Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge fra hele verden.. :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa..

Jeg har brugt de sidste 6 måneder på at gennemtænke de fleste detaljer omkring opstart af en virksomhed. Domænet er købt og jeg har en del aftaler med virksomheder der skal give bud på at bygge hjemmesiden ordentligt op, da den er det bærende element i hele idéen.

MEN...økonomien i det, er lidt tricky(tror jeg) og jeg skal selvfølgelig have en revisor indover det hele, men for nysgerrighedens skyld og for at have styr på den detalje i mit hovede, inden jeg går videre, så spørger jeg lige her:

Jeg har ledt nettet igennem, flere gange, i løbet af de sidste 6 måneder og jeg kan finde 1 (én) anden hjemmeside der laver det samme og det endda i så ringe en form, at jeg forventer at kunne overhale den i løbet af kort tid, vha. implementering af både twitter, facebook og instagram.

Nu forærer jeg ikke idéen væk, men i hovedtræk går det ud på at folk betaler et meget lille beløb for en ydelse. Spørgsmålet går så på hvordan disse penge skal hånteres, når de, forhåbentlig, kommer ind fra alle afkroge af verden.

Er de bare normalt moms- og skattepligtige, som hvis de kom fra Danmark, eller?

Og hvad med beløbet der opkræves af dem, skal det være + dansk moms, hvis pengene kommer fra Rusland, USA, Uganda, osv.?

Told?

Godt være at det i nogens øjne er simple og lidt halv-stupide spørgsmål, men jeg aner det sku ikke :-D

Håber i har lidt svar til mig :-)

På forhånd tak og

Med venlig hilsen

Jiri Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort overordnet

Indland:

Du skal opkræve dansk moms af alle, private som firmaer, firmaerne trækker selv momsen fra igen. Moms skal fremgå af regningen

Udland:

Du skal opkræve dansk moms til alle private i udlandet og indberette

Du skal ikke opkræve dansk moms til firmaer i udlandet hvis du har deres moms.reg. nummer, men skal så indberette som eksport moms

SKAT: Du skal føre regnskab og indberette til skat og betale skat af hele overskuddet som personlig skat hvis du er personlig virksomhed

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan! Tusind tak for svaret.. Kort og meget letforståeligt, selv for en nybegynder som mig! Smile

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

JiriThomas:

Told?

Hej Thomas

Jeg har snakket med en fyr fra SKAT omkring told på serviceydelser der leveres over nettet. Mig bekendt er der ikke told på services der leveres over internettet. Hvis du fik leveret den samme service ved at der blev sendt et fysisk medie så er det toldpligtsigt. Dvs. så længe du levere over internettet så er det toldfrit. På mig virker det meget som om SKAT ikke helt kunne overskue hvordan de skulle føre kontrol med hvad der blev leveret over nettet derfor havde valgt det var information og derfor toldfrit. Mit umildbare gæt vil være at det er det samme over hele verden. Man kon også vende den om og spørge hvad kan et land som Zimbabwe reelt gøre hvis de mener du skal betal dem noget? Tror du må lade evt. told være købers problem hvis hans land skulle have en anden holdning end den danske og så se hvad der sker. Det ville jeg nok gøre. Du kan jo smide det i et APS eller IVS så er du personligt sikret hvis der mod forventning skulle dukke noget op.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

enig med Asger - der er ikke told på ydelser (ex over nettet) kun på fysiske varer. 

Hvad Zimbabwe gør ved jeg heller ikke, men det er i alle fald ikke Thomas som skal betale told til zimbabwe, det er jo altid kun køber der betaler told

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder godt.. Så er det hele ikke helt så uoverskueligt som først antaget. :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Synes du skal taget til Informations møde ved SKAT... Der kan du få svar på en masse spørgsmål. 

Desuden har vi i nordjylland noget der hedder NiN (Nordjysk iværksætter netværk) hvor kommunen støtter op om nye iværksættere. Jeg ved ikke hvad det hedder i andre dele af landet, men formoder man også kan få det der.

Du kan se hvor og hvornår de næste møder er her: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=316665

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor faktisk i Aalborg, så har planer om at få snakket med NIN, inden det hele går i luften :-)

Jeg kigger lige på SKAT's møder også.. Tak for det :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)