Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At blive selvstændig, men må ikke pt (er jeg mon naiv - 1000 spørgsmål)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle herinde.

jeg er helt ny herinde og dette er mit 1 indlæg. En veninde opfordrede mig til at oprette mig her pga min drøm og pga de mange spørgsmål der kommer.. Jeg har ikke læst alt herinde, men har terpet en del sider igennem og fandt ikke noget der kunne relatere til mine omstændigheder.

Jeg kan lige så godt ligge ud og være ærlig. Jeg er pt på kontanthjælp, på 3 år - dog sygemeldt. Jeg må derfor ikke starte noget salg og dermed tjene lidt ekstra (eller det tror jeg da ikke jeg må, andet så trækker de det nok i kontanthjælpen) Min fremtid er nok så sløret som noget kan blive da jeg har en del forhindringer både pga det fysiske, men også det psykiske. Jeg har hele mit liv haft det svært på arbejdsmarkedet, jeg arbejder bedst selv, har ingen uddannnelse og har været væk fra arbejdsmarkedet i 10 år Surprise og som jeg har det nu ville det at blive selvstændig være den bedste løsning da jeg således KAN arbejde, og gøre arbejdet på mine vilkår og i det tempo jeg kan holde til Der kunne godt komme en førtidspension i fremtiden. Men min drøm som jeg har haft i maaange år kommer bare nærmere og nærmere, nemlig at starte mit eget med en netshop. Jeg ved også lige præsis hvad der skulle sælges i shoppen og er også sikker på der vil være et okay salg.

Der vil ikke blive noget kæmpe lager, da jeg gerne vil holde udvalget så langt nede som muligt med hver tøj del (selvfølgelig skal der være i forskellige str, men tænker mere over i at så er der måske 2 i str Small, 2 str i medium osv - hvis i forstår)

Så nu da jeg ikke må noget som helst pga kontanthjælpen så kunne jeg bruge tiden på at forberede mig og jeg kan lige så godt sige at jeg aner INTET om noget som helst, måske er jeg naiv om hvad jeg tror der kan lade sig gøre derfor har jeg en million spørgsmål.

jeg ønsker at starte en netshop med tøj, accessories, sko, er ikke så glad for at sige til for mange om hvad der skulle sælges, men kan sige så meget at jeg har en interesse indenfor amerikanerbiler og den levestil deromkring - så kan i jo nok gætte jer til hvad det er. Wink

En samarbejdspartner jeg jeg egentlig også - min kæreste der også har samme interesse. Han har været momsregistreret, da han har haft sit eget lille firma, men han har pt et deltidsjob og får derfor supplerende dagpenge og derfor blev han nød til at lukke ned pga regler og han måtte også lukke hans momsnummer. Så alt sådan noget som momsnr og det der cvr nu har han jo (når han må åbne det igen) og han har en revisor som kan klare papirene og hvad dertil høre.

men jeg har mange spørgsmål - og nogle af dem jeg har lige nu er:

Skulle jeg begynde NU på kontanthjælp - er der så nogen der ved hvordan reglerne er? Må jeg overhovedet?

Skulle det ende med en førtidspension - hvor meget må man så tjene og MÅ man overhovedet starte sit eget? Og er der andre regler man skal tage hensyn til?

Er det dybt naivt at starte med at købe varer ind for et beløb der hedder 500-1000kr? også LANGSOMT øge ens indkøb samt udvalg?

(En bekendt har vist mig et par hjemmesider med billigt tøj og sko osv hvor hun siger jeg kunne starte med at købe fra, men MÅ jeg købe derfra og sælge videre??? (er det relevant kan jeg godt skrive siderne)

Er det naivt at tro man kan starte noget salg hvor betaling kun sker via bankoverførsel eller evt mobilepay???

Hvilke betalingsmuligheder er der og hvad vil sådan noget koste???

Der er mange løbende spørgsmål, men dette er hvad jeg har lige nu. Håber i vil tage godt imod mig og hjælpe mig på vej.

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker også lidt....

man skal jo starte et sted.. Kunne man starte med at lave en side på facebook og starte sit salg derinde og MÅ man uden der kommer omkostninger også på et senere tidspunkt og hvis der ellers er en ok omsætning, så først der få sig en hjemmeside..????

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Overordnet må man absolut ikke bare starte noget som helst selvstændigt når man er på kontanthjælp og man vil kunne miste alt ved det. Man vil kunne aftale ting med kontanthjælpskontoret og det er eneste vej frem for dig. En aftale om bibeskæftigelse eller andet, hvor der givet sker 100% modregning i kontanthjælp og jeg vil tro svar meget afhænger af, om de mener at kunne måle din indtægt og indsats præcist nok

Intet - facebook salg, hjemmeside salg eller andet - før du har OK fra kontanthjælps kontoret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Det var også det jeg regnede med - og som jeg skriver må jeg ikke som det ser ud lige nu. Men jeg kan mærke det er noget jeg brænder for og jeg er på 0-punktet omkring viden om det at starte selv, så alt info vil kun gavne mig så jeg kan blive rustet..

Der er også den mulighed at det bliver kæresten der starter det op og står for det, det eneste jeg kunne gøre var at vise ham hvor der skulle købes fra og hvad der skulle købes.. Dette må jeg vel godt.

Og dette henleder så på spørgsmålet om man må købe fra billige udenlanske hjemmesider (altså dem jeg har fået vist) også sælge det videre?

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde skrevet nogenlunde det samme som John, men af en eller anden grund forsvandt min besked.

Kommuner er dog forskellige og jeg ved ikke hvilken kommune du kommer fra, men HVIS det overhovedet er muligt så skal du som John siger, snakke med kommunen om evt. modregning. Men ikke alle kommuner er med på denne idéen og jeg er også nødt til at nævne, at du kan risikerer at kommunen holder øje med dig og din aktivitet, hvis du først har luftet idéen for dem og fået afslag.

Ikke fordi at det skulle være et problem efter afslag for så ville du selvfølgelig droppe idéen igen, men alene det at blive holdt ekstra øje med, er jo ikke så rart.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)