Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytteservice for studerende i København

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

Jeg har tænkt at lave mig en lille 1-mands flyttevirksomhed - mest som en hobby - om som erstatning/tillæg for mit studiejob, som jeg er træt af.

Jeg har altid haft bil, og det vil jeg sådan set blive ved med at have. Nu kommer jeg fra landet, og er ret irriteret over, at man I København ikke lige kan have en trailer stående når man skal hente noget. Så skal man først reservere en, og hente den, og aflevere den, og skrive papirer under.. arr. Og jeg er selv lidt af en krejler ind imellem :) Derfor tænkte jeg, at det kunne være smart med en lille kassevogn "Det er jo så dæjli' praktisk!"

Jeg har set på facebook, at der er i hvert fald en anden, som tilbyder private flytninger for folk - enten hele eller halve lejligheder, eller for folk, som bare skal have flyttet lidt møbler - og til helt rimelige priser.

Jeg tror der er et marked for det, i og med at jeg følger med på diverse hjemmesider, hvor folk køber og sælger, eller sågar bortgiver ting. Her ender det somme tider ud i et problem med, at aftageren af varen ikke har bil selv (eller kørekort for den sags skyld - det er jo København) ;)

Her ser jeg en mulighed for at kunne tilbyde hjælp for at par hundrede kroner. I bund og grund skal jeg jo "bare" have dækket brændstoffet, plus det ekstra sådan en større bil vil koste mig i vægtafgift.

Jeg er bare mig selv, studerende, og ret fleksibel. Og elsker selvfølgelig at køre bil og hjælpe andre :)

Potentielt vil jeg med kort varsel kunne hjælpe med at flytte et eller andet kl. 22 om aftenen, og tjene lidt penge på det. Derudover vil det være SÅ tilfredsstillende at arbejde lidt for mig selv, til trods for at det kun er i det små.

Jeg ved, at man kan tjene op til 50.000 kr. årligt uden at skulle momsregistreres. Men det er også alt :)

Kan nogen fortælle mig hvordan det rent praktisk ellers vil skulle foregå? Jeg tænker, at jeg skal have udarbejdet nogle priser (tid, km), og så skrive en kvittering til kunden. Færdigt arbejde.

Men mon det er så enkelt...? ;)

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror at John har nogle links, som dækker det mest du er inde på her.

Mht. trailere i København, så tror jeg at du skal se på hvad det koste at leje en.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

"John" ?

John John, som i "John har den bedste smag, John vil vi ha' - hver dag!"

:)

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener naturligvis 'cookie' som er meget aktiv her på Amino. Han har lavet et kæmpe opslagsværk, som han livligt linker til. 

Mens vi venter på John, så jeg en god en på eb. I tennis møde WimbleJOHN Denis. John siger til Denis, at konen er i gang med en tre årig uddannelse.

Imedens vi venter på John så kan I gætte eller gå eb.

mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:
I tennis møde WimbleJOHN Denis. John siger til Denis, at konen er i gang med en tre årig uddannelse.

Ok, det bliver ret sort det her...

Jeg er ikke ret aktiv herinde, så ved ikke hvem John aka. Cookie er - men du linker i hvert fald til forklaringen på en cookie :)

Hvor om alting er, så venter jeg stadig på svar :)

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

For at være helt ærlig, så kan jeg ikke gennemskue, hvad du vil have svar på?

Hvis ikke andre byder ind, så skal måske være mere specifik.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som mange andre tager du lidt fejl- det er omsætte og ikke tjene de 50000.

Du skal skrive en faktura til kunderne med ditCPR nr i stedet for CVR nr(moms nr)

Du skal stadig sørge for at føre etregnskab, indtægter minus udgifter, som du så skal indberette til skat. Og naturligvis gemme noget der ligner halvdelen til skat.

Dine priser kan jeg ikke hjælpe med det er kun dig selv der ved hvad du syntes du er værd.

Fra København
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

jacobfrom:

Som mange andre tager du lidt fejl- det er omsætte og ikke tjene de 50000.

Du skal skrive en faktura til kunderne med ditCPR nr i stedet for CVR nr(moms nr)

Du skal stadig sørge for at føre etregnskab, indtægter minus udgifter, som du så skal indberette til skat. Og naturligvis gemme noget der ligner halvdelen til skat.

