Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør nægter at levere bestilte varer.

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Hvis den åbne faktura er en gammel faktura, som du er bagefter med/ikke har betalt, kan din leverandør vælge at din indbetaling skal dække den først, således at de ældste udestående på din kundekonto bliver dækker ind først.

Med andre ord: Så kan du som kunde ikke selv vælge hvilken faktura, din betaling skal udligne.

Det er ikke helt rigtigt. Formueretten i Danmark er skruet sammen således at har debitor kan øremærke sin indbetaling så den dækker en bestemt faktura. Hvis trådstarter har angivet hvad betalingen skal dække så er det den faktura, der skal dækkes. Hvis debitor ikke har angivet hvad betalingen dækker over - ja så kan kreditor udligne med åbentstående faktura efter eget valg.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

P. Hansen:
Ha ha, ja det kommet an på hvordan du ser på det. Vores tvist står i at jeg har accepteret upfront betaling. Det har jeg så ikke været opmærksom på er ensbetydende med omgående betaling.  (det skal noteres at jeg ikke ved præcis hvornår der kommer fakturaer på det bestilte, det kan altså ske indenfor 1-2 måneder.) Af samme årsag har jeg ønsket at betalingsvilkår blev ændret til 30 dage.  Der forlægger ingen underskrift på accept af betalingsbetingelser.  ej heller er jeg blevet indformeret herom.

Derfor står jeg nu og har betalt men uden varer. Det kan jeg ikke få til at være rigtigt. Stick out tongue

Upfront betaling betyder jo normalt forudbetaling, og det er meget normalt at ordren skal betales inden den afsendes, at du ikke ved hvornår fakturaen kommer lyder meget mærkeligt, og er i mine øjne nok til ikke at handle med denne leverandør.

Men hensyn 30 dages kredit er det meget usandsynligt at de vil gå med til det, det er jo de færreste der får så lang tidskredit med mindre de er meget store. Normalen er nok snarere 8 dage, hvilket er vel også er en ok betalingsbetingelse. 

Personligt ville jeg aldrig yde nogen en 30 dages kredit, medmindre de særlige forhold er tilstede.

Men hvis du mener du har en god sag, så er det jo bare at tage fat i en advokat, for så er det jo kun en formsag for ham.

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Kook

Karsten Sønderup Hansen:

Hvis den åbne faktura er en gammel faktura, som du er bagefter med/ikke har betalt, kan din leverandør vælge at din indbetaling skal dække den først, således at de ældste udestående på din kundekonto bliver dækker ind først.

Med andre ord: Så kan du som kunde ikke selv vælge hvilken faktura, din betaling skal udligne.

Det er ikke helt rigtigt. Formueretten i Danmark er skruet sammen således at har debitor kan øremærke sin indbetaling så den dækker en bestemt faktura. Hvis trådstarter har angivet hvad betalingen skal dække så er det den faktura, der skal dækkes. Hvis debitor ikke har angivet hvad betalingen dækker over - ja så kan kreditor udligne med åbentstående faktura efter eget valg.

Det er tydeligt markeret. :)

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

P. Hansen:

Jeg kan godt følge jer begge, og har som sådan også fint med at min indbetaling går til den ældste ordre. Men jeg forstår stadigt ikke hvorfor mine varer som er betalt ikke bliver sendt. Det er stadigt ikke logisk for mig.

Jeg vil tilføje at jeg omvendt har prøvet at opsige samarbejdet og annullerer alle ordre. men det accepterer de ikke. :) Jeg bestiller naturligvis ikke mere fra denne leverandør i fremtiden.

Jamen vil de heller ikke sende den ældste ordre som nu er betalt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

P. Hansen:
Men jeg forstår stadigt ikke hvorfor mine varer som er betalt ikke bliver sendt. Det er stadigt ikke logisk for mig.

Din leverandør har udgifter til begge dine ordrer + rykkere m.m., og så længe du skylder penge, hvor betalingstiden er overskredet, er det da klart de ikke vil sende nogen varer.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sagen er vel enkelt du betaler for den manglende ordre, og de sender begge ordre afsted så er den sag ude af verden, og du handler ikke der mere.

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Malling:

P. Hansen:

Jeg kan godt følge jer begge, og har som sådan også fint med at min indbetaling går til den ældste ordre. Men jeg forstår stadigt ikke hvorfor mine varer som er betalt ikke bliver sendt. Det er stadigt ikke logisk for mig.

Jeg vil tilføje at jeg omvendt har prøvet at opsige samarbejdet og annullerer alle ordre. men det accepterer de ikke. :) Jeg bestiller naturligvis ikke mere fra denne leverandør i fremtiden.

Jamen vil de heller ikke sende den ældste ordre som nu er betalt

nej. det vil de ikke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Det er ikke helt rigtigt. Formueretten i Danmark er skruet sammen således at har debitor kan øremærke sin indbetaling så den dækker en bestemt faktura. Hvis trådstarter har angivet hvad betalingen skal dække så er det den faktura, der skal dækkes. Hvis debitor ikke har angivet hvad betalingen dækker over - ja så kan kreditor udligne med åbentstående faktura efter eget valg.

Det har jeg lidt svært ved at få til at hænge sammen med at både advokater og inkassovirksomheder vejleder til og selv udøver, at man/de modregner gebyrer med mere først, før man modregner på selve hovedstolen/skyldige fakturaer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes det er mystisk de ikke vil sende varene fra den faktura der er betalt. De varer og ikke andre  og det vil du da formentlig vinde en sag på til en hver tid - men ellers, bed om penge tilbage og kreditnota - de må jo ikke beholde pengene uden at sende varene, hvis disse varer klart hører til den betalte faktura.

Så ser du, at de leverer og kan beslutte om du vil forudbetale den næste også hvis det er et krav. De bør forstå, at du ikke vil forudbetale regning to før du har fået leverance i forhold til det du HAR forudbetalt, ellers penge igen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem da der var rigtig mange svar. Men er leverandøren dansk?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)