Inloco har haft det samme logo siden 2003, og de orange vinger stammer helt fra starten. Jeg er meget glad for dem, de udtrykker forskellige ting og kan ses på forskellig måde. Samtidig er de enkle. Inloco-teksten er håndtegnet, det er ikke en font. Det er vingerne også, og så senere vektoriseret. Men: Lige om lidt vil Inloco Regnskab udskille en ny virksomhed: Regnskabsskolen. Derfra skal vi fortsætte med vores kurser og der er også nogle helt nye varer på hylden, som jeg fortæller mere om på et senere tidspunkt. Det hele er meget spændende. Imidlertid har jeg brug for et logo til Regnskabsskolen nu. Og jeg scanner derfor masser af tråde for at se, hvem jeg skal tale med om den sag. Hvis jeg selv skal bestemme, skal vingerne med - men i en anden farve, f.eks. grøn eller blå. Fordi Inloco Regnskab og Regnskabsskolen er en del af et samlet hele. Og fordi jeg er glad for de vinger. Spørgsmålet er:
|
Logo - skal jeg smide vingerne?
|
Vingerne skal helt klart med. mvh Hans |
Da du er glad for dem, og gerne vil have en sammenhæng Mvh Ronni |
Som nævnt i de øvrige besvarelser, så skal vingerne helt sikkert med. Det viser en samhørighed mellem de to firmaer og selv er det vingerne der først fanger mit øje ved Inloco-logoet (det er jo nok også meningen |
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
Man skal aldrig kappe trådene til det, der oprindeligt har båret én oppe. I dit tilfælde vingerne. Der skal måske i stedet arbejdes med dem farvemæssigt eller hvad du synes. Bliver Regnskabsskolen en del af inloco, eller skal det være selvstændigt? Og er navnet endeligt fastlagt? Ordet "skole" kan specielt på etablerede folk godt virke negativt (det er ikke nemt at komme på skolebænken igen). Der vil ordet uddannelse måske virke bedre... |
Tusind tak for jeres svar. Det er hermed afgjort, at vingerne skal med. Regnskabsskolen skal hedde Regnskabsskolen. En sådan findes mærkværdigvis ikke i Danmark, og selvom jeg er nødt til at vente en uge eller to med at fortælle jer, præcist hvad det er, der skal ske i den skole, så er det en skole. Ikke et institut (til trods for flere i-er), college (for det er meget, meget dansk), center eller noget andet smart. Kender I Studieskolen (sprogundervisning)? De hedder også noget kedeligt, men de klarer sig vist da meget godt. Så må vi håbe, at de fine vinger kan løfte det lidt tunge navn op. Grøn eller blå? Regnskabsskolen og Inloco Regnskab bliver to afdelinger i et samlet selskab, som jeg OGSÅ først kan fortælle jer om i næste uge. Men logoet: Mener "man" (dvs. jer, som ved noget om design), at Inlocos kan holde mens jeg laver et nyt til Regnskabsskolen eller skal der koordineres mellem de to?
|
Hvorvidt de to logoer skal koordineres eller holdes adskilt, kommer vel an på så meget... Lidt yderligere information ville gøre det nemmere at svare på. Sandsynligvis den information du ikke vil give i et offentligt forum. Det kommer vel an på, hvor meget Regnskabsskolen skal lugte af Inloco. |
Hej Anette Først vil jeg sige, at jeg synes navnet er fint - alting behøver Mht. logoet - så kan der være flere mulige scenarier f.eks.: Regnskabsskolen som en del af Inloco - her bør der koordineres, og Regnskabsskolen som en selvstændig del, uden reference til Inloco - her En overordnet del, med "underprojekterne" Inloco og Regnskabsskolen - her - der kan dog være undtagelser, og det er svært at give et konkret bud, men Mvh Ronni |
Inlocos logo hoder. Regnskabsskolens logo kunne tage udgangspunkt i at lade vingerne dele det sammensatte ord. mvh Hans |