Dine priser kan jeg ikke hjælpe med det er kun dig selv der ved hvad du syntes du er værd.

Jeg mente nu også omsætte, og ikke tjene :)

Kan det være rigtigt, at gud og hver mand som jeg udføre en opgave for, skal have mit personnummer? Det synes jeg er ret grænseoverskridende.

Mht. at føre regnskab over indtægter minus udgifter, så bliver det vanskeligt at lave noget helt korrekt. Jeg tænker, at jeg må sætte en km/l-pris, og bruge det som reference til egentlige udgifter. Eventuelt tage forsikring og vægtafgift med ind over. Måske endda vedligehold og reparationer af bilen. Der er jo ingen fysiske varer, kun ren service.

Lige en anden ting. Jeg er blevet i tvivl om hvordan bilen skal registreres. Gule plader, eller papegøjeplader. Samt, hvad det medfører af ekstra omkostninger. Jeg vil også bruge bilen til privat kørsel. Jeg har aldrig haft et "firma" før, eller kørt på andet end hvide plader. Der er noget med, at et køretøj kan være inkl. eller ekskl. moms, right? :)

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du efterspørger er vel om der er nogle lempelige regler for en mikrovirksomhed.

I forhold til skattesystemets nidkære regler,  er der ingen bagatelgrænser eller lempelige regler for mikrovirksomheder.

Enhver indtægt skal i henhold til skattesystemets regler indtægtsbeskattes, der gives fradagsret for erhvervsrettede udgifter, som bogføres og selvangives efter de gældende regler. Det betyder at du skal lave regnskab med korrekt bilagshåndtering også selvom du omsætter for under 50.000, kr. 50.000 kr's grænsen gælder kun for hvornår du skal begynde at lave momsbogføring/momsregnskab.

Dit spørgsmål er jo godt i forhold til problemet med en lillebitte virksomhed og de store krav der stilles til den, i praksis kan det måske ikke være ulejligheden værd at lave mikrovirksomhed og det er et stort problem i Danmark, synes jeg.

Skattevæsenet vil stå klar til at mase dig og køre dig igennem vridemaskinen mange gange, hvis du ikke nøje overholder alle regler, ligesom de har lystig hjælp af en stor del af den danske befolkning, der yder lystig stikkerhjælp. Du bevæger dig ind på et meget trængt marked, mange små vognmænd kører rundt med en indtægt under fattigdomsgrænsen, mange vil måske næsten være tvunget til at gøre livet surt for en ny konkurrent i et meget presset marked. 

Fra København
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:

Det du efterspørger er vel om der er nogle lempelige regler for en mikrovirksomhed.

I forhold til skattesystemets nidkære regler,  er der ingen bagatelgrænser eller lempelige regler for mikrovirksomheder.

Enhver indtægt skal i henhold til skattesystemets regler indtægtsbeskattes, der gives fradagsret for erhvervsrettede udgifter, som bogføres og selvangives efter de gældende regler. Det betyder at du skal lave regnskab med korrekt bilagshåndtering også selvom du omsætter for under 50.000, kr. 50.000 kr's grænsen gælder kun for hvornår du skal begynde at lave momsbogføring/momsregnskab.

Dit spørgsmål er jo godt i forhold til problemet med en lillebitte virksomhed og de store krav der stilles til den, i praksis kan det måske ikke være ulejligheden værd at lave mikrovirksomhed og det er et stort problem i Danmark, synes jeg.

Skattevæsenet vil stå klar til at mase dig og køre dig igennem vridemaskinen mange gange, hvis du ikke nøje overholder alle regler, ligesom de har lystig hjælp af en stor del af den danske befolkning, der yder lystig stikkerhjælp. Du bevæger dig ind på et meget trængt marked, mange små vognmænd kører rundt med en indtægt under fattigdomsgrænsen, mange vil måske næsten være tvunget til at gøre livet surt for en ny konkurrent i et meget presset marked. 

Ok, det lyder ikke videre ophidsende, men tak for dit svar.

Alternativet er jo bare at lade det løbe fra mund til mund, at jeg gerne hjælper ved flytning osv, og så kan folk stikke mig nogle "lommepenge" som tak for hjælpen. Det er jo egentlig også det, som er tanken, men jeg vil bare gerne gøre det på den "ordentlige måde". ;)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)