Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De mange AMINO svindlere

Side 1 ud af 10 (95 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,4 stjerner givet af 10 person

Der er rigtig mange svindlere på AMINO. Det største problem er at folkene bag AMINO aktivt støtter dem ved at slette enhver kritisk kommentar. Det gider jeg ikke at se på længere, så derfor tager jeg initiativ til en side hvor man kan "hænge svindlere ud" Der kommer naturligvis et særligt afsnit der omhandler svindlere på AMINO.

Det skal ikke kun være virksomheder der skal udstilles , men også privatpersoner der snyder virksomheder. Det bliver et fælles register hvor man kan skrive sin historie og nævne navne.

Hvis der er nogen der har input og ideer kan det skrives her.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

-RUNE-:
Hvis der er nogen der har input og ideer kan det skrives her.

Jeg tror alle der er blevet snydt af en amino, eller hvilken som helst anden person har lyst til at hænge personen ud, ihvertfald lige i det øjeblik hvor det er sket. Men det ikke altid sikkert det er en god ide, og kan ende med at give dit eget firma dårlig omtale.

Jeg har svært ved at se hvordan et sådan site skal kunne fungerer, for der er typisk altid 2 eller flere sider af en sag, og det er også set flere gange på amino hvor en person har skrevet de er blevet svindlet af xxx, hvorefter der nærmest opstår en lynch stemning af personen - Lige indtil "svindleren" selv får lov til at forsvarer sig og historien pludselig lyder væsentligt anderledes. 

Hvis sitet skulle fungerer så skulle det kun være personer som af vores restvæsen var blevet dømt, og så vil sitet alligevel falde til jordet da det kun er en brøkdel hvor dette sker.

Jeg mener ligeledes også der er noget juridisk i at amino ikke længerer hænger folk ud, for tilbage til dengang hvor amino opstod så var der en helt kategori til at hænge folk ud i, jeg husker sågar Thorborg selv hang et køkkenfirma ud. Men efter Amino er vokset sig væsentligt større og der har været et par sager som er endt med advokater og lign. Jeg husker blandt andet en kendt dansk Komiker en del fremtrædne aminoer kaldte svindler i en aminotråd, hvorefter det endte i vores retssystem. Så det er ihvertfald også en væsentlig detalje at sikrer sig der er 100% styr på hvornår det kan gå udover dig som ejer af siden, og hvornår det kun går udover dem der indsender historierne. Jeg tænker det måske kan hjælpe din sag hvis du sikrer dig du 100% ved hvem personen er der indsender den negative historie, det er jo blandt andet en af de ting amino ikke kan se, så en fuldstændig anonym person kan tilsvine sin konkurrent og skrive masser af direkte løgnhistorier.  

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Skal lige slå et par ting fast, juridisk såvel som etisk:

1. Det er IKKE ULOVLIGT at fortælle sin saglige historie om en oplevelse man har haft. Det hele ligger i formuleringen af oplevelsen. Det kan være injurier at skrive "Han er en dårlig betaler", men ikke "Jeg har aldrig set en krone fra ham".

2. Det kan være uhensigtsmæssigt at "hænge" folk ud, da (som allerede nævnt) der altid er to sider af en mønt. Selv i et retssamfund er etikken haltende om hvem der bærer "skylden" for den dårlige opførsel.

3. Jeg kan godt forstå at Amino ikke ønsker at deltage i heksejagte uden kontrol, men Amino vil aldrig selv komme i juridiske problemer for de ytringer, brugerne skriver.

Skulle man lave et synder-register, så kunne man evt. gøre således:

1. en bruger "anmelder" en person/virksomhed med en historie. Historien er IKKE offentlig, men bliver sendt til den, det omhandler, som har mulighed for at bringe sit synspunkt på historien.

2. når den "anmeldte" har haft lejlighed til at bringe dementi eller hvad der nu skal til, så kan historien bringes offentligt.

Problemet med denne metode er dog, at ikke alle er lige velformulerede, hvorfor folkets domstol desværre hurtigt får en tendens til at dømme den, der har det dårligste sprog, eller ikke er så stærk i argumenter.

Endelig er der trustpilot, der forsøger at sætte nøjagtig samme problematik i system - blot for forbrugere og ikke b2b.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Ringe
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Sig det så Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit bedste råd er at droppe idéen. For hvordan vil du undersøge om de påståede bedragere nu også er bedragere? 

Mener forøvrigt ikke det er tilladt at kalde andre bedragere i et offentligt forum, hvis ikke vedkommende er dømt for bedrageri.

Fra Ringe
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Sig det så Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

pbtryk.dk:
men Amino vil aldrig selv komme i juridiske problemer for de ytringer, brugerne skriver.

Det er jeg ikke helt enig i. Og jeg tror faktisk også at historien viser noget andet.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Pas på med det Rune. Grunden til at man ikke må hænge folk ud her på Amino er at de flere gange har modtaget sagsanlæg fordi nogen er blevet hængt ud for noget der ikke er bevidst/afsagt dom om.

Er der en bruger der på din side skriver at en eller anden er sindsyg, vil vedkommende kunne trække dig i retten for at videregive urigtige oplysninger... Altså med mindre vedkommende rent faktisk har en diagnose på at han er sindsyg. Så du vil som hurtig som bagmand skulle bruge en masse tid på at regulerer hvilke ord man rent faktisk kan bruge uden at komme på kant med injurielovgivningen, eller risikerer konstante sagsanlæg fordi nogen finder det nemmere at sagsøge for injurier end rent faktisk opfører sig ordentligt.

Og som en anden nævner er der jo to sider af enhver sag, og selvom mange sikkert fortjerner at blive hængt ud, så skal man jo samtidigt også beskytte dem som egentligt har gjort hvad de skulle, og fulgt reglerne, fra folk som bare er uretfærdige. Jeg har arbejdet i butik og har oplevet et hav af kunder der råbte op om uretfærdigheder og hvor forfærdeligt de blev behandlet selvom vi faktisk havde ydet en bedre service end hvad loven foreskrev.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

-RUNE-:
Der er rigtig mange svindlere på AMINO

 

Uden at have facts, så er jeg ret sikker på der ikke er hverken færre eller flere svindlere på Amino end i samfundet generelt.

Hvis du istedet ville lave noget konstruktivt, kunne det være fedt med en samling af alle gode tips og tricks til at UNDGÅ disse svindlere.

Hvilke ting du som minimum bør checke når du driver webshop - eller sælger/køber B2B.

Faldgrupper, faresignaler osv. osv.

 

 

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cecilia-> Det værste, der kan ske for Amino er, at de kan blive pålagt at fjerne et indlæg. Og så længe dette følges, så er der ikke yderligere konsekvenser for selve forummet. Juridisk set,

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

pbtryk.dk:

Cecilia-> Det værste, der kan ske for Amino er, at de kan blive pålagt at fjerne et indlæg. Og så længe dette følges, så er der ikke yderligere konsekvenser for selve forummet. Juridisk set,



Det er fuldstændig korrekt og det der sker hver gang, er at vi med det samme får anmeldelse fra personen der er hængt ud, eller andre der ikke bryder sig om de langtrukne og negative debatter og så skal vi fjerne indlægget, ellers hænger vi på sagsanlæg m.m.. Nu står vi så med det valg, enten at fjerne alle de andre indlæg i debatten, der ofte har citater med firmanavn/personnavn i sig og så tage alt den support fra rasende brugere, der er vrede over deres fine indlæg er slettet, eller bruge timer på at rydde op i debatten og fjerne alle de injurierende ting og så tage alt den support fra rasende brugere, der er vrede over vi har ændret i deres indlæg.

For dem der ikke har været med på Amino så længe, kan i læse med i denne debat, hvor så godt som alt er debatteret:

http://www.amino.dk/forums/t/94100.aspx

De bedste hilsner

Martin


 

Side 1 ud af 10 (95 indlæg)