Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Likvid beholdning d. 1/1 i Dinero

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder med regnskabsprogrammet Dinero og har fået at vide, at jeg skal stille dette spørgsmål her istedet for på Dinero debatten.

Det handler om at holde styr på min likvide beholdning i Dinero (kontoen Bank), som der indsættes penge på fra kunder og trækkes penge fra når leverandører betales.

Den 1/1 2014 havde jeg 18422 stående på min bankkonto.

Hvis jeg skal starte regnskabsåret 2014 med en likvid beholdning på 18422, skal jeg så sætte

Likvid beholdning 55000 Bank til -18422 og

Passiver 60100 Egenkapital til 18422

så at det går i 0?

Programmet siger, at summen på åbningsbalance skal være 0.

/anders

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke dinerot, men da jeg går ud fra at det er et rigtigt regnskabsprogram, så må der vel et eller andet sted være en funktion der hedder "Afslut regnskabsår" samt/og "indlæg primoposteringer"?  - det kan vel ikke passe at man skal udføre den slags trivialiteter manuelt?  Så er der da dømt gode chancer for fejl og bøvl...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

debet bank og kredit egenkapital/privat indskud eller hvad pengene kommer fra (og kredit er minus, debet plus) Hvis du har drevet virksomhed i 2013 og det er en åbningsbalance, så må der være flere andre ting der skal ind - lager, udestående, tilgodehavender eller hvad ved jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

har du et regnskab eller endnu bedre en balance for 2013?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Den 1/1 havde jeg nogle udeståender i form af ubetalte fakturaer fra kunder, som endnu ikke havde betalt. 

Intet varelager da jeg kun sælger ydelser.

Men hvordan taster jeg det ind i dinero så det står der pr. 1/1?

Og hvis man starter et Aps, med en kapital på 50000, så må man da kunne skrive den startkapital ind i dinero ... tænker jeg.

Ser frem til eventuelle svar på dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal taste alle tal fra din ultimobalance 31/12-2013 nøjagtigt ind i primo 2014 inkl. år 2013 resultat - inkl. ubetalte fakturaer og alt - alle tal fra ultimobalancen som du jo må ha fra et system i 2013 for at kunne opfylde reglerne let vil jeg mene. Man bør kunne følge alle balance tal fra 13 til 14

Du skal ikke bare starte på ny når du har haft virksomhed i 13 - du skal bruge den balance helt enkelt. Er det fordi du ikke har haft den, så kan du ha mange andre problemer faktisk, da den er en væsentlig del af at afstemme regnskab, men så må du jo skabe en 2014 - men ikke lige min kop te ikke at ha en 2013 balance når du havde virksomhed.

Hvis du starter ApS så er der to veje. Du starter et nyt selskab og det får i alle fald nyt CVR og du skal derfor starte nyt regnskab med alle balance tal per den dato bestående af A/S kapitalen og bank formentlig og så de balancetal som kommer af aktiver du køber fra din personlige virksomhed

Mulighed 1 - nyt selskab og lukke det personlige - mest sandsynlig med mindre der er større latente goodwill eller andre skatte fordele i det eksisterende. Det overtager alle aktiver fra dit personlige ved at købe dem - uden moms hvis du lukker dit personlige, med moms hvis du forsætter det. En helt ny balance oprettes per den dato

Mulighed 2 - du laver en skattefri (skatteudskydelse) omdannelse, som kræver du tager fat i en revisor der kan se om omkostningerne ved det giver spor mening. Mit gæt er nej. I så fald lægges igen en ny balance ind i det nye CVR

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)