Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura betalt - annullere rykkere?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Min kunde har endelig betalt sin faktura, men ikke sine rykkere, da jeg har lovet at annullere den pga. en adresseændring. Hvordan sletter jeg de allerede oprettede og udsendte rykkere?

Fra Århus C
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Så vidt jeg ved må man ikke bare slette dem fra regnskabet. Du skal oprette en kreditnota til fakturaen/rykkeren.

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan da ikke kreditnotere en rykker?

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

?

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden har betalt din faktura, så er det bare at lave en kreditnota på rykkergebyret og renter, Så går hans konto i 0 :)

 

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbeltpost

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Hp:
Hvordan sletter jeg de allerede oprettede og udsendte rykkere?

Har du lavet/oprettet de rykkere i samme bogføringssystem, som du normalt laver fakturaer i eller hvordan?

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet en faktura i Dinero - da kunden ikke betalte har jeg udsendt tre rykkere (selvfølgelig med 10 dage imellem). Nu har jeg fået kontakt til kunden som ikke vil betale sin faktura, og heller ej rykkere. Derfor har jeg valgt at lukke kundens produkt og vil nu kreditere både fakturaen og de tre rykkere.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

OK

Jeg forstår det sådan, at man kan skrive deciderede rykkere i Dinero? Det kan jeg ikke i mit bogholderi-/fakturerings-program, så jeg skriver et almindeligt brev som rykker hvor jeg minder om manglende betaling af det oprindelige beløb og lægger rykkergebyret på.

Hvis jeg så HAR mortaget beløbet (altså lavet en fejl) eller på anden måde ikke får de gebyrer eller renter eller hvad det nu drejer sig om, så laver jeg bare et notat på min genpart om, at den er annulleret.

Men jeg forstår ikke helt, hvis du vil kreditere kunden det oprindelige beløb, fordi han ikke har betalt/vil betale? Han bliver jo ved med at skylde dig beløbet?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)