Hej. Min kunde har endelig betalt sin faktura, men ikke sine rykkere, da jeg har lovet at annullere den pga. en adresseændring. Hvordan sletter jeg de allerede oprettede og udsendte rykkere?
Jeg har oprettet en faktura i Dinero - da kunden ikke betalte har jeg udsendt tre rykkere (selvfølgelig med 10 dage imellem). Nu har jeg fået kontakt til kunden som ikke vil betale sin faktura, og heller ej rykkere. Derfor har jeg valgt at lukke kundens produkt og vil nu kreditere både fakturaen og de tre rykkere.
Jeg forstår det sådan, at man kan skrive deciderede rykkere i Dinero? Det kan jeg ikke i mit bogholderi-/fakturerings-program, så jeg skriver et almindeligt brev som rykker hvor jeg minder om manglende betaling af det oprindelige beløb og lægger rykkergebyret på.
Hvis jeg så HAR mortaget beløbet (altså lavet en fejl) eller på anden måde ikke får de gebyrer eller renter eller hvad det nu drejer sig om, så laver jeg bare et notat på min genpart om, at den er annulleret.
Men jeg forstår ikke helt, hvis du vil kreditere kunden det oprindelige beløb, fordi han ikke har betalt/vil betale? Han bliver jo ved med at skylde dig beløbet?