Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagpenge hvis man ejer holdingselskab med penge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg ejer et holdingselskab med en del penge, som er investeret lidt forskelligt. Jeg udbetaler ikke mig selv nogen penge fra mit holdingselskab, mit privatforbrug bliver udelukkende finansieret af mit private arbejde. Jeg har ingen planer om at blive selvstændig igen, og pengene i mit holdingselskab skal bare yngle til jeg bliver gammel som en ekstra pension. 

Nu er mit spørgsmål. Hvis jeg bliver fyret, kan jeg så modtage dagpenge så længe jeg ejer mit holdingselskab? 

Mvh

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er altid klogt at høre den konkrete a-kasse på forhånd. Normalt vil holding som er i branche kode finansiel virksomhed ikke give problemer for dagpenge, men formentlig nok for kontanthjælp hvis det kom dertil, da værdien af anparterne jo ville være lige så gode som kontanter

Det er altid klogt at sikre sig via den konkrete A-kasse at de ikke ser et problem med branchekoden og holding

OM det så er bedre at yngle penge i holding vil afhænge af så meget, aktier kan som ofte være bedre privat uden den årlige lagerskat og med direkte fradrag ved tab på aktier osv men der kan være mange andre grunde til at holde fast i holding

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kræver normalt kun en ændring af selskabets formålsparagraf, således denne ændres til "Formueforvaltende selskab".

De fleste A-kasser har den helt præcise formulering, idet det afgørende er, at der ikke er erhvervsmæssige aktiviteter i selskabet.

Tonny

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar til jer begge. 

Mine penge er investeret i Aktier, obligationer og en enkelt lejlighed, som er udlejet. Jeg bruger ikke noget tid på nogen af delene, kan sådan et firma ændres til et "formueforvaltende selskab"? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 3
Fra  Hviid Inkasso A/S Hviid Selskabsstiftelse A/S Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Ja, når dit holdingselskab investerer i værdipapirer og udlejningslejlighed er der tale om en passiv investering / formupleje. Der er således ikke tale om en aktiv virksomhed, som ville forhindre dig i at få dagpenge. Det er bare formålsbestemmelsen i selskabets vedtægter der skal ændres. Det kan du formentlig selv gøre på Erhvervsstyrelsens online-service www.web-reg.dk

Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål.

Med venlig hilsen

Jesper hviid

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)