der er ingen problemer med det.

Det er det Som er galt i denne verden. Det er at save den gren over som msn sidder på. For hvorfor prøve at passe på jorden og fremtiden. Bare "jeg" kan tjene nogen gyser. Denne holdning om at man kan sælge alt og at man ikke skal lede efter problemer med det produkt som msn vil sælge.

Den der "det rager mig, bare jeg ksn tjene penge" holdning.

Der er da tonsvis af problemer forbundet med salg af vand på flaske feks som du bringer op.

Hvordan kan du bare sige uden videre at  te er der ingen problemer med.  Sådan over en kam. Skovrydning etc. 

I min verden skal man undersøge så godt man kan hvordan produkterne produceres.

Og vælge dem som gør noget for at passe på resurserne og miljøet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

@Anders S: Hvis man skal se på det med dine negative briller, så kommer man ingen steder. Du vil sikkert altid kunne finde noget negativt omkring alt - er mit gæt.

Nu forstod jeg mere spørgsmålet fra trådstarter således at der blev spurgt ind til om man kan forhandle te "sikkert" - altså uden nogen bliver syge af det. Hvad man har samvittighed til er noget andet - og personligt mener jeg at forhandle te og vand på flaske ikke er forbundet med nogle problemer.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
B. Hvarregaard:

@Anders S: Hvis man skal se på det med dine negative briller, så kommer man ingen steder. Du vil sikkert altid kunne finde noget negativt omkring alt - er mit gæt.


Nu forstod jeg mere spørgsmålet fra trådstarter således at der blev spurgt ind til om man kan forhandle te "sikkert" - altså uden nogen bliver syge af det. Hvad man har samvittighed til er noget andet - og personligt mener jeg at forhandle te og vand på flaske ikke er forbundet med nogle problemer.


Du forstod spørgsmålet korrekt
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har været i den branche i otte år, og kan allerede nu fortælle dig at du er nød til at have flere slags teer i dit sortiment hvis du skal have butikker til at købe hos dig. i øvrigt er grøn te nedadgående i salg hos dagligvare handlen.

De teer som vækster voldsomt i øjeblikket er Chai, Lakrids og pebermynte og der er ikke særlig mange leverandøre på markedet som sælger det. 

Lige et par fif herfra :-)

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)