Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min revisor vil stævne mig og jeg vil stævne ham

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Nilsson:
Jeg har desuden netop talt med min forsikring for at høre om retshjælp. Den bliver næppe brugbar, medmindre modparten stævner mig.

Hvis du laver en indsigelseRevisor regningen, så vil han vel skulle stævne dig og så kan du vel bruge din forsikring ?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Claus

Er lige faldet ind.

Byd ham 50% af det han vil have og mon så ikke at i kommer til en løsning. ELLER lav et modkrav og så kan jeres respektive sagfører sende 10 breve frem og tilbage som så ender med at der ikke sker mere i den sag fordi det er for dyrt at gå i retten.

Hvis du "falder" for denne ordning, skal du sikre dig, at du får en kreditnota først. Hvis du overfører 50% med henvisning til faktura, så hænger du på det fulde beløb. Kender det fra egen krop.

Johnny

Fra Næstved
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Smarte Løsninger IVS Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg forstyrrer så længe efter, men det er blot for lige at fortælle om udfaldet.

Jeg har brugt rigtig meget energi på dette i løbet af 2014. Havde jeg ikke været meget presset på økonomien havde jeg taget i mod det gode råd om at lade sagen falde og enten bare betale eller forhandle et kompromis.

Men nu gik jeg hele vejen.

Jeg fik ikke medhold ved revisornævnet. Det fik ingen indflydelse på retssagen, der var overstået inden revisornævnets afgørelse.

Revisoren nåede alligevel at stævne mig. Det var egentlig ret ok, for så fik jeg retshjælpsdækning fra mit forsikringsselskab.

Dommeren dømte lidt til begge sider. Jeg blev dømt til at betale, men revisoren blev dømt til at give et afslag på ca. 10.000 grundet nogle af min anklager, og vi blev dømt til at dække egne omkostninger på begge sider.

Mine omkostninger var jo bare min egen tid, da min advokat blev betalt af forsikringen. Hun ydede lidt mere end forsikringen godtgjorde, men da jeg ikke vandt sagen og var i knibe endte jeg med ikke at få nogen regning. Det var rasende god service.

Men sagen blev ikke arbejdet særligt godt igennem og det er efter min mening retssystemets skyld. Småsager hastes igennem. Og det er der vel nogen mening i. Men det betød at advokaten ikke var godt nok inde i sagen. Men skulle hun have brugt meget mere tid på sagen ville det jo blive uforholdsmæssigt dyrt i forhold til sagens omfang.

Min anbefaling til andre, der ender i en lignende situation: Har du råd til at betale og glemme sagen, så overvej det nøje, selvom det strider mod dine principper om retfærdighed, ellers forbered dig på en masse arbejde og forbered dig på at du nok taber alligevel, med mindre du selv kan argumentere meget overbevisende for en dommer.

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